חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אבי אלבז משך את עתירתו נגד ראש העיר

 

השופט יעקב שינמן אילץ את חבר המועצה אבי אלבז ועמותת מודיעין חופשית למשוך את עתירתם כנגד העירייה וראש העיר חיים ביבס. אלבז: אין לנו ספק ששיטות התגמול שבגינן הגשנו את העתירה הן לא חוקיות

 

השופט יעקב שינמן מחק היום למעשה את העתירה שהוגשה על ידי חבר המועצה אבי אלבז ועמותת מודיעין חופשית כנגד העירייה וראש העיר חיים ביבס אם כי פורמלית, אלבז נאנס למשוך אותה . השופט: "לא היה מקום להגיש את העתירה נגד ראש העיר" וקבע כי מלפנים משורת הדין ולאור העובדה כי העותרים חזרו בהם מהעתירה בשלב כה מקדמי הם לא יחויבו בהחזרי הוצאות.

זו איננה הפעם הראשונה שהעמותה ואבי אלבז מגישים עתירה נגד העירייה ונאלצים למשוך אותה בחזרה בהמלצת בית המשפט, כך גם בפרשת קפית.

בדיון, שנערך בבוקר יום ראשון ובו ייצגו את העירייה היועצת המשפטית של העירייה, דנה חפץ טוכלר ועורכת הדין יפעת בליבאום-עמנואל, השיבה העירייה כי טענות אלבז על כך ששיטת המדידה לוקה בניגוד עניינים, זאת לאחר שאלבז עצמו הצביע פעמיים בעד ביצוע סקר הנכסים: בוועדת הכספים ובישיבת מועצת העיר, נטענו שלא בתום לב ואין להם גם בסיס משפטי שכן רשאית העירייה להיעזר במודדים אשר עושים עבודה טכנית. העירייה ציינה כי אלבז הגיש את העתירה כשלושה חודשים לאחר שקיבל פנייה מטעם חברת המדידה להגיע אליו הביתה והתברר למעשה כי יש לו קירוי בשטח של כ-13 מטרים שהוא שכח לדווח עליו לארנונה. עוד טענה העירייה כי המכרז נעשה בהתאם לנהלי משרד הפנים ובאישור מפורש של שר הפנים וכאשר הבקשה לביטול כל מדידות הארנונה נעשתה בחוסר תום לב תוך שאלבז שוכח לציין מספר עובדות מהותיות נוסף על העובדה כי בביתו הייתה חריגת מדידה, כפי הנראה תקופה ארוכה, שלא דווחה.

מעבר לכך, העירייה הוסיפה כי בכל מדידה מאפשרת העירייה לנישום לבקש, בתוך פרק זמן של 90 יום מעת קבלת תוצאות המדידה,קבלת הסבר על המדידה שנעשתה בנכס, כאשר פעולה זו נעשית עוד בטרם נשלחת שומה מתוקנת ואינה דורשת תשלום אגרה כלשהו. יתרה מזאת, אם לאחר קבלת ההסבר סובר התושב שיש טעות הוא יכול במכתב השגה, גם הוא ללא אגרה ולבקש שוב לבדוק מחדש את טענותיו ואז הרשות שולחת, במידת הצורך, מודד אחר, שאינו עובד באותה חברה לבדוק בשנית את הנכס. 

בית המשפט הבהיר לעותרים כי סיכויי העתירה קלושים, שכן שיטת המדידה קבילה ונהוגה בכל הארץ ובפרט כי הרשות השלטונית רשאית להיעזר בגורמי ביצוע לבצע את המדידה. עוד אמר ביהמ"ש כי אין מניעה לבצע את המדידות בשיטה שבחרה העירייה ואין בכך ניגוד עניינים כי הסמכות לחיוב הייתה ונשארת בידי מנהל הארנונה, קל וחומר כאשר העירייה מבצעת ביקורת שוטפת על חברת המדידה.

 ראש העיר: גם העתירה נגדו נמחקה

בתגובה להחלטת בית המשפט, שלח יו"ר מודיעין חופשית את התגובה הבאה:

"בדיון שהתקיים היום בביהמ"ש המחוזי בלוד, בשבתו כביהמ"ש לעניינים מנהליים, הציג עו"ד שמואל שנהר, חבר הוועד המנהל של עמותת מודיעין חופשית וב"כ העמותה, את הטיעונים לבקשתנו לבטל את החוזה לביצוע המדידות שבין עיריית  מודיעין-מכבים-רעות לבין מילגם.

 

יתכן שהשופט העדיף שלא להחליט בנושא, מכיוון שלביטול החוזה יש השלכות משמעותיות על המדידות בכל הרשויות המקומיות בארץ. השופט המליץ שנמשוך את העתירה, מכיוון שהתכוון כנראה להחליט לדחות את העתירה, ולחייב אותנו בהוצאות.

אין לנו ספק ששיטות התגמול שבגינן הגשנו את העתירה הן לא חוקיות.   שקלנו את האפשרות שלא למשוך את העתירה, למרות שידענו שהשופט כנראה יחליט לדחות את העתירה, ובמקרה שכך יהיה התכוונו להגיש ערעור לביהמ"ש העליון, אך לאחר התייעצות בינינו החלטנו למשוך את העתירה. 

כחבר מועצת העיר, אמשיך לפעול בנחישות, ביושר ובכפיים נקיות בנושאים החשובים לנו - חופש דת ומאבק בכפיה דתית, התרעה על כל פגיעה במינהל התקין, בעירייה ובמוסדות הציבור בעיר, מאבק והתנגדות לאנרכיה בהקצאת מגרשים, במיוחד לעמותות דתיות, פתיחת בתי קפה, מסעדות ומרכזי בילוי בשבתות וכו’. אין ספק שלמדנו פרק חדש ומעניין על תהליכים בשלטון המקומי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות