חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תעלומת השלט הרדיואקטיבי

 

גם ללא החומרים המסוכנים, שימושה של מודיעין כנתיב למשאיות המחסנים הלוגיסטים הוא סכנה בפני עצמה.

 

לפני ארבעה שבועות מצאו אנשי מודיעין של כולנו בראשות שרון מעוז, שלט שנפל מכלי רכב המסמן הובלת חומרים רדיואקטיביים בצד הדרך ברחוב עמק האלה. השבוע שלח מעוז מכתב חריף לראש אגף הקרינה במשרד לאיכות הסביבה, כדי להתריע על הובלת חומרים רדיואקטיבים בגבולות העיר מודיעין. בעירייה מוסרים שהטענות מגוחכות, ובחברת הלוגיסטיקה נובולוג, המשנעת ציוד רפואי, מספרים שהם כלל לא מעבירים חומרים מסוכנים, לא בשטחה של העיר, ולא מחוצה לה.

מעוז, שהודיע לפני מספר שבועות על כוונתו לרוץ לראשות העיר מודיעין בבחירות הקרובות, כבר הוזכר במדור זה, בשל מאבקו הנחרץ במחסנים הלוגיסטיים בפארק הטכנולוגי במודיעין. מבדיקות שעשו אנשיו, מאות משאיות שכאלה עוברות מדי יום דרך העיר, מכבידות על התנועה, מסכנות את תושבי קייזר ומהווים מפגע רעש מעיק בשעות הבוקר המוקדמות ואחר הצהריים.

 לפני ארבעה שבועות כאמור, מצאו תושבי רחוב עמק האלה, שלט שנפל מכלי רכב, עם הסימון הרדיואקטיבי המאיים על גביו. במהלך השבועות האחרונים ערך מעוז בדיקה על אופי התווית ועל  המחסנים הלוגיסטים וגילה כי שניים מהם אחראיים על העברת ציוד רפואי, העלול להכיל בתוכו חומרים רדיואקטיביים. בבדיקה עם חברת נובולוג נמסר  כי "החברה כלל לא מובילה חומרים מסוכנים, לא באופן כללי ולא בשטח העיר."

בתחילת השבוע שיגר מעוז מכתב לפרופסור סטיליאן גלברט בו הוא מספר על מציאת השלט, ומתריע על הסכנה בהובלת חומרים מסוכנים דרך ריכוזי אוכלוסין. במכתבו כתב מעוז כי  "מיותר לציין את הסכנה הטמונה בשינוע חומרים מסוכנים באזור מאוכלס בתוך העיר. משאיות רבות מאזור התעסוקה חוצות את העיר לכיוון לטרון, למרות שבאפשרותן לצאת ישירות מאזור התעסוקה לכביש 443 ולכביש 431, ומשם לייעדן. על עיריית מודיעין להציב תמרורים (ב-68) האוסרים על כניסת משאיות מאזור התעסוקה לתוך מודיעין ועל משטרת מודיעין לאכוף איסור זה. אודה על טיפולך המהיר בנושא בעייתי זה של שינוע חומרים מסוכנים מאזור התעסוקה דרך מודיעין באזורים מאוכלסים".

חשוב לציין כי עד היום לא ממש נראתה משאית המובילה חומרים מסוכנים בגבולותיה של העיר מודיעין, והמכתב נסמך על שלט שנפל מכלי רכב בגבולות העיר. הרכב יכול להיות שייך לאחת מהחברות במחסנים הלוגיסטיים, אבל גם יכול להיות שייך לרכב שהוביל ציוד רפואי לאחד מהמרכזים הרפואיים הנמצאים בעיר.

כנראה שלעולם לא נדע מהיכן נפל השלט המסתורי, איזה חומרים הוא הכיל, ומה הוא עשה ליד בית ספר, וגם יכול מאוד להיות ששליחת המכתב, והשיוך למחסנים הלוגיסטיים מצדה של מודיעין של כולנו היה קצת פזיז מדי, אבל מעוז,  מבקש  להדגיש  כי גם ללא החומרים המסוכנים, שימושה של מודיעין כנתיב למשאיות המחסנים הלוגיסטים הוא סכנה בפני עצמה.

מעוז: "בסופו של דבר החצים שלנו אינם כלפי החברות הלוגיסטיות שמטרן להרוויח ולעשות את תפקידן. הטענה העיקרית שלנו כלפי עיריית מודיעין, שאיננו מציבה תמרורים על איסור כניסת משאיות לעיר. קשה לנו לדעת איזה משאית הפילה את השלט, אבל אין לנו צל של ספק שמשאיות רבות  מהמחסנים לוגיסטיים נוסעות בעיר, והשלט כנראה נפל מאחד מהן."

מהעירייה  נמסר בתגובה כי: "לא ברור כיצד משלט שנמצא על הכביש עולה המסקנה כי באזור התעסוקה ישנם חומרים רדיו-אקטיביים. בכל מקרה העירייה לא מתכוונת לקחת חלק בקמפיין בחירות וניסיון להשגת כותרת של מתמודד כזה או אחר."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות