חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

תיגרה המונית עם נפגעים בין תלמידי 2 בתי ספר

 

על פי הערכת המשטרה השתתפו ביום שישי האחרון קרוב ל- 200 תלמידי תיכון בתגרה המונית, חלקם צפו, וחלק אחר שניסה להפריד יצא חבול מהניסיון. המשטרה: "זו אלימות שטרם הכרנו"    

 

מאז קום העיר ועד היום, משטרת מודיעין ידעה מקרי אלימות, קטטות  ואף הריגה בשוגג אבל סיפור דומה לזה גם זקני העיר יתקשו לזכור, סיפור שמזכיר יותר את סרטי שנות החמישים בסגנון "דפוק על כל דלת" וגרוע מזה.

השעה שעת לילה מאוחרת ביום שישי האחרון.  המקום, צומת הרחובות תלתן ועמק איילון, מקום מפגש מוכר של הנוער המקומי בסוף השבוע. לפי הערכות המשטרה הגיעו למקום למעלה מ-200 בני נוער שחלקם החל בתגרה המונית.  הרקע  הוא  ויכוח לכאורה רגיל בין תלמידים משכבה י’ משני בתי ספר תיכוניים בעיר, ויכוח שגלש לדפי הפייסבוק. הויכוח הדרדר מהר מאוד לשפת איומים ולבסוף ב"הסכמת" שני הצדדים נקבע כי מפגש "סידור ההדורים" יקבע ליום שישי בערב, כשלא ברור אם המקום והזמן המדויק הופיעו בדף הפייסבוק או הועברו טלפונית בין התלמידים.

 

היה מידע חלקי מוקדם

ביום שישי בשעת לילה, מאות התלמידים ניצבו זה מול זה ועל פי "כללי הטקס" החלו  תחילה עימותים מילוליים. למרות שדובר תחילה בעימות מילולי ברור היה שזה הולך להיגמר רע כי בשני המחנות הגיעו חלק מהתלמידים מצוידים בקרשים וברזלים. 

מהר מאוד עברו התלמידים מדיבורים למעשים, ותלמידי שתי הקבוצות החלו בהתכתשות אלימה עד הגעת המשטרה. לדברי רפ"ק  יאיר שרם סגן מפקדת התחנה בעיר, בקרב רב הזה איבדו השתמשו התלמידים בברזלים, קרשים ובעצם מכל הבא ליד.

תלמידים ממוסד חינוכי שלא היה מעורב בקטטה סיפרו על חוויה מפחידה: "אפילו בסרטים, לא ראיתי משהו כזה", אומר לי בטלפון תלמיד י"א מבי"ס תיכון בעיר, "הם פשוט השתגעו כאילו כולם בקריז". הוא אומר.

לדברי סגן ראש העיר, אילן בן סעדון, המידע על האירוע דלף והיה ידוע הן לסיירת והן למשטרה, אך המועד המדויק והמקום לא היו ידועים ועל כן המתינו לקריאה הראשונה. מיד עם קבלתה הוזעקו למקום

המשטרה שפיזרה את  עשרות התלמידים,  מספר רב מהם נלקחו לתחנת המשטרה לחקירה. נכון ליום ג’ בערב השבוע, נעצרו 5 קטיני שמעצרם הוארך פעם שנייה.  

רפ"ק שרם: "חזינו באלימות שטרם הכרנו. הייתה פה אלימות בעוצמות לא נמוכות ורק בנס התוצאות לא היו הרבה יותר חמורות".

אילן בן סעדון בתגובה לאירוע הקשה: "אני רואה בחומרה רבה את מקרה האלימות מיום שישי האחרון. יש לגלות אפס סבלנות כנגד כל אלימות באשר היא. בשנים האחרונות אנו עדים להסלמה קשה ברמת האלימות בחברה ואנחנו חייבים לטפל בה בכל הכוח.

הטיפול בנגע האלימות מצריך תוכנית עבודה מלאה שתשלב בין חינוך, מניעה, אכיפה ושיקום ולא אוסף של רעיונות נקודתיים. מצד אחד חיזוק סמכויות צוות המוסדות החינוכיים, תוך יצירת הגדרה ברורה של מותר ואסור בתחומי בית הספר. במקביל, רתימת שורה ארוכה של גופים נוספים בקהילה וביישוב למאבק באלימות.  זהו מאבק של כלל תושבי העיר ועל כל אחד ואחד מאתנו להיות מחויב לו".  

מהעירייה מסרו בתגובה לאירוע כי: "העירייה רואה בחומרה כל מקרה אלימות, פיזי או מילולי בקרב בני נוער בעיר. עובדי מחלקת הנוער והצעירים הגיעו למקום באופן מידי  ומטפלים בנושא יחד עם הורי הנערים, המשטרה והצוותים החינוכיים בבתי הספר. העירייה מקצה משאבים רבים לטיפול ומיגור אלימות בקרב בני נוער באמצעות מחלקת הנוער והצעירים ופרויקט עיר ללא אלימות המפעילים מיזמים שונים כמו פרויקט ’קפה לאוזן’ ותכנית חדשה של ’מדריכים משוטטים’,  מדריכים חברתיים הנותנים מענה זמין ומיידי בפארקים ובמוקדי התכנסות של נוער בעיר בשעות הלילה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות