חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הדרום מתארח

 

ביום שני השבוע המה פארק ענבה מבקרים: עשרות תושבי הדרום הגיעו ליום כייף שכלל הפעלות ואטרקציות בפארק, באולינג וסרט לבני הנוער בישפרו  

 

מי שעבר ביום שני, ליד פארק ענבה בוודאי הופתע מכמות המבקרים בו. לא, ילדי  מודיעין לא קיבלו יום חופש. עיריית מודיעין החליטה, מתוך הזדהות עם תושבי הדרום, לארח 1,200 מתושבי מועצה אזורית נחל שורק ליום כייף בעיר. הכוונה היא ליישובים בני ראם, יד בנימין, גני טל, חפץ חיים, בית חלקיה, יסודות ונצר חזני הנמצאים בטווח הירי מרצועת עזה.

הפעילות החלה בשעות הבוקר, כאשר אוטובוסים רבים זרמו לפארק ענבה. תושבים רבים מיישובי נחל שורק הגיעו גם במכוניות הפרטיות שלהם, כך שחניון הפארק המה כלי רכב.

מדובר ביוזמה משותפת של עיריית מודיעין ומועצה אזורית נחל שורק שהביאה לאירוח התושבים גם בזכות היכרות בין ראש העיר, חיים ביבס וראש המועצה, אלי אסקוזידו.

 ביבס: "הצענו לארח תושבים מהדרום וכשאלי פנה אליי הסכמתי בשמחה. עיריית מודיעין השתתפה ב- 50 אחוז מעלויות האירוח (מתקנים ופעילויות בפארק) ונחל שורק דאגו לעלויות הנוספות. דלתנו פתוחה לתושבי הדרום וגם בתי הספר שלנו מוכנים לקלוט ילדים שיתארחו כאן לאורך זמן".

 

סרט ובאולינג

הפעילות החלה בפארק ענבה בסביבות השעה 10:30 בבוקר. בזמן שההורים והילדים הקטנים בילו בפארק, נסעו בני הנוער באוטובוסים לבאולינג בישפרו סנטר ובילו שם עד 11:30, כמובן ללא עלות, תרומת חברת ’ישפרו’. בשעות הצהריים חזרו בני הנוער לקולנוע בישפרו לצפייה בסרט.

בבאולינג פגשתי את ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו שסיפר על ה"מבצע": "יצאו מנחל שורק 25 אוטובוסים, יותר מ1,000 איש. חלק מהאנשים הגיעו גם ברכבים פרטיים.  המטרה היא שהילדים לא יהיו בבית,  באווירה לחוצה. הילדים מאוד נהנים מהיציאות האלה, היינו גם בקפצובה ובגן החיות התנ"כי".

לדברי אסקוזידו, התושבים ביישובים בלחץ וחוששים לחזור לשגרה. "רק מעונות היום פתוחים במועצה האזורית, אבל יש מטפלות שמגיעות מחוץ לישובים והן חוששות, כך שיש 60 אחוז התייצבות בבתי הספר היסודיים ומעונות יום. אני הרשות היחידה שאישרה חזרה ללימודים כי אנחנו ממוגנים היטב, אבל יש בני נוער שלומדים במקומות אחרים ושם אין לימודים. זאת הסיבה שרוב בני הנוער הגיעו היום הן בנות. התיכון של הבנים ממוגן טוב יותר והלימודים בו מתקיימים. בנוסף, יש בנות שלומדות בבתי ספר בהם לא מתקיימים לימודים ולכן הגיעו למודיעין היום. תפיסת העולם שלי היא להחזיר את המערכת לשגרה".

ש: אתם כבר בעלי ניסיון במקרים כאלה, לא?

 "בסיבובי לחימה קודמים כן למדו. הפעם, לאור המצב, לא הצלחנו לשכנע את המערכת לקיים לימודים כסדרם במועצה. בכל מקרה, בכל המוסדות הוצבו חיילים שעוזרים במקרה הצורך".

נתי בר נתן, מנהל המתנ"ס במודיעין  הוסיף: "זאת יוזמה משותפת של העירייה, מתנ"ס סחלבים והחכ"ל. מי שפונה אנחנו מקבלים בשמחה ומשתדלים להתאים את הפעילות לאוכלוסייה ולגיל הילדים".

  

ובינתיים בענבה

בפארק ענבה התקיימה, בכל שעות הבוקר והצהריים, פעילות  שכללה הפעלות עם ליצנים, מפעילים שונים, מתנפחים, קפוארה, שייט בסירות והפעלות של בני נוער מעירוני א וממועצת התלמידים העירונית שעשו זאת בהתנדבות: "אתמול הודיעו לנו שנעביר את הפעילות כאן וויתרו לנו על הלימודים. אבל מה שעשינו כאן יותר חשוב", הסבירו התלמידים מעירוני א. "הפעלנו פעילויות שונות של משחקים של פעם והילדים שיתפו פעולה יפה ומאוד התלהבו".

תושבי נחל שורק התפזרו בפארק רחב הידיים, ילדיהם שיחקו במתקנים והשתתפו בפעילויות. חלק גדול מהמבקרים עמדו בתור לסירות באגם שהופעלו עבורם ללא תשלום. "זה אירוח מדהים", אומרת לנו רחל, אחת המבקרות. "חשוב לנו לצאת קצת מהאווירה הלחוצה. לילדים מאוד קשה להיות בבית כל הזמן. חלק גדול מהתושבים בנחל שורק מתארחים אצל משפחות במקומות אחרים בארץ". יוסי מוסיף: "מקווים שלא נצטרך עוד הרבה זמן לה תארח במקומות אחרים והמצב הזה ייגמר. זה כבר בלתי נסבל".

במקום היו גם הרבה בני נוער. "איזה כייף שאפשר ליהנות מיום כזה", אומרת איילה, בת 16 וחברותיה מסכימות. "מצד אחד נחמד שאין לימודים וכל זה, אבל המצב אצלנו מאוד לחוץ ואנחנו כבר רוצים לחזור לשגרה. תודה למודיעין שאירחו אותנו".

בשעה 1 בצהריים הגיעו לענבה ראש העיר, חיים ביבס, מחזיק תיק התרבות, מוטי גרונר, מנהל המתנ"ס, נתי בר נתן, מנכ"ל חכ"ל, דורון ברק, מנהל מחלקת תרבות, אלון שמידט, מנכ"ל העירייה יורם כרמון, מנהל אגף שפ"ע, חיים בלאיש, וסמנכ"ל חכ"ל, רון ברזני.

ראש העיר עלה לבמה ובירך את האורחים מהדרום וכך גם אלי אסקוזידו ושי רייכנר, מנהל המתנ"ס נחל שורק.

ביבס: "אנחנו שמחים לארח את האורחים מהדרום אצלנו בעיר, זאת במקביל להכנות למקרה חירום שערכנו אצלנו על כל מקרה. בנוסף למערכה הצבאית והפעילות של צה"ל, אנחנו מתמודדים גם עם מערכה אזרחית והעורף שצריך להיות חזק על מנת שנוכל להשלים את היעדים שלנו במבצע. זוהי התרומה הצנועה של העיר מודיעין מכבים רעות לתושבי הדרום, ואני רוצה להודות לכל הגורמים בעיר שלקחו חלק ביום הזה. אני מאוד מקווה שהמבצע והירי יגיעו לסיומם כמה שיותר מהר, אבל אם המצב יימשך נשמח לארח אותם שוב".   

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות