חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ענאבה: אתה בעד או נגד חבר מועצה יקר שלי

 

ראש העיר חיים ביבס העדיף להכריז את הודעתו הדרמטית על סגירת פארק ענאבה לתושבי חוץ ביושבו כיו"ר הדירקטוריון של החכ"ל ולא במועצת העיר. ובכל זאת, לא היתה לו סיבה לדאגה. משאל קצר בין חברי המועצה מראה שלו זה הגיע לשולחן המועצה ביבס היה צולח את המכשול בקלות, אפילו חרל"פ בעד. 

 

רק שבוע חלף מאז הודעת העיריה שפארק ענאבה יסגר בסוכות לתושבי חוץ, ידיעה שפורסמה כאן באתר mcity בשבוע שעבר והרוחות ממשיכות לסעור. בפורום המקומי של תפוז הדעות נחלקות עם נטייה של הרוב להסכים עם צעדו של ביבס  לבין הסבורים שזה לא לענין. סקר mcity  שנערך לפני מס’ ימים הראה נטייה ברורה לראש העיר כאשר 72% תומכים בצעדו לבין 26% שראו בהודעה פגיעה בדימוי העיר כמכניסת אורחים.

גם ברחוב הדעות די חצויות כשהלב אומר שהגיע העת שתושבי העיר יהנו מהפארק אותו בנו בכספם לבין אלו הסבורים שהמדובר בשליפה מהמותן של חיים ביבס, וזאת בשל הצהרותיו המקוממות של ראש עיריית מודיעין עלית יעקב גוטרמן. כזכור, הצהיר ראש העיר החרדי כי הוא ידאג שלאתר הארכיאולוגי שנחשף בתחום ישובו, לא יכנסו "גורמים" שיפגעו באווירת הקדושה במקום. ביבס רגז ומאז ממאן להירגע.

בין לבין מצאנו כאלה אשר משוכנעים שהצעד לא יעבור בשקט ומישהו בחלונות הגבוהים במשרדי הפנים והדתות ינסה להציע לביבס דרך לרדת מהעץ עם "הצעה שלא יוכל לסרב לה".

הודעתו של ראש העיר התייחסה לכל תושב חוץ באשר הוא ואולם כוונתו היתה ברורה וכוונה לחרדים שמילאו בחול המועד פסח את הפארק ושמיעוט בה התסיס את הרוחות באמירות ופעולות שנעשו כנגד הציבור הכללי שנכח במקום. בלט בחומרתו המקרה בפסח בו אולצה אישה לרדת מהבמה בפארק רק בשל היותה אישה.

במודיעין עלית הסמוכה קיבלו את ההודעה דוקא די בשוויון נפש לפחות למראית עין. מהישוב יצא קול קורא המודיע כי "תושבי העיר לא יבקרו במקום בו אין נשמרת הצניעות ולמען הילדים יש להימנע מלפקוד את הפארק". אולי לא יצטרכו בכניסה לבדוק אפילו תעודות זהות.

הודעתו של ראש העיר מודיעין נשלחה אומנם ע"י לשכת דוברות העיריה ואולם נאמר בה שמדובר בהחלטת החברה הכלכלית שהיו"ר שלה הוא לא אחר מאשר חיים ביבס עצמו. מדוע ההחלטה "יצאה" משם, הסיבה די ברורה בחלקה וחלק אחד סמוי, וקשור כך לדברי מקור בעיריה למאבקי כח של ובין חברי מועצה הקשורים לחכ"ל ואשר לטענתם כל הענין הועלם מעיניהם. מכאן באה התנגדותם להודעתו של ביבס.

לו ההצעה היתה מוצבת לפיתחה של מועצת העיר, ממשיך ואומר אותו מקור, הסיפור לא היה עובר חלק אם בכלל. מכאן שביבס כדי למנוע חסימות העביר בישיבת מועצת העיר האחרונה החלטה ולפיה החכ"ל יהא אחראי על תפעול הפארק והדרך להוציא את ההודעה היתה פתוחה לו ובאין מפריע.

אז אם המקור בעיריה נזהר מלנקוב בשמות, הנה בשיחה עם  ה"איקס", חבר המועצה יגאל צדוק שהוא  אגב מ"מ יו"ר דירקטוריון החכ"ל הוא מבהיר: "התנגדותי לקבלת ההחלטה אינה רק מינהלתית אלא עקרונית מאוד לדרך ניהול העיר".

זה באשר לצדוק אך מה בנוגע ליתר חברי מועצת העיר ומה בעצם הם חושבים על הודעתו של ראש העיר. עשינו סבב מיילים וטלפונים והנה לפניכם תמונת מצב עכשווית ותחילה לתומכים בביבס. את ההפתעה (לחלק מהציבור) ללא ספק ויש שיאמרו זה כלל לא מפתיע מספק סגן ראש העיר ראש המחנה הדתי לאומי  מיכאל חרל"פה שלמקומון אחר בעיר סירב להגיב אבל כאן כן ובנחרצות.

מיכאל חרל"פ: "אני בעד. יש לראות את ההחלטה בכיוון שהיא בעד תושבי מודיעין ואורחיהם. צריך לראות זאת כניסיון לראות את תושבי מודיעין מגיעים בהמוניהם ואז באמת יוכלו להנות מהפארק. אם זה לא יקרה, אז שהמצב יחזור לקדמותו. ביקשתי ממנהלי האתר לבנות סוכה כדי לאפשר לתושבי העיר חרדים דתיים ומסורתיים להשתמש בה בסוכות".

רונית מלכה: "החלטה נבונה. מאותן סיבות ביולי אוגוסט תושבי מודיעין לא נהנו בחול המועד פסח. באשר לכאלה שעובדים בעיר אני סמוכה שמי שהחליט חשב על פתרון הולם".

הזהיר - אילן בן סעדון: "מה שיפה שאנו עיר פלורליסטית ואנו מייצגים את הישראלי היפה של אהבת לרעך כמוך. אני לא אתן לאיש להרוס את המרקם היפה והמכובד של שתוף פעולה בין החילונים הדתיים והחילונים. דוקא ביום כיפור אנו צריכים לעסוק באיחוד הלבבות. יש לכבד כל אדם כאדם. אני נגד הגדרת או מידור מגזר זה או אחר על פי אמונתו או לבושו. מאידך, ראש עיריית מודיעין עלית צריך להבין שההעדפה נגד תושבי חוץ תביא לתגובה נגדית. מי שיפגע בתושבי מודיעין שלא יצפה שלא יקבל בחזרה. חובתנו הראשונית לשמור על זכויות הציבור שלנו במודיעין מכבים רעות בכל ההיבטים".

נקודתי - מויש לוי: "מחד גיסא אני נגד החלטה גורפת. הפארק צריך להיות פתוח לכולם ולא משנה מהיכן באים, מודיעין עלית או מזרח ירושלים. מאידך יש פה מקרה נקודתי. הפארק בתקופות כמו חול המועד יתכן ולא יוכל לשאת גם את תשובי העיר וגם תושבי חוץ ואז עניי עירך קודמים. עכשיו בואו נראה אם תושבי מודיעין ימלאו את הפארק ולפי זה ננהג. סוכות יהיה מבחן ואם עם כל הכבוד אפשר יהיה לראות שהפארק לא ממש מלא, ניתן בעתיד לפתוח אותו לכל. באשר לתגובתו של עמיתי לסיעה גלעד אולשטיין. היו לי שיחות עימו בנושא ואין ספק שבאשר לסוכות הוא בדעתי".

4 הבאים כולם בעד. האם יש קשר לעובדת היותם תושבי מכבים רעות?

 חן יצחקי: "ענייך עירך קודמים" . יש לשמור את המקום לתושבי העיר. מי שהיה בתקופות אחרות ראה שהמקום הפך ללא ראוי לתושבי העיר. לדעתי זו החלטה נכונה".

שלמה פסי: "אני תומך בהחלטתו של ראש העיר ומחזק את ידו".

חנן ברנשטיין: "פארק ענאבה הוקם ע"י העיריה והחכ"ל לרווחת תושבי מודיעין. מציאות שנוצרה יצרה מצב בלתי נסבל ואין לי ספק שראש העיר היה מחויב וטוב עשה שהוביל מהלך למען תושבי מודיעין".

דני רוזנפלד: "ראש העיר פעל, ובצדק לטעמי, להסדרת נושא הכניסה לפארק בעת קיום ארועים ובאופן שבו תועדף כניסת תושבי העיר על פני כאלה שאינם. פעולה זו ננקטה לאחר שבאירועים קודמים הוגבלה כניסתם של תושבי העיר לפארק ענבה בעקבות הגעה המונית  של תושבים מישובים סמוכים ויצירת עומסים קשים בפארק ובסביבתו ובאופן שתושבי העיר, שקופתם הציבורית היא זו שמממנת את הארועים בפארק ודואגת לתחזוקתו השוטפת והיקרה, נאלצו להישאר בביתם בשל הצפיפות והעומס הרב. תיעדוף תושבי העיר בשימוש במתקני העירייה על פני תושבים מישובים סמוכים ללא כל קשר למגדר ולמגזר לו הם שייכים, הינה החלטה נכונה ומבורכת

החברה לשעבר של סיעתו של וינרב הולכת הפעם נגד הרוח, קרי מסכימה עם אלכס אלא שהנסוח שלה שונה לחלוטין...

 היצירתית - לבנה שיפמן: "אני סבורה שעלינו להכניס אורחים ולקבל אותם בברכה. זאת כל עוד הם שומרים על סדר וחוק, ולא מתערבים באורחות חיינו. המודל צריך להיות "תהנה ותן ליהנות". עלינו להתאים את אירועי התרבות בפארק לנורמות שלנו כעיר ולהנות מהפארק. שנים שהתגוררתי בבני ברק ונהניתי מהפארקים בת"א וברמת גן ואף אחד לא הדיר אותי משם. הזכות להנות מהפארקים היתה שוויונית כלפי כל אורח וכך צריך להיות גם במודיעין. במידה ויונהג בעיר חוק עזר עירוני בנושא חניה בכלל העיר ובחניוני העיר - במחירים מיוחדים לתושבים, הרי שניתן לבחון משפטית אם התעריף לתושבים יכול להיות נמוך יותר מאשר לאורחים בחניון פארק ענבה כמו ביתר המקומות, כמדיניות כוללת בעיר ולא באופן בוטה ששולל כניסה של אורחים. יום כיפור הוא יום של חשבון נפש. ואהבת לרעך כמוך, ובין אדם לחברו הצריכים להיות מוטו לחיינו כאזרחי המדינה וכתושבי העיר"

3 חברי מועצה לא חסכו במילים ואף השחיזו אותם היטב. אחד כצפוי, אחד שלא כצפוי והשלישי לא מבין למה צריך לריב.

הצפוי - אלכס וינרב: "אני מתבייש להיות חבר מועצה בעירייה הנוכחית בעקבות ההחלטה האומללה  של דירקטוריון החברה הכלכלית ושל הנהלת העירייה שהתקבלה ב"עשרת ימי התשובה" לסגור את פארק נחל ענבה בפני מבקרים שאינם תושבי העיר בחג הסוכות. אני דורש את ביטול ההחלטה האומללה עוד היום, ולהציב שלט ענקי בכניסות לעיר "ברוכים הבאים למודיעין לכל תושבי ישראל בחג הסוכות".

הרוגז - יגאל צדוק: "בהנחה שיהיה אפשר ליישם את החלטת ראש העיר אני מתנגד לדרך קבלת ההחלטה שלא באה לדיון בשום פורום נבחר. קבלת ההחלטה באופן עצמאי ושרירותי שאגב על פי חוק היא בסמכותו של ראש העיר, אך לגופו של ענין ובמקרה זה ההחלטה נראית לי שגויה שתגרום לניכור כלפי העיר מודיעין ותושביה, וזאת בשל האופן שבו מונעים מאזרחי המדינה לבקר בעיר החדשה  הכי יפה במדינה. עיר שמתגאה בחינוך שהיא נותנת לתושביה מחנכת במקרה זה לתרבות לא ראויה לטעמי ואני מצר על ההחלטה".

לא סגור - גלעד אולשטיין: "החלטה זו התקבלה ללא דיון בהנהלת העיר או במועצת העיר, למרות שהיא מצריכה דיון משמעותי על מדיניות. האם נסגור את פארק הדגים באירועים של פתיחת - סגירת הקיץ, בהופעות של יהודית רביץ ומשה פרץ ובפני הופעות של להקות העיר? גם באירועים אלה היו תקריות לא נעימות עם נוער שהגיע מחוץ לעיר. העניין הוא לדעת לגרום לכל תושב העיר מודיעין מכבים רעות להרגיש בנוח באתר. כלומר, לדעת לשמור על הסדר הציבורי ורוח האווירה העירונית בצורה מקצועית. לא כל אירוע חריג צריך לגרור לשינוי במדיניות".

המפשר - שלום דהן:  "החלטה אומללה. לא צריך להיגרר לויכוחים עם שום מגזר ולא היה צריך להגיע למקום הזה. מודיעין צריכה לקבל בשמחה אורחים כמו שראשי ערים למשל ראש עיריית חיפה שהזמין את הכל לבוא ולהנות מהעיר. כמו שאמרתי החלטה אומללה".

מול הנגד והבעד יש גם כאלה שניסו להבין ולראות את המציאות גם אם היא בניגוד לעמדתם העקרונית ויש כמו ויויאן אלבוים שבין תגובתה למקומון אחר ועד לתגובתה כאן יש הבדל לא קטן.

הגמישה עמדה - ויויאן אלבוים: "אישית איני אוהבת את ההחלטה אך איני מכירה את ההיסטוריה של מה שארע בפארק בפסח ובקיץ. אומנם כשביקרתי אישית במקום לא נתקלתי בתופעות שהועלו ע"י תושבים ועליהם שמעתי רק לאחרונה, אך אם כן הן התרחשו אני סבורה שיש להביא הסוגיה לשולחן מועצת העיר. מסקר מדגמי שעשיתי בקרב תושבים עולה  שגם בקרב בתושבים הדתיים וגם החילוניים יש רבים מאוד התומכים בהחלטת ראש העיר. הסיבה, אין חניה, המתקנים תפוסים, לכלוך ועוד. האמת שאיני מודעת לאירועים שהיו בפארק כגון הורדת הבחורה מהבמה".

בוכניק שיכל להיות תושב מודיעין עלית באותה מידה שהוא כאן, אמור היה להיות הקיצוני ביותר. אבל הוא נזהר. מעניין מדוע.

הדיפלומט - ברוך בוכניק: "אני חושב שבשיתוף חברי המועצה היה אפשר לקבל החלטות יצירתיות שנותנות מקום לתושבי העיר בצורה טוטאלית ללא הצורך למתג את העיר כגזענית. מלחמת ההצהרות בין ראשי הערים הייתה מיותרת לחלוטין מאחר שאף אחד אינו מסוגל לסגור שום אתר.חבל שבסוכות שמסמן את הכנסת האורחים מודיעין בוחרת לנהוג ההפך".

חסרים ברשימה: כצפוי אחד

גם בלי חבר המועצה היחיד ש"נעלם" והתעלם מפניותנו הרי לנו רוב של 9 תומכים כולל ביבס ואם נוסיף את הסיפא של מויש אז גם גלעד לפחות במקרה של סוכות מצטרף לתומכים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות