חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שוב השפענו

 

לפני כחצי שנה התרענו על קטע מדרכה ושביל אופניים שנותרו לא סלולים בואך כביש 3 ומסכנים את הולכי הרגל והרוכבים במקום. לאחרונה הושלמה סלילתו של הקטע המדובר  

 

בסוף חודש מאי השנה פרסמנו כתבה תחת הכותרת "ציר קטוע ומסוכן" (גיליון 143, 24.5.2012) ובה התרענו על סכנה בטיחותית גדולה הניצבת בפני הולכי רגל ורוכבי אופניים בכביש 3 בכניסה לשכונת אבני חן.

כתבנו אז, כי מודיעין בכלל וראש העיר חיים ביבס בפרט מתפארים במכלול שבילי אופניים חדשים לרווחת התושבים. וכי בין היתר נסלל שביל אופניים היוצא מכיכר התעבורה המרכזית של העיר (המע"ר), נמשך לכל אורכו של עמק זבולון שבשכונת אבני חן ובמורד הרחוב פונה שמאלה לרחוב פז ולכביש 3 (פנימי) בואך כביש 431. מדובר ברצף שבילי אופניים שאמור לתת מענה לבאים לעיר מכיוון כביש 431 בנסיעה אל מרכז העיר ובכוון ההפוך ליוצאים מהעיר אל כביש 431.

ברם, במרכזו של רצף שבילים זה "נשכח" קטע קטן של כ-150 מטר שנותר, משום מה, לא סלול ולא גמור, ללא שביל אופניים וללא מדרכה להולכי רגל. מדובר בקטע שבין שתי הכיכרות ברחוב פז, מול קיר השרקרקים, בפניה שמאלה מקצה רחוב אבני החושן ועד לתחילתו של כביש מס’ 3.

כתוצאה מאי סיום העבודות בקטע קצר זה רוכבי האופניים והולכי הרגל המשתמשים בציר החדש לרכיבה על אופניים או להליכה רגלית, נאלצים לרדת אל מרכז הכביש בצורה שמסכנת את חייהם ואת הנהגים החולפים בנסיעתם במקום.

מיותר לציין שדווקא במקום זה הנהגים נוטים להאיץ את מהירותם לנוכח הכביש הריק לכאורה. צרוף הנסיעה המהירה והאילוץ לרדת אל הכביש מהווה מפגע תחבורתי חמור והתאונה במקום היא רק עניין של זמן. 

במצב עניינים זה שאלנו לפני כחצי שנה את דוברות העירייה: מדוע הושאר קטע כביש זה ללא סלילה וגימור? מי אמור לטפל בנושא? האם יש לו"ז לסיום העבודות במקום? הדובר השיב לנו אז כי: "את קטע המדרכה המדובר היה מתוכנן להשלים במסגרת פיתוח של שטח עתידי הסמוך לבית הספר. בעירייה ובחברה הכלכלית הוחלט שלא להמתין לפיתוח השטח הצמוד ולהשלים את המדרכה במהלך הקיץ".

כחלק מהמעקב השוטף אחר כתבות רבות אותן מפרסם "חדשות מודיעין" מעת לעת ובהן אנו מתריעים בפני הרשויות על מפגעים בנושא בטיחות ותחבורה, אנו גאים לדווח עתה, כי קטע המדרכה האמור הושלם לאחרונה וכי הולכי הרגל ורוכבי האופניים המשתמשים בציר זה יכולים לעשות זאת מעתה בבטחה מבלי לרדת אל הכביש ולהסתכן.   

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות