חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

ההקפות לאולפנה

 

השבוע העצבני מפרגן למחלקת התרבות בעירייה, מציע שהעירייה תעביר את ההקפות לרחבת האולפנה או בית כנסת ושכדאי לנו להתחיל להפנים שאנחנו עם של פראיירים  

 

עתיד טוב יותר

לא יודע איך זה קרה ומדוע, אבל מתברר שבמחלקת התרבות, כן קשובים לביקורת תקשורתית. אשתקד וגם שנה קודם לכן יצאתי במילים לא ממש  עדינות נגד מה שכיניתי אז גימוד של טקס יום הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. אך השנה משהו השתנה.  בניגוד לשנים הקודמות מישהו החליט להחליף פאזה ולתת  לדעתי את הטקס המגיע לרבין. אז נכון שעדיין עם ישראל לא צם כמו על רצח המנהיג גדליה, אבל  אולי זה עוד יקרה בהמשך.

ומה השתנה השנה? אז ראשית טקס יום הזיכרון כבר לא יראה כמו כנס נוער כי הוזמנו אליו אישים  כמו מייסדת הכנפיים של קרמבו, קצין צבא לשעבר ועוד אישים ידועים.  כשמוסיפים לכך את העובדה שאת כל הטקס תנחה טלי ליפקין שחק, הרי צפוי לנו ערב מכובד ביותר, ורק על זה שאפו.  אבל מתברר שזה לא נגמר כך, כי יהיה גם מיזם לזכרו של רבין, מיזם קהילתי בשכונת מוריה מיזם שיבנה בשיתוף התושבים.

אז ברגע זה אני מושך את כל מה שכתבתי בעבר, מוריד את הכובע בפני מי שהחליט, בעיקר וככל הנראה גם ראש העיר ואומר: מנהיגות שמכבדת  מוקירה וזוכרת את העבר, מגיע לה גם עתיד ועתיד טוב.

 

מחלוקת מול ההיכל

תהרגו אותי אם אני מבין את כל הבלאגן סביב המולת ההקפות בשמחת תורה בחזית היכל התרבות.  ממש לא זוכר איך זה היה לפני שנתיים ויותר, ואולי ללא היה כלום בגלל שקודם לכן לא היה היכל תרבות.

ותהרגו אותי אם אני מבין מה הקטע כאן בכלל. שמחת תורה וזאת יגיד לך כל ילד, הוא חגם הכמעט בלעדי של הציבור הדתי. שאיש לא יספר לי סיפורים על שמחת תורה של כלל העם ושאר ירקות. הציבור החילוני המגיע לכיכר רבין או להיכל התרבות, ממש לא בא לו לחבק ספר תורה ולתזז מול ההיכל, מקסימום  הוא בא כמו במופע רחוב, לצפות עם ילדיו איך חובשי הכיפות הסרוגות מפזזים סביב  הקמע של ספר התורה, כשבצד הנשים מרקדות לבדן.

עכשיו בואו נגיע לתכלס. על פי ההערכה נכחו בהקפות בשמחת תורה בעיר, כ- 500 איש, מהם 3/4 דתיים, רובם המכריע חניכי בני עקיבא והצופים הדתיים. כלומר חלקם של הלא דתיים מין הסתם היה כמעט זניח.

אז מה בעצם אני אומר? אני אומר שריקוד מעורב או נפרד אינו הקטע ואינה הבעיה, וקבוצת הנשים שהגיעה וחדרה בכוח למעגל הגברים ממש לא נהגה בחוכמה. הבעיה היא שאיש כאן טרם הפנים את מה שאמרתי קודם, ששמחת התורה שייכת מזמן הציבור הדתי האורתודוכסי ועל זה אפשר כבר להגיד על המוגמר. לכן, טוב יהיה אם ההקפות יעברו לבתי הכנסת , למקום שבו הדתיים ירגישו בבית ורחבת ההיכל תישאר למי שסתם בא לו לקפה אנג’לו.

הגיע הזמן להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא. הרעיון "לאחד את העם" רק סביב נושאי דת הינו מלאכותי כי הוא משרת רק צד אחד, הצד המאמין. הצד השני, קרי אני וכשכמותי שהם בעצם הרוב צריכים להחליט, לתת להם את הבמה, או לעשות הפגנות חסרות טעם של קבוצת נשים כדוגמת זו. ועל כן הפתרון אחד. החבר’ה הדתיים שמרכזם הקהילתי הינו בבית הכנסת שילכו ויערכו שם את ההילולה, ואם זה ממש יעניין אותי אצטרף. תפסיקו בבקשה לקרוא לכל דבר איחוד העם, כי זה פשוט מצחיק אותי. ואותכם?

 

 

 

העם מטומטם ולכן הוא משלם

אם זה לא היה מרגיז זה היה מעצבן. בקיצור, כלום לא מצחיק אותי כשאני קורא שהכנסת הנוכחית פתחה את מושב החורף, ומיד אחרי זה גם נעלה אותו. ריבונו של ראש הממשלה שהחליט לפי הקריזה היומית שלו שיש לפזר את הכנסת, ולהכניס את כל המדינה לתזזית, שספק רב אם היא תניב כנסת אחרת. גוש השמאל והמרכז לא יכבשו את הכנסת כי הרגע הזה חלף כשאהוד ברק הלך הביתה, ומאז התהליך חד כיווני, הימין גודל והשאר מאבדים גובה מידי מערכת בחירות.

אבל כל זה לא חוכמה כי כולם יודעים את סוד המדינה האומלל הזה. אני כן רוצה לפרוק את זעמי על 120 חברי כנסת, עוזריהם, עוזרי עוזריהם ועוד מלחכי פינה למאות המשרתים את נבחרי העם. כל המסה הזו יצאה לפני עידן ועידנים לחופשת פסח, אחרי זה לפגרת קיץ, והשבוע כמו שאמרתי הספיקה לכהן עוד שעתיים בטרם חבריה המדושנים יוכלו שוב לטייל בארץ. על חשבונך כמובן.

120 ח"כ על נספחיהם מקבלים, בעיקר הח"כ שכר עתק אבל הם בבית כבר חודשים שלמים ועד שהכנסת הבאה תתכנס אי שם בטו בשבט הם ישבו בבית וחשבון הבנק שלהם ימשיך לדפוק.

אז מה אני מציע? לא, לא מציע, כי מי יקשיב לי. אנסח את זה כך: הייתי רוצה לראות שראש ממשלה לא יועל לפזר כנסת  מתי שזה בא לו ושכמו באיראן ילך אחרי 2 קדנציות. הנה משהו שאנו יכולים ללמוד מהאיראנים. רוצה שחברי כנסת ידפיסו כרטיס כשהם נכנסים לעבודה. רוצה ששכרם של אלה יוצמד לתוספת היוקר. רוצה שחבר כנסת לא יוכל לכהן יותר משתי קדנציות. אבל אני יודע שזה לא יצא כי העם מטומטם ולכן העם משלם. ביוקר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות