חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

גניבת מים?

 

מיכלית מים נעצרת ליד ביתכם, מתחברת לצינור כיבוי האש שעל המדרכה ושואבת ממנו מים. האם זה תקני? למי זה מותר? מי משלם? האם זו גניבה? מה עליכם לעשות? כל השאלות וכל התשובות  

 

יוסי יהודה הוא תושב ותיק בעיר. כשוטר לשעבר יש לו מודעות גבוהה לנעשה בסביבתו הקרובה והוא נוהג לדווח לרשויות על אירועים שנראים בעיניו כחריגים. בשבוע שעבר הבחין יהודה במיכלית מים שמתחברת לברז כיבוי אש במדרכה שליד ביתו בשדרות יצחק רבין וממלאת את מיכל המים שלה במשך דקות ארוכות.

לדברי יהודה, על המשאית לא היה לוגו של "מי מודיעין" או של עיריית מודיעין או כל סימן זיהוי אחר. בתור אזרח ערני שאיכפת לו הוא דיווח על כך מיד למוקד העירוני, והמשיך לעקוב אחר המתרחש. כעבור מספר דקות הופיע פקח עירוני, תחקר את בעל המיכלית, הציץ במסמך ועזב את המקום.

תושב אחר, ר.כ. המתגורר בשכונת הכרמים, סיפר ל"חדשות מודיעין", כי לפני למעלה משנה נתגלתה "צריכת מים משותפת" וחריגה בביתו ובבית סמוך המחובר לאותה צנרת. מספר בדיקות של אינסטלאטור מטעם ועד הבית ושל תאגיד "מי מודיעין" לא העלו דבר. לדבריו, ביום בהיר אחד הוא "תפס על חם" מיכלית הממלאת מים מצינור כיבוי האש שבכניסה לחניון הבית, דיווח על כך לתאגיד המים וזמן קצר לאחר מכן תופעת הצריכה המשותפת הגבוהה חלפה מאליה. עד היום, טוען ר.כ, לא ידוע לו, אם התופעה היתה קשורה לצריכה החריגה.  

כל אחד מאיתנו עשוי במוקדם או במאוחר להיתקל במחזה דומה. כיצד אמור תושב מן השורה לדעת האם מדובר באירוע המהווה חלק משגרת העבודה היומית של עובדי תאגיד המים "מי מודיעין" או מי מטעמה ובאישורה, או שמא מדובר בצרכן מים בלתי מורשה ובסוג מתוחכם של גניבת מים, והאם זו אולי חלק מהבעיה של "צריכת המים המשותפת" שאנו נדרשים לשלם מעת לעת מבלי שניתן לנו הסבר על מהות הצריכה?

שאלות

רכזנו את כל השאלות סביב הנושא הבלתי מוכר הזה והפנינו אותן לתאגיד "מי מודיעין" האחראי על כל מערך המים והביוב בעיר, שאלנו: מי רשאי להתחבר לצנרת כיבוי אש המפוזרת ברחבי העיר ולמלא באמצעותה מים למיכלית? האם כל מי שמתחבר לברזי החירום חייב להשתמש בשעון מים חיצוני נייד המותקן בין צינור המיכלית לבין צנרת כיבוי האש?

אם כן, כיצד מתבצעת הקריאה וכיצד מחויבים על המים האלה? האם בכל מקרה שאין שעון מדובר בגניבת מים? מי משלם עבור צריכת המים במצב שמיכלית ממלאת מים ללא שעון? האם הצנרת של כיבוי האש לחירום מחוברת לשעונים של הבתים הסמוכים והצריכה תירשם כצריכה משותפת במקרה של בית משותף או כצריכה פרטית בבתים פרטיים צמודי קרקע?

האם גורם כלשהו מטעם תאגיד מי מודיעין, האחראי לנושא, מקיים ביקורות שוטפות ורצופות על שאיבת מים מברזי החירום של כיבוי האש? מה אמור לעשות תושב ערני שמבחין במיכלית מים שמחוברת ללא שעון ושואבת מים מצינור כיבוי אש ליד ביתו או בכל מקום אחר בעיר?

תשובות

תאגיד "מי מודיעין" העביר אלינו תגובה מפורטת ומנומקת אשר באמצעותה יכול כל תושב ללמוד כיצד עליו לנהוג במצב בו הוא נתקל בתופעת שאיבת מים מצנרת החירום שליד ביתו ולהבין את כשרותה. לאור חשיבות הנושא ולנוכח העובדה כי הדבר מעולם לא פורסם עד כה, אנו מביאים את תגובת התאגיד במלואה: 

•1.      צינורות כיבוי האש האדומים (הידרנטים) הניצבים על המדרכות הציבוריות בעיר, מחוברים למערכת המים העירונית והתשלום עבור המים הזורמים בהם מתבצע ע"י "מי מודיעין", האחראית על הצנרת העירונית. 

•2.      בנוסף, ישנם בתים פרטיים להם יש צנרת פרטית לכיבוי אש- הנמצאת אחרי הברז הראשי לבניין, והתשלום עבור המים הזורמים בצנרת זו כמו גם הטיפול בה והמעקב אחריה - מתבצע על ידי תושבי הבניינים מאחר ומדובר ברכוש פרטי לכל דבר ועניין.

•3.      יש שני גורמים המורשים למלא מים מצינורות כיבוי האש העירוניים:

•א.      ביוביות (משאיות בצבע צהוב) המופעלות בשירות תאגיד "מי מודיעין" לפתיחת סתימות ביוב בצנרת הציבורית ברחבי העיר וממלאות מים מצינורות כיבוי האש לצורך ביצוע המשימה. התשלום עבור המים משולם על ידי התאגיד האחראי על שיקום ואחזקת הצנרת העירונית.

•ב.      משאיות טיאוט של העירייה - הממלאות מים מההידרנטים כחלק מהסכם בין התאגיד לעירייה. את התשלום עבור מים אלו משלמת העירייה. בשני המקרים אין צורך בחיבור שעון מאחר ויש הסכם מובנה לשיפוי כספי.

•4.      בנוסף - לעיתים נותן התאגיד אישור מיוחד לקבלנים העוסקים בבניית תשתיות מדרכות וכבישים בעיר למלא מים מהידרנטים - במקרים אלה יש צורך בשעון נייד המותקן על הצנרת.

•5.      כל תושב הרואה מיכלית הממלאת מים מהידרנט עירוני וחושד כי מדובר בגניבת מים, יכול לדווח על כך הן למוקד העירוני והן למוקד "מי מודיעין". שני המוקדים מסונכרנים בפעילותם וניתן להתקשר לכל אחד מהם. במקרים אלה, נשלח מפקח מהפיקוח העירוני או איש צוות שטח של "מי מודיעין" כדי לבדוק האם ממלא המים מורשה לעשות זאת. במקרים בהם נתפסו קבלנים או בעלי משאיות שאינם מורשים למלא מים, הוגשה תלונה למשטרה.

•6.      תאגיד המים אינו גוף בעל סמכות אכיפה ואין לו פקחים המסתובבים בעיר. בנוסף, לשמחתנו, מקרי גניבת המים מהידרנטים הם מעטים מאוד. עם זאת, אנו שמחים לבדוק כל דיווח המתקבל מתושבים ובמקום בו אנחנו מוצאים מקרה של גניבת מים אנו מדווחים על כך למשטרה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות