חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עולים על ”הדרך לזהב”

 

בכל שנה בחודש נובמבר מציינים בעולם את "חודש הקשיש הבינלאומי", ובמסגרתו מתקיימות פעילויות ואירועים לבני הגיל השלישי.  

 

במודיעין, מכבים-רעות חשבו השנה איך לחדש ולרענן ואיך לתת את המענה ההולם לתושבים הוותיקים בעיר, אשר רובם פעילים, צורכים תרבות ופנאי בתדירות גבוהה ואף מעורבים בכל הנעשה בעיר ולפני כמה חודשים החלו בהכנות למשחק "בדרך לזהב" אשר פועל על פי העקרונות של "מחפשים את המטמון", שתנאיו הותאמו לבני הגיל השלישי ולאופייה הייחודי של העיר.

מדובר בפעילות מרתקת ומלהיבה המפגישה את העולמות הפיזיים והווירטואליים יחד במשחק המשלב כישורים אינטלקטואליים ויצירתיים. זו הפעם הראשונה שפעילות מסוג זה מתקיימת בפורמט זה מול כל גמלאי העיר. את האירוע מלווה חברת גולדהסרב בע"מ בשילוב עם מפג"ש וארגוני הגמלאים בעיר.

ביום ראשון השבוע, התכנסו כל משתתפי המשחק, במרכז פעילות הגיל השלישי, כאשר אליהם מצטרפים גם משתתפים צעירים במיוחד: תלמידי ביה"ס הדמוקרטי, אשר הצטרפו כשותפים מלאים למשחק. התלמידים השתבצו בקבוצות המשחקות וגם במינהלת המשחק. (תפקידה של המינהלת היא לפקח על כללי המשחק, לתת מענה לקבוצות המתחרות בכל קושי, שאלה ופתרון לאורך כל המשחק).

במשחק זה יתחרו 13 קבוצות, בכל קבוצה כ-10 משתתפים, כל קבוצה קיבלה לידה בתחילת השבוע את כתב החידה הראשון ויצאה לדרך בחיפוש הפתרון. המשחק מכיל שלושה כתבי חידה, משימות והפעלות והוא יימשך כ-3 שבועות מלאים.

השילוב של תלמידים וגמלאים יוצר חיבור ייחודי ומפרה ובמשחק זה נותן מענה לפן הטכנולוגי, לעולם הממוחשב, כלומר, התלמידים הצעירים הם כעזר רב לגמלאים ואילו הגמלאים בעלי הניסיון והידע ובכך נוצר השילוב המנצח שעונה על כל המכלול.

רכזת גמלאים בעירייה, תמי אלון: "קרה היום דבר מדהים, איחוד בין דורי מרשים ביותר. החיבור של בני גיל השלישי עם הדור הצעיר הוא אינו ברור מאליו. ההבדלים הגילאים טושטשו עד מהרה ונוצרה כימיה מהירה. הקבוצות הן הטרוגניות מגיל 12 ומעלה, כשלכל תחום ניתן מענה בכדי להתגבר על קשיים, חולשות ומגבלות העלולות להקשות על המשחק והמשחקים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות