חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין מכבים רעות - העיר המובילה בארץ בזכאות לבגרות

 

מודיעין מכבים רעות מדורגת שלישית בארץ באחוז הזכאים לבגרות ובמקום הראשון מבין הערים. בשנת תשס"ה זכאים לתעודת בגרות 75.74% מתלמידי מודיעין מכבים רעות. אחוזי הנשירה בעיר המאוחדת עומדים על כ- 2.5%

 

בתחילת השבוע פרסם משרד החינוך את הנתונים על אחוז הזכאים לבגרות לשנת הלימודים שעברה, שנת תשס"ה. לראשונה מתפרסמים הנתונים המאוחדים למודיעין ותיכון מכבים רעות, מהם עולה כי במודיעין מכבים רעות עומד אחוז הזכאים לתעודת בגרות על 75.74%. מדובר בירידה של כ-3% משנת הלימודים תשס"ד. משקלול הנתונים של שנת תשס"ד עולה כי אחוז הזכאות במודיעין מכבים רעות עמד אז על כ-79%.

בתגובה לירידה באחוזי הזכאות משנת תשס"ד נמסר מדוברות העירייה: "בכל רחבי הארץ, קיימת ירידה באחוזי הזכאות לבגרות כמו במודיעין. ירידה זו נגרמת בראש ובראשונה מהקיצוץ בתקציב החינוך, המתבצע מזה שלש שנים. עיריית מודיעין עושה כל שניתן כדי לחפות על הקיצוץ, תוך יוזמה של תגבור שעות לימוד במתכונת "שקל מול שקל" עם ההורים, אך גם יוזמה זו, אינה יכולה לחפות לחלוטין על אובדן התקציבים ושעות הלימוד, המתבטא בירידה ארצית באחוזי הזכאות".

בטבלה הארצית מדורגת מודיעין במקום השלישי בארץ באחוז הזכאים לבגרות, אחרי שוהם שמדורגת במקום ראשון ועמק יזרעאל במקום השני. אולם יש לציין כי שוהם היא מועצה מקומית ועמק יזרעאל מועצה אזורית כך שלמעשה מודיעין יכולה להתגאות במקום הראשון באחוזי הזכאות לבגרות בקרב הערים בארץ.

כאמור זו השנה הראשונה שאחוז הזכאים לתעודת בגרות מתפרסם כעיר מאוחדת להבדיל משנים עברו בהם התפרסמו התוצאות בנפרד למודיעין ובנפרד למכבים רעות. נציין כי במודיעין ניגשו לבגרות בשנת תשס"ה תלמידים מעירוני א’, האולפנא ובפעם הראשונה תלמידים מתיכון עירוני ב’.

מהעירייה נמסר כי אחוז הזכאים בתיכון עירוני א’ עומד על 72% ובאולפנא על 96%. לגבי תיכון עירוני ב’ סרבו מהעירייה להעביר את אחוז הזכאים מאחר ולדבריהם זו הייתה השנה הראשונה בה התקיימו הבחינות בתיכון ואין הגינות בפרסום תוצאות זכאות של שנה ראשונה לצד תוצאות תיכונים להם ניסיון של שנים בהגשה לבחינות בגרות.

תיכון מכבים רעות יכול להמשיך להתגאות באחוזי הזכאות הגבוהים ביותר בארץ, כשבשנת תשס"ה עמד אחוז בוגרי י"ב הזכאים לתעודת בגרות על 87% עליה של כ-7% משנה קודמת.

בעירייה מתגאים השבוע על התוצאות ששמו את מודיעין במקום הגבוה ביותר מבין הערים בארץ. עם פרסום הנתונים בתחילת השבוע נמסר מהעירייה כי הם משקפים תוצאה של השקעה מקיפה בחינוך וטיפוח סגלי ההנהלה וההוראה בבתי הספר בעיר, כמו גם טיפוח אוכלוסיות הקצה - תלמידים מצטיינים ומחוננים מחד ותלמידים מתקשים מאידך.

"עם זאת, בנוסף לגאווה הגדולה", מציינים בעירייה, "כי אחוזי הזכאות לבגרות אינם המרכיב החשוב ביותר בחינוך במודיעין מכבים רעות. העירייה ובתי הספר מקפידים במקביל לדאגה להישגים חינוכיים, גם לשמירה על התלמידים בתוך מערכת החינוך. אחוזי הנשירה במודיעין הם מן הנמוכים בארץ ועומדים על כ- 2.5%, ואף זה הישג מרשים של מערכת החינוך העירונית".

בעירייה גם הזכירו כי ספקטור הבטיח להעמיד את מודיעין במקום הראשון: "עם כניסת ראש העיר משה ספקטור לתפקידו, הוא הכריז כי עד סיום הקדנציה הנוכחית, הוא יביא את העיר מודיעין מכבים רעות, לראש טבלת ההישגים הארציים בחינוך. ראש העיר גיבש צוות מוביל במינהל החינוך, כאשר הוא מדגיש כי החינוך הוא ספינת הדגל של העיר מודיעין."

טבלת הציונים

בשנת תשס"ד עמד אחוז הזכאים לבגרות במודיעין על 77.09% (שנת בה ניגשו לבגרות בנות המחזור הראשון של האולפנא שהשיג אחוז זכאות של 96.6%), אחוז הזכאים במכבים רעות עמד באותה שנה על 80.92%.

בשנת תשס"ג עמד אחוז הזכאים לבגרות במודיעין על 64.97%. באותה שנה תיכון מכבים רעות זכה שנה רביעית ברציפות לעמוד במקום הראשון הארצי עם 85.41% זכאים לבגרות.

בשנת תשס"ב עמד אחוז הזכאים לבגרות במודיעין על 71.83%. במכבים רעות על 85.81%.

בשנת תשס"א עמד אחוז הזכאים במודיעין על 63.95%, ובתיכון מכבים רעות על 83%.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות