חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מי אמר עבודה ולא קיבל

 

זה לא יפתור את כל בעיות התעסוקה במודיעין , אבל יריד תעסוקה ולימודים שנערך בשבוע שעבר, סייע בוודאי לצמצם את האבטלה במשהו. וגם זה משהו.

 

כמידי שנה התקיים גם השנה יריד תעסוקה ולימודים בקניון מודיעין. כידוע, בימים אלה נמצאת מודיעין, מכבים-רעות בתנופת פיתוח בכל הקשור לפארק הטכנולוגי בעיר ומרכז עינב. רשימת החברות המגיעות לאזור ההולכת ומתארכת כאשר אל החברות הקיימות ובהן אריז, הפנינג-מודן, נובולוג, אופיס-דיפו, "גב ים", "קרביץ", "פליינג קרגו" וחברות נוספות שנמצאות בתהליכי תכנון ובנייה לקראת הגעתן לעיר כמו אלביט, שרכשה כבר מגרש בפארק בסבב השווקים הקודם וצפויה להקים בו מטה פעילות נרחב, שיעסיק בעתיד, כ-1,000 עובדים, חברת ’ניסקו’ הבונה בימים אלה את מבנה המטה הראשי של החברה בפארק שיעסיק כ-300 עובדים במהלך שנת העבודה הבאה.

חברת ’אולטראפלסט’ הצפויה להגיע לעיר בעוד מספר חודשים ולהעסיק כמה מאות עובדים אף היא. נוסף עליהם יש בפארק עוד שני מבני משרדים (ליגד 1+2) הנמצאים בתפוסה מלאה כאשר בעתיד ייבנו מבנים נוספים המיועדים למשרדים על ידי חברת cpm.

ביום רביעי שעבר נערך יריד הלימודים ותעסוקה השנתי בו השתתפו מאות מתושבי העיר החל מצעירים, חיילים משוחררים וסטודנטים וכלה בגמלאים. ביריד הוצבו עמדות של מעסיקים הפועלים בעיר ובהם חברות מהפארק הטכנולוגי, עמדות יעוץ והכוונה תעסוקתית ועמדות מידע, הסברה וייעוץ למסלולי לימודים שונים במרכז הרב-תחומי בעיר.

מודיעין העיר אינה נחשבת כ"מעוז" האבטלה במדינה אבל גם 100 איש מובטלים זה 100% אבטלה עבורם. ועל כן במרכז הרב תחומי, שרות התעסוקה ובעירייה (וגם קניון עזריאלי נרתם) נטלו יוזמה וארגנו יריד עבודה ולימודים גם.  ביריד, ניתן היה למצוא עמדות לשירותי ייעוץ תעסוקתי, מידע השמה והסברה, וכן עמדות של היחידה להכוונת חיילים משוחררים, מחלקת הקליטה, מחלקת רווחה, ביטוח לאומי והאגף להכשרה במשרד תמ"ת.

ליריד הגיעו מעסיקים, חברות וארגונים שונים המחפשים עובדים במודיעין והסביבה והציעו משרות פנויות בתחומים השונים.

בדוכני הלימוד נרשמה התעניינות רבה כאשר על פי נתוני המרכז לאחר שבשנה שעברה סיימו כ-700 סטודנטים את מסלול הלימודים האקדמאי בסמסטר הראשון והשנה חלה עלייה ניכרת באחוז הנרשמים ללימודים באוניברסיטה הפתוחה. עליה נוספת ברישום קיימת גם בלימודי השפות של בית הספר "דיאלוג" כאשר על פי נתוני בית הספר כל הקורסים מלאים עד אפס מקום.

נתונים דומים נרשמו בקרב הקורסים להכשרה מקצועית כאשר מהמרכז הרב תחומי נמסר כי בימים אלה נבדקת אפשרות לפתיחת מחזורי לימוד נוספים בשל הביקוש הרב. עוד נמסר כי בימים אלה החל הרישום לקראת פתיחת קורסי העשרה במהלך חודש נובמבר.

מנהלת המרכז הרב תחומי, ד"ר אורנה מגר: "גם השנה נמשכת תנופת הרישום לכלל תוכניות הלימודים שמרכז הרב תחומי מציע. תופעה זו ניכרת בכל מסלולי הלימודים וצוות המרכז נערך בצוות מתוגבר על מנת לתת מענה לביקוש הרב ולקראת פתיחת מסלולי הלימוד הרבים והמגוונים שהמרכז מציע."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות