חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

אם מח’ התרבות לא יזמה אז זה לא קיים

 

מישהו מנסה להחביא את העיר, למה, לא חראם? אז מה אם אתם לא יזמתם את הארוע? צורם לכם שתושב מודיעין עשה זאת ולא אתם? לזה אני קורא קטנוניות.

 

תהרגו אותי אם אני מבין את מח’ התרבות. זו מוציאה כסף רב ובצדק כדי להביא וליחצן אירועים  כמו פסטיבל הסתיו, הקרקס ושאר מופעים  והכל במטרה ליידע את התושבים שיבואו וייהנו, לעיתים בתשלום ולעיתים בחינם.

אבל מה קורה כאשר מתוכנן אירוע שלא עולה לה פרוטה אבל עליו אני קורא רק מידיעה שפירסם עמיתי יואל תמנליס בשבוע שעבר. ועל מה מדובר: "פרשים אוסטרלים בתיתורה". זו היתה הכותרת.  כותרת פיקנטית שיכלה להיות אייטם בפפארצ’י עד שנכנסים לעובי הידיעה ואז אנו מקבלים סיפור מרתק של לוחמי הצבא האוסטרלי שלחמו כאן במודיעין במלחמת העולם הראשונה ועל הקרב בגבעה שכונתה אל בורייג’.

המשלחת האוסטרית כללה את בניהם ונכדיהם של הלוחמים שאחרי הטקס "התחפשו" לאביהם או סבם ונתנו שיעור איך עורכים טקס זיכרון אפילו אחרי 95 שנה וגם כשהלוחמים עצמם כבר לא בחיים.

מעניין כן? אבל אני משום מה לא שמעתי על דבר ולולא עמיתי לא הייתי בחיים יודע שטקס ואירוע שכזה שכמותיו כל כך חסרים לעיר עתיקת יומין ושופעת קרבות והיסטוריה כמו מודיעין. ולא שלא ידעו עליו בעיריה. ידעו גם ידעו ואפילו חבר המועצה יגאל צדוק (שמילא את מקומו של ביבס שלא יכל להגיע), חבר נוסף, ברוך בוכניק, אלון שמידט  עירן תירוש שיזם את הארוע. 

כל זה ואף אחד לא ידע!? עכשיו אתם מבינים למה איש לא עשה עם כל הגילויים הארכיאולוגיים והחשיפות מסביב ובתוך העיר דבר. מישהו מנסה להחביא את העיר, למה, לא חראם? אז מה אם אתם לא יזמתם את הארוע? צורם לכם שתושב מודיעין עשה זאת ולא אתם? לזה אני קורא קטנוניות.  

אז חבר’ה, כל הצגת יחיד בטרמינל של אולם עינן חשובה וכמותה שבת תרבות, אבל דחילקום, זה לא שווה איזכור? אז בעוד 5 שנים ימלאו בדיוק 100 שנים לקרב ההיסטורי ועשרות צאצאי האוסטרלים יגיעו שוב מארץ הקנגורו בשביל זה, אז אולי עד אז תלמדו פחות להתחשבן פחות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות