חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

כך הזניחו את הדרום

 

כשרוצים מתברר אז יכולים. הערב תוצב סוללה חמישית ומשודרגת כאשר על פי התכנון היתה צריכה להיכנס לפעילות רק בשנה הבאה. הכל ענין של רצון ותחושת דחיפות. עובדה.

 

מפגיזים את הדרום ובשעה טובה הוחלט להפסיק לשבת בשקט והחמאס חוטף בראש כך שיקח לו שנה שנתיים לחזור למה שהוא היה עד רביעי האחרון. הכל טוב ויפה בתנאי שלא ניקלע לסיטואציה של פלישה קרקעית, והסוף ידוע, הצלחות שבוע יתמסמסו ושוב נזכור את נקודת הסיום. האם ביביברק ילמדו את לקח העבר? בכל מקרה שוב נקבל מקסימום אופטלגין להורדת הכאב לכמה שנים. היינו כבר שם, זוכרים?  אז לכעוס על שרון שפינה את ההתנחלויות שם זה כבר לא יועיל והאמת, לא פינוי ההתנחלויות היה הגורם למה שקורה שם היום, אלא פינוי הצבא משם. את זה איש לא מעז לאמר פן יזוהה מיד עם מחנה השמאל השנוא.

שמעתם פעם איך סוללים בדובאי או בסין  כביש בן 400 ק"מ בחצי שנה? לוקחים עם מכרז ואם זה מקרה חירום אז בלי, 40 קבלני כבישים, מחלקים ביניהם את הכביש לפרוסות של 10 ק"מ ותאמינו לי הם עוד יקבלו מענק על קיצור בלוח הזמנים. אצלנו לשם השוואה כביש 6 עדיין תקוע ליד בית קמה ועל השלב השלישי לקרית שמונה אני כבר לא מדבר. אין די קבלנים במדינה הזאת? אז שיביאו מהשטחים או מרומניה.

אבל אחרי כל זאת... לא על הכבישים רציתי לדבר אלא על תושבי הדרום בעיקר אלה הדבוקים לגדר הרצועה עם מאות פצצות מרגמה בשבוע ואיש לא מצא לזה פתרון, וכאן שום כיפת ברזל לא תכסה את הקרחת שברק וביבי השאירו מאחוריהם. ו"עמוד ענן" מדגיש את החלמאות המעורבת בבירוקרטיה , קוצר ראות ואטימות.

רציתי גם לדבר על אנשי נתיבות המסכנים החיים ברולטה, כיפת ברזל כאן, כיפת ברזל לא כאן. בשבוע שעבר היא לא היתה והם חטפו. באופקים לעומת זאת שם הייתי ביום שני השבוע, יכולתי בפעם הראשונה לחוות (בלית ברירה כי אין בנמצא מקומות ממוגנים) יחד עם צופים אדישים אחרים באיך הכיפה מעיפה 2  גראדים מעל הראש. מוזר שלא היה מפחיד... האדישות של הסביבה הדביקה אותי כנראה.

אז לפני שאתפזר אנסה לחזור לענין בו רציתי להתחיל מלכתחילה ובעצם הוא כן קשור לכל שאר הדברים שציינתי. שמעתם בוודאי השבוע את שר הביטחון היקר שלנו אומר שהוא הורה על בניית קו ייצור נוסף לכיפת ברזל ויום קודם לכן הודיע ביבי כי פתאום נמצא כסף למיגון הישובים הצמודים לגדר.

ואני שואל את שני הקודקודים האלה, למה לכל הרוחות לא חשבתם על זה לפני 4-5 שנים. לולא עמיר פרץ אולי גם זה לא היה לנו, אבל זו היסטוריה ומרגע שהמערכת הוכיחה את עצמה היה צריך להורות על בניית 4 קוי יצור ומצידי שהכסף יקוצץ מתקציב ההתנחלויות המנופח.  במקום זה המשיך השר היקר ללהג שמערכת שלישית תהיה מוכנה ב 2012 הרביעית ב 2013 והעשירית אם החיזבאללה והמס יתאפקו עד אז תהיה מוכנה ב 2020.

לא מבין, נפלתם על הראש או מה? מדוע לכל הרוחות מיגון ישובי הגדר לא התחיל מיד כשהחל הפצמ"ר הראשון ולא אכפת לי שאת התקציב תיקחו מהכוללים והישיבות. ממש לא אכפת לי.

ותשאלו איך בונים  קווי יצור ואיך ממגנים 20 ישובים בחצי שנה... תלמדו מהסינים ומהדובאים שסללו 400 ק"מ ב 3 חודשים. ותהרגו אותי אם אני טועה.

עדכון: כשרוצים מתברר אז יכולים. הערב תוצב סוללה חמישית ומשודרגת כאשר על פי התכנון היתה  צריכה להיכנס לפעילות רק בשנה הבאה. הכל ענין של רצון ותחושת דחיפות. עובדה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות