חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סתימה לעולם חוזרת

 

למרות החלפת הצנרת שוב זורם הביוב בשכונת הכרמים. מנכ"ל "מי מודיעין" הקים צוות משימה שתפקידו לבדוק את כל הצנרת במתחם  

 

לפני שבועיים, בעקבות הודעת תאגיד "מי מודיעין" על החלפת צנרת ביוב סתומה בבטון שנתגלתה ברחוב כסלו, שאלנו כאן האם זהו "הקץ לסירחון"? חלפו אך ימים ספורים ועל שאלתנו קבלנו תשובה שלילית חד משמעית. שכן, לא יבשה הדיו על הידיעה בדבר החלפת הצנרת והביוב כבר זרם מחדש ברחוב טבת וכסלו לאורך של כ-300 מטר.

הפעם החלטנו לא להסתמך רק על פניית תושבים מהסביבה והודענו למוקד "מי מודיעין" ביום שישי בערב על המפגע. נאמר לנו, שבצנרת יש בטון ולכן לא ניתן לטפל בכך בערב בגלל מה שכינו שם "ראות לקויה". הכונן מסר כי הבעיה ידועה וכי למחרת (יום שבת) הנושא יטופל.

במהלך השבוע טענו בתאגיד "מי מודיעין" כי הסתימה החדשה אינה קשורה לקודמתה, אולם תושב המקום שסיפר ל"חדשות מודיעין" כי הוא מטייל להנאתו עם כלבו באזור הפרויקטים החדשים של רחוב כסלו והוא נתקל מדי כמה ימים מחדש בביוב הזורם בכביש וגורם לריחות חזקים ולא נעימים באזור, טען השבוע כי זרימת הביוב האחרונה התרחשה בדיוק באותו מקום עליו הוא מתריע כבר חודשים רבים.

גם השבוע, ביום שלישי בערב, זרם הביוב בחוזקה באותה נקודה בדיוק והסירחון הורגש למרחקים. תושבים זועמים שהתגודדו במקום הגדירו את הנושא כשערורייה והטילו את האחריות על מנכ"ל התאגיד. אחד התושבים אף הציע לקיים הפגנה במשרדי התאגיד. עוד נודע כי גם תושבים מרחוב הלוח העברי ורחוב סיוון התלוננו לאחרונה בתאגיד כי בסביבתם עולה צחנה.

פנינו ל"מי מודיעין" ושאלנו: לפני שבועיים הוצאתם הודעה לעיתונות בדבר החלפת צנרת ביוב בה נתגלתה סתימת בטון חמורה. ניתן היה להבין מההודעה שבעיית זרימת הביוב במקום טופלה ונפתרה. אולם התופעה חזרה על עצמה וברחוב כסלו וטבת שוב "נהנו" התושבים מקבלת שבת מלווה בריח סירחון ובזרימת ביוב חזקה. האם החלפת הצנרת לא פתרה את הבעיה? כיצד קורה שאחרי שעבדו במקום במשך קרוב לשבועיים, יומיים לאחר עזיבת צוותי העבודה חזר המפגע? כיצד התאגיד מתכוון לטפל עתה במפגע החמור ממנו סובלים תושבים רבים לאורך זמן?

  

תגובת תאגיד "מי מודיעין": "גלישת הביוב שהתגלתה ברחוב טבת, נבעה אף היא מצינור סתום בבטון, אך אינה קשורה לגלישת הביוב שהייתה ברחוב כסלו. מדובר אמנם ברחוב סמוך, אך בצנרת אחרת. מתחם הכרמים נמצא עדיין בפיתוח של משרד השיכון, וטרם הועבר לתאגיד או לעירייה. לכן, טרם התקיימו בדיקות מסודרות של מערכת המים והביוב, המתקיימות באופן רגיל בהליך המסירה. עם זאת, לאור הממצאים שהתגלו לאחרונה, ולמרות שהמתחם טרם נמסר לתאגיד, הקים מנכ"ל התאגיד לר

אשונה צוות משימה, שתפקידו הוא לבדוק את כל הצנרת במתחם הכרמים עוד לפני מסירתה לתאגיד, והגשת דוח מצב. הצוות ישכור חברה מקצועית שתבדוק את הצנרת, תמפה ליקויים במידה ויימצאו, והתאגיד ידרוש ממשרד השיכון את תיקון הליקויים, או לחלופין - במקרים אקוטיים כמו במקרה רחוב כסלו, יבצע התאגיד את התיקון מיידית ויחייב את משרד השיכון בתשלום.

הליקוי ברחוב טבת התגלה בסוף השבוע האחרון, בגלישת ביוב. בבדיקה של הכונן שהגיע ביום ו’ התגלה גם שם, כמו ברחוב כסלו, צינור מלא בבטון. הקבלן הגיע למקום ביום שבת בבוקר והחל לעבוד. הסיבה היחידה לכך שהוא לא החל לעבוד ביום שישי, היא מאחר ולא היה ניתן לעבוד כמו שצריך בשעות החשיכה. 

אנו עושים כל שניתן כדי לטפל במהירות וביעילות בכל בעיה שמתגלה בשטח, אך במקרה זה, אין מדובר בפריצת צינור ביוב רגילה שניתן לתקנה במהירות, אלא בסתימת הביוב בבטון, מקרה הדורש עבודה בהיקפים גדולים מאוד והחלפת מטרים רבים של צנרת. טיפול מסוג זה לא ניתן לבצע במספר שעות והוא אורך זמן רב".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות