חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

19 שנים להקמת העיר מודיעין

 

לא מעט חששות הועלו עם אישור הקמתה של העיר החדשה: היו שהביעו חשד שמשרד השיכון מתכוון להקים "עיר למיוחסים", דאגה נוספת הייתה קשורה להשפעה של מודיעין שנתפסה כיוקרתית על הערים הסמוכות לוד ורמלה

 

השבוע, לפני 19 שנים בתאריך 14/12/1993 הונחה אבן הפינה להקמתה של עיר חדשה בישראל: העיר מודיעין. למרגלות גבעת התיתורה, ביום חורפי הגיעו לגבעה ראש הממשלה דאז יצחק רבין ז"ל, שר הבינוי והשיכון בנימין (פואד) בן-אליעזר ונציגים בכירים של משרדי הפנים והשיכון להשתתף בטקס המרגש.


בתאריך 22 בדצמבר 1985 התקבלה החלטת ממשלה מספר 1196 שקבעה: עיר חדשה תיבנה ושמה בישראל יהיה מודיעין. בפעם הראשונה בתולדות המדינה ייבנה יישוב חדש, מהמסד ועד הטפחות, המיועד להיות העיר הרביעית בגודלה בישראל והמתוכננת ביותר.

מצוקת הדיור שנוצרה בארץ עקב עלייתם של יהודי ברית המועצות, הביאה להתכנסות של המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים. הנוכחים חיפשו פתרון, וכך נשלפה התוכנית להקמת מודיעין ויצאה לדרך.


לא מעט חששות הועלו עם אישור הקמתה של העיר החדשה: היו שהביעו חשד שמשרד השיכון מתכוון להקים "עיר למיוחסים", דאגה נוספת הייתה קשורה להשפעה של מודיעין שנתפסה כיוקרתית על הערים הסמוכות לוד ורמלה,  היו שהביעו דאגה על ההשפעה שתהיה למודיעין על פיתוח ירושלים ותהיות לגבי אפשרות כי תקציבים פרטיים וציבוריים יופנו למודיעין על חשבון הבירה ויאטו פיתוח מקורות תעסוקה נוספים בה.

למרות כל החששות, התכנית יצאה לדרך וצוות אדריכלים בראשות משה ספדיה ובליווי משרד השיכון החל בהכנת תכניות הבנייה של העיר שאושרו בשנת 1990. שנה לאחר הנחת אבן הפינה החלו עבודות הבינוי בשטח ובחודש יולי 1996 הגיעו לעיר ראשוני התושבים שהפכו את החזון להקמת עיר חדשה למציאות.

שמונה שנים לאחר הנחת אבן הפינה, בתאריך 14 בדצמבר 2001 הוכרזה מודיעין כעיר ואם בישראל בטקס מיוחד במעמד נשיא המדינה דאז, משה קצב. שנתיים לאחר מכן, בשנת 2003 אוחדה העיר מודיעין עם מכבים רעות. היום, כמעט 20 שנים אחרי הנחת אבן הפינה מונה העיר המאוחדת מודיעין מכבים רעות למעלה מ-83 אלף תושבים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות