חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דרושה רה-אורגניזציה דחופה

 

למרות שחלפו כבר 13 שנים מאז איחוד מודיעין עם מכבים רעות טרם אוחדו כל חוקי העזר העירוניים. חלק מהחוקים ישנים, לא מעודכנים ומבלבלים. היועצת המשפטית של העירייה מתכוונת לקחת את הנושא בידיים. וגם: מי שיודע מיהו אברהם זהבי שחתום על חלק מהחוקים - שיקום

 

היועצת המשפטית של עיריית מודיעין, עו"ד דנה חפץ טוכלר הכריזה לאחרונה, כי בשנת 2017 היא מתכוונת להקדיש מזמנה לבדיקה מעמיקה ושינוי של חוקי העזר העירוניים. "זה יעד מרכזי שלי לשנה הבאה", אמרה.

ואכן, מי שמעלעל בחוקי העזר העירוניים המתפרסמים במלואם באתר האינטרנט של העירייה מגלה מהר מאוד שיש צורך דחוף לבצע שינויים בנושא. משום מה 13 שנים אחרי האיחוד בין מודיעין לבין מכבים רעות קיימים לא פחות מארבעה סוגים שונים של חוקי עזר עירוניים אשר לעתים עשויים לבלבל ולהטעות את התושבים.

כך ניתן למצוא בנפרד חוקי עזר למודיעין, חוקי עזר למכבים רעות, חוקי עזר למודיעין מכבים רעות וחוקים החלים על הרשות המאוחדת. מה בדיוק ההבדל בין שני האחרונים – לא ברור.

חוקי עזר רבים נוצרו עוד בשנת 1995 ו-1996 ועליהם חתום משה שכטר ראש העיר הראשון של מודיעין. חלקם לא עודכנו מאז שנכתבו. בחוקי העזר למכבים רעות ניתן למצוא עדיין את חתימתו של אברהם זהבי, מי שהיה ראש המועצה המקומית מכבים רעות לפני שהעיר מודיעין נוסדה. בחלק מהחוקים מתפרסמות אגרות הנקובות בסכומים שלא עודכנו מזה 20 שנה.  

להמחשת האבסורד והבעייתיות של אי האחידות בחוקים ניתן לציין כדוגמה, כי בחוקי העזר על כלבים, אם אתה תושב מכבים רעות והנך עובר על חוק זה הרי שדינך לשלם קנס בגובה של 900 שקל ועוד 36 שקלים לכל יום נוסף בו העבירה נמשכת. לעומת זאת אם שפר מזלך והנך מתגורר בתחום מודיעין הרי שחוקי העזר לא מטילים עליך קנס נקוב מראש בגין הפרתם.

פנינו לאחרונה לדוברות העירייה ושאלנו: בחוקי העזר המופיעים באתר העירייה מתפרסם הנושא של פיקוח על כלבים במספר מקומות שונים: ההוראות בכל המקרים דומות, אך יש ביניהן בכל זאת הבדלים מסוימים. מה ההיגיון לכך שזה מתפרסם בצורה כזו? מה הסיבה? איך יתכן שיש בנושא כזה הבדלים בין הנחיות לבעל כלב המתגורר במודיעין לעומת כזה המתגורר במכבים רעות?

למרות מספר תזכורות לדובר העירייה תגובתו לא התקבלה עד כה. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות