חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מסתמן: שירותי הדואר ברעות ישובו לקדמותם

 

העימות בין סוכני הדואר לחברת הדואר הגיע לשלב הגישור, בהוראת בית המשפט העליון, שהורה כי עד 1 ביוני יסיים המגשר את עבודתו. אם לא, יפסוק הוא עצמו. האם זהו צעד נוסף בדרך חזרה לשירותי דואר ראויים, להם התרגלו תושבי רעות ומכבים בשנים האחרונות? לפני חזרתם לעידן הקרוואנים בכל הקשור לשירותי דואר במילניום השלישי

 

פרשת סניפי הדואר שנסגרו בכל רחבי הארץ, כמו גם זה שברעות, טרם הגיעה לכלל סיום. ההיפך הוא הנכון: אין זה מן הנמנע שבקרוב נמצא את הסניף של רעות פתוח מחדש. לדברי בני כהן, יו"ר הסוכנים העצמאיים, תושב רעות ומפעיל סניף דואר רעות שנסגר: "הציבור ברעות סבל וממשיך לסבול כי יושב ראש הארגון יש לו סניף פה. חוקית יכולתי לסרב להצבת הבודקה הזאת של הדואר, אבל שתקתי והבלגתי כי הבנתי את הבעייה והקושי הציבורי שזה היה יוצר".

ביום חמישי נערכה פגישה משותפת בין נציגי הסוכנים העצמאיים לבין נציגי חברת הדואר. בפגישה דרשו הסוכנים להשיב את המצב לקדמותו, עוד בטרם נאמרה המילה האחרונה בנושא, אם על ידי בורר, או אם על ידי בית המשפט.

ההתדיינות המשפטית סביב העימות שבמסגרתו הפכו תושבי רעות ומכבים לבני ערובה בידי חברת הדואר, במאבקה בסוכנים העצמאיים, ובדגש על העובדה שיו"ר ועד הסוכנים הוא בני כהן, תושב רעות, ומפעיל הסניף ביישוב, עברה טלטלה עזה במהלך שלושת החודשים החולפים. חברת הדואר שהבינה את פסיקותיו של השופט המחוזי זפט, כרשות לפרוץ לסניפים ולחסל אותם, מצאה עצמה בתוך זמן קצר נלחצת אל הקיר.

כדי להבין במה מדובר רק נזכיר כי שתי ערכאות משפטיות דנות במקביל בנושא: בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ובית המשפט העליון. בחינת השתלשלות הפסיקות והדיונים בשני בתי המשפט, מעידה על התהליך יותר מכל: ב-5 במרץ בעקבות פסיקתו של השופט המחוזי זפט, נפרצו עשרות סוכנויות דואר עצמאיות על ידי חברת הדואר וכל תכולתן סולקה. כבר ב-15 במרץ הרגיע המחוזי את הפעילות ובעקבות ערעור של הסוכנים אישר להמשיך את פעילות ההלאמה, אלא שהפעם בתיאום ולא בפריצה.

ארבעה ימים אחר כך, ב-19 במרץ עלה הנושא לדיון ראשון בבית המשפט העליון. העליון הציע מהלך של פישור וביקש מחברת הדואר להגיב בתוך יומיים. בדיון ב-23 במרץ, הורה העליון להגיע בתוך שבוע למשא ומתן, כזה שיהיה ללא לחץ. גם נסיון זה נכשל.

מכיוון שבמקביל התנהל גם הדיון במחוזי בת"א, ביקש השופט העליון, אשר גרוניס, כי בית המשפט המחוזי יגיע לפסיקה מהירה. על הפרק עמדה עתירתם של הסוכנים לעצור מכרזים חדשים, להשיב חובות כספיים שלא שולמו עבור עבודה שכבר בוצעה, ולעכב את ביצוע הצו שכבר ניתן בעבר. בינתיים, הוציא העליון צו הקפאת הליכים.

נראה שבאופן סמוי הפך הדו-קרב הזה בשתי הערכאות גם לעניין של כבוד בקרב הערכאות המשפטיות עצמן. שכן השופט המחוזי זפט לא שינה דעתו. העליון הגיב בצו הקפאת פעילות, לאחר שנציגי חברת הדואר סרבו להצעה להשיב את המצב לקדמותו. ובנוסף, העביר השופט אשר גרוניס את הדיון להרכב רחב של 3 שופטים.

ב-15 במאי ישב העליון בהרכב הרחב לראשונה (גרוניס, חיות ונאור). שם נשמעו התייחסויות לפסיקת המחוזי בנוסח כגון, "צו בעייתי". גם במחוזי, מתחלף השופט זפט בשופטת יהודית שבח שהתייחסה לנושא ובפנייה לחברת הדואר אמרה בין השאר: "מה זה?! הצו שקיבלתם נתן לכם זכות להרוס?!" והמליצה אף היא לחברת הדואר להגיע לגישור בנושא.

גם בעליון המליצו לצדדים להגיע לגישור. במהלך הדיון סרבו נציגי הדואר להצעה, אולם שינו דעתם לאחר שנשלחו להתייעצויות. ב-16 במאי נקבע פרופסור מרדכי מירוני מאוניברסיטת חיפה כמגשר בין הצדדים. וזאת בדיון טכני לכאורה שכל מטרתו היתה לאשר ערכאת ערעור בעליון. על כך אמר השופט העליון גרוניס: "זו פעם ראשונה וחריגה בקריירה שלי שבה בקשה לערעור הופכת לדיון העיקרי".

דיוני המגשר הוגבלו בזמן. 14 יום בלבד. אם לא יגיע המגשר ב-1 ביוני לכלל הסכמה, יפסוק העליון את דברו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות