חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חניה מעיקה

 

מכוניות רנו לבנות מאובקות וזהות חונות בטור ובתפזורת מזה שנה בשכונת המגינים. לפני החגים העירייה הזהירה את הבעלים: "פינוי תוך שבוע או שנגרור ונשמיד אותן"  

 

לפני למעלה משנה רכש תושב העיר כ-20 מכוניות רנו לבנות ופיזר אותן במספר מקומות בשכונת המגינים. ריכוז גדול במיוחד נמצא בסוף רחוב דוד אלעזר. לכאורה, שורת המכוניות החונות בסוף רחוב דוד אלעזר ומעלות בעיקר אבק אינן מפריעות לחניה של איש, שכן הן מרוחקות מבתים פרטיים של תושבים וחונות בסמוך לגדר האחורית של בית ספר שם התנועה דלילה למדי, אולם אין ספק שמדובר במפגע אסתטי מתמשך. 

במשך השנה האחרונה התלוננו בעירייה תושבים זועמים ומתוסכלים רבים על המכוניות המאובקות, שחלקן מפונצ’רות וחסרות לוחיות זהות. תושב המקום עמו שוחחנו העריך, כי מדובר במכוניות צבאיות לשעבר שנרכשו במרוכז על ידי תושב העיר כחלק מעסקיו, אולם לא הצלחנו למצוא לכך תימוכין.

אותנו עניין בעבר בעיקר ההיבט החוקי של הסיטואציה המיוחדת הזו: האם אין מניעה לחנות בעיר לטווח בלתי מוגבל? מה אומרים חוקי העזר העירוניים לגבי סיטואציה כזו שאדם הופך את הרחוב לחניה הפרטית שלו? מדוברות העירייה נאמר לנו לפני שנה כי: "על פי החוק אין אפשרות למנוע מתושבים להחנות את מכוניתם במקומות החנייה המוסדרים. עם זאת, נציגי העירייה התקשרו לבעל המכוניות והסבירו לו כי השארת הרכב באותה חנייה במשך זמן רב מפריעה לתושבי הסביבה ומונעת מהם לחנות במקום ולכן הם מבקשים להחנות את מכוניתם במגרשי החנייה הציבוריים המיועדים לכך. במקביל העירייה בוחנת מספר אפשרויות, חוקיות, נוספות כדי למנוע תופעה מסוג זה".

אחרי שהתקבלו עוד ועוד תלונות בנושא החליטה העירייה ב- 4 בספטמבר לפעול בתקיפות נגד התופעה. פקח של העירייה הדביק על המכוניות החונות הודעה לבעל הרכב: "רכב זה חונה כאן ללא תנועה מזה זמן ארוך. במצבו מהווה מפגע בטיחותי ותברואתי וכן הפרעה לציבור. בתוקף תפקידה לפי חוק שמירת הניקיון התשמ"ד - 1984 דורשת בזאת עיריית מודיעין מכבים רעות מבעל הרכב עליו מודבקת מדבקה זו לפנותו ממקום חנייתו, זאת עד לא יאוחר משבעה ימים מתאריך הדבקת המודעה. כמו כן הינך נדרש להמציא במשרד הפיקוח העירוני רישיון וביטוח תקפים של הרכב, תוך 48 שעות ממועד ההדבקה. במידה ולא תבצע כנדרש תהא העירייה רשאית לגרור את הרכב, לפנותו לכל מקום, להשמידו כגרוטאה, למכרו ככל שתמצא לנכון, ולחייבך בהוצאות הנ"ל".

בעקבות הודעה זו פונו מהמקום שלוש מכוניות, אך האחרות נותרו במקומן. ניסינו לבדוק בעירייה האם היא זו שיישמה את האזהרה ופינתה שלוש מכוניות מהמקום? אם כן, לאן הועברו המכוניות, מדוע המלאכה לא הושלמה ורוב המכוניות הושארו במקום? ולבסוף, מה מתכוונת העירייה לעשות בהמשך טיפולה בנושא זה?

גורם בעירייה המטפל בנושא אמר לנו כי "המכוניות הוזזו על ידי בעל המכוניות כחלק ממשחקי החתול ועכבר שהוא נוהג לשחק עמנו. אנחנו יודעים לאן הוא הזיז את הרכבים ומבחינתנו אין כל שינוי בספירה ובמועד הפינוי המקורי".

ואילו מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לפינוי הרכבים על פי החוק שאינם בשימוש ברחוב דוד אלעזר. לבעל כלי הרכב ניתנו 60 יום על פי החוק לפנותם. במידה ולא ייעשה כן העירייה תעשה זאת בעצמה בתום הזמן שהוקצב לכך".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות