חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

דבוש קורא לעירייה להוזיל את עלות הקייטנות

 

מחיר קייטנות הקיץ גבוה ב-10 אחוז מהמחיר של שנה שעברה. יו"ר הנהגת ההורים של גני הילדים, שמעון דבוש, קורא לעירייה להוזיל את מחיר הקייטנות ואומר: "אין באמת תחרות והמחירים גבוהים. האם מחכים שההורים יתאגדו לחרם צרכנים?"

 

במודיעין קייטנות עירוניות עולות יותר מאשר בערים אחרות. את הנתונים חשף השבוע יו"ר הנהגת ההורים של גני הילדים, שמעון דבוש, שבדק ומצא כי קייטנות במעלה אדומים וראשון לציון עולות הרבה פחות מאשר במודיעין.

לאחר פניות שקיבל מהורים על העלות הגבוהה של הקייטנות העירונית מצא דבוש כי חלה עליה של כעשרה אחוז במחירן לעומת הקיץ שעבר. "מחיר הקייטנה עלה השנה ללא שום הצדקה", מדגיש דבוש, "בשנה שעברה הקייטנה בגנים עלתה 869 שקל והשנה יש עליה של כמעט 10 אחוז. על פי הפרסומים מחירה של קייטנה עד השעה אחת בצהרים עולה 951 שקל ועד השעה ארבע אחר הצהרים מחיר הקייטנה הוא 1,601 שקל וזאת עבור קייטנה שנמשכת 18 ימים נטו".

מבדיקה שערך דבוש עולה כי קייטנה במעלה אדומים עד השעה אחת בצהרים עולה 740 שקל ובראשון לציון עד השעה ארבע אחר הצהרים עלות הקייטנה להורים עומדת על 1,390 שקל.

בנוסף מציין דבוש כי מחיר הקייטנות גבוה מהמחיר החודשי עבור גן ילדים שעומד על 678 שקל. בתוספת צהרון שעלותו 724 שקל מגיעה העלות החודשית להורים עבור ילד לסכום של 1,440 שקל וזאת כאשר קייטנה של 18 ימים עולה כאמור 1,601 שקל.

"אני מצר על כך שאין באמת תחרות והמחירים גבוהים מדי", אומר דבוש, "המחיר המקסימלי שהעמידה העירייה במכרז לקייטנות היה 1,000 שקל. למה הם לא העמידו את המחיר המקסימלי על 850 שקל? זהו מצב מדאיג והתוצאות יהיו לצערנו שפחות הורים יוכלו לשלם עבור קייטנה."

דבוש קורא השבוע לעירייה להוזיל את מחירן של קייטנות הקיץ: "לא ייתכן שקייטנות עירוניות יעלו יותר או בדומה לקייטנות פרטיות. גם המתנ"ס לא מביא בשורה כלל ומעמיד קייטנות באותם מחירים. בעתיד המצב יהיה יותר גרוע כיוון שהעברת הקייטנות רק למתנ"ס תגרום לאי תחרות כלל. האם מחכים שההורים יתאגדו לחרם צרכנים? אני מבקש וממליץ למקבלי ההחלטות לפעול כבר השנה להוזיל עלויות".

בתגובה נמסר מדוברות העירייה: "אין מקום לערוך השוואה בין תשלום לגן עירוני שפועל ללא מטרת רווח, לבין קייטנה, המופעלת על ידי זכיין פרטי, וכוללת בתוכה אטרקציות שלא ניתן לקבל בגן עירוני. כל השוואה כזאת חוטאת למציאות, כאשר בקייטנה, מצפים ההורים והילדים לתכנים שלא קיימים בגן רגיל. הזוכים בקייטנות במודיעין מכבים רעות, התמודדו על המחיר הנמוך ביותר שיציעו להורים, תוך שמירה על סטנדרטים של איכות, שנקבעו על פי בקשות הורים, וועד הורי הגנים בראשם".

על הסיבות למחיר הגבוה של הקייטנות הגיבה הדוברות: "הקייטנות במודיעין מכבים רעות פועלות 18 ימים בניגוד לקייטנות בערים אחרות הפועלות לרוב 15 ימים. העירייה מחייבת אבטחה בכל הקייטנות, שלא נדרשת בכל הרשויות בארץ. כמו כן, בקייטנות במודיעין מכבים רעות מחויבים המפעילים להעסיק סייעות של גני הילדים בעירייה, כדי להבטיח רמת עבודה, שלא קיימת בקייטנות אחרות, שיכולות להעסיק כל אדם. גורם נוסף הוא דרישת העירייה להקפיד על תכנים איכותיים, שכוללים גם הפעלות חיצוניות. כל דרישות העירייה התבצעו עקב בקשות הורים בנושא, כדי לשפר את איכות הקייטנות לילדי העיר".

הורים המעוניינים לפנות להנהגת ההורים של גני הילדים מוזמנים לשלוח אימיל

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות