חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תלמידי כיתה ד` בבי”ס רעים בפעילות ”אמץ אתר”

 

לפני כשבוע, יצאו תלמידי כיתות ד’ מבית ספר ”רעים” ליום פעילות במסגרת התוכנית ”אמץ אתר” של היחידה הסביבתית באגף שפ”ע ומינהל החינוך.

 

 לאחר שתלמידי בתי ספר יסודיים רבים בעיר כבר יצאו לפעילויות באתרי הטבע הקרובים לבתי הספר שלהם, הגיע תורם של תלמידי "רעים" "לאמץ" את בית הכנסת החשמונאי העתיק ("אום אל עומדאן"). בית הכנסת החשמונאי הינו אתר בעל חשיבות יוצאת דופן, בו נמצאו שרידי עיירה חשמונאית ובית כנסת עתיק. בחודש מרץ 2012 אישרה ועדת השרים לתכנית מורשת ושימור אתרים את שימור ושדרוג האתר הארכיאולוגי המציג רובע חיים שלם של יישוב יהודי מתקופת החשמונאים. בית ספר "רעים" קיים טקס שבמסגרתו דקלמו התלמידים שירים על הצומח ועל שמירת הטבע ושתלו עצים, בהתאם לאישור מקק"ל. הנטיעות הן למעשה מעין "הנחת אבן פינה" להמשך הפעילות העתידית של התלמידים ובית הספר באתר. בהמשך הלימודים יחקרו התלמידים על המקום, ישמרו על ניקיונו, יצלמו תמונות שלו שיועלו לאינטרנט וכמובן שיטיילו בו עם בני משפחותיהם.

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל-בחרי: "פרויקט ’אמץ אתר’, מאפשר לתלמידי מודיעין מכבים רעות להיחשף לאתרי הטבע בעיר, ובכך מחזק את הקשר של התושבים לאתרים ע"י חשיפה למגוון החי, הצומח והארכיאולוגיה הקיימים באתרים. אני מברכת את כל מנהלי בתי הספר אשר אמצו את הפרויקט ויצרו למידה בדרך אחרת, בטבע. אני מקווה שבשנים הבאות יצטרפו בתי ספר נוספים לפרויקט. ברצוני להודות לכל הרכזים של הפרויקט בבתי הספר אשר יצרו פעילויות מגוונות באתרים, למנהל החינוך וליחידה הסביבתית באגף שפ"ע על הליווי הצמוד לכל אורך הפרויקט, יישר כוח לכולם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות