חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

חבל ההצלה של גוטרמן לביבס

 

השבוע, העצבני מציע לביבס לא לרדת מהעץ שהוא טיפס עליו בנוגע לפארק ענבה, מתעצבן על הפקקים בכביש 6 ומגלה מה הוא הולך לעשות בעתיד הקרוב

 

וואו יאואויוה, איזה שבוע חבל על הזמן עבר עלינו. עלינו זה על התקשורת אבל אין מצב שהתושבים לא עקבו בציפיה דרוכה אחרי כל כותרת חדשה שיצאה מבית התוצרת של ביבס  and גוטרמן השכן מודיעין עלית. כותרת רדפה כותרת, זה החל בדבריו של ראש עירית מודיעין ספר ל"יתד נאמן", על כוונתו לאסור על כניסת חילוניים לאתר הארכיאולוגי שבישובו, המשיך במכתבו הזועם של ביבס שאיים למנוע מהחרדים להיכנס לפארק ענאבה, החצי הכחשה של גוטרמן דרך חבר מועצה מטעם ולבסוף ההנחתה ביבס, לא רק כניסה בתשלום בחופשות אלא גם גביית דמי חניה.

לכל דעלמא היה ברור שראש העיר נכנס בזמן האחרונה לסוג של מצוקה. כאבו של הציבור שבא לידי ביטוי במאמרי מערכת וכתבות על הפארק שנזנח לטובת החרדים חלחל ללשכת ראש העיר אבל זה  בריאליזם הפוליטי שלו  הבין ככל הנראה שלמרות שהעיר עומדת בכל התנאים שהוועדה המשרדית של שר הפנים קבעה כדי לאשר גביית דמי כניסה לפארק , בוועדה יעשו לו חיים קשים בלשון המעטה ושר הפנים מש"ס רק "על גופתו" זה יעבור.

ואז באה ההודעה הלא חכמה של גוטרמן והעניקה לראש העיר שלנו חבל הצלה באורך קילומטר, חבל אותו ניצל כדי להשליך עוד פצצה לה ייחלו כאן רבים, גביית דמי חניה רק לתושבי חוץ והשאלה עכשיו היא עד לאן ימשוך חיים ביבס את החבל והאם גוטרמן יחכים לחתוך אותו ע"י חסרה מהודעתו.

אז לפחות כאן ולמי שמכיר את ההוויה החרדית ואף הדתית לאומית יכל להירגע, פוליטיקאי או רב חרדי שקבע רף חדש בנושא יחסי חילונים חרדים לעולם לא ירד מהרף בפומבי. ... כי  כמו לאמר שהרב עובדיה יוסף יורה למאמיניו להתגייס לצה"ל בהמוניו או שרבני יש"ע יתמכו בעקירת התנחלויות.

אז בלשכתו של ביבס חייכו בנחת וליקקו את האצבעות כשאת אחת האמצעית הפנו ליריביו של ראש העיר שתקפו אותו כל העת האחרונה על מה שהם כינו, כניעה לחרדים ונטישת התושבים.

אז כל הכבוד כב’ ראש העיר על הניצול המירבי של קלף האס שקיבלת, אבל אל תשכח שבפוקר חשבון עושים במדרגות ועל כן אני מציע לך לקום ולעשות מעשה. אני מציע לך לזמן מסיבת עיתונאים בה תוכל לחלק מחמאות לכל חרדי באשר הוא, אך בד בבד תכריז  בשפת בני דודני, "די פאת מת" ובעברית של הצ’כונה סטייל שמעון פרס, יש סדר חדש בפארק התיכון ומה שהיה לא יהיה.  ולא משנה עד כמה מחר מר גוטרמן ירד על 4 ולו כדי לחוס על כיס  תושביו ומאמיניו. ולא משנה עד כמה יאיים שר הפנים בזכות החיים הקלים לבוחריו על חשבוננו ולא משנה כמה מרשרשים יציע לקופת העיר באם תחזור בך.

זהו מר ביבס, הפור נפל ואתה זכית להיות המפיל, קח את ההזדמנות הזאת בידיך, קבע שאתה הולך על לשון החוק כפשוטו ועל כן ללא קשר לשאלה האם אני אוכל מחר לבקר באתר ה"מקודש" במודיעין עלית. הודע שמעתה חסל כניסה או חניה חינם לפארק (בחול המועד ובחופשות) למי שאינו מתגורר בעיר.

ואם תעשה זאת, אזי תוכל בהחלט לצאת ללא דאגה למסע מסביב לכדור הארץ כשמועד החזרה יהיה יום אחרי הבחירות.  על האפשרות השניה אני לא מעז אפילו לחשוב. 

 

החוצפה של ישי ומצגר

תהרגו אותי אם אני אבין אי פעם איך לכל הרוחות נפלנו על שר כמו השר אלי ישי. האיש עם האישיות הבינונית מינוס שלא היה מגיע למשרת ראש מועצה דתית לולא לשונו החלקלקה והשתייכותו למחנה הבטלנים, הגיע למעמד בו הוא קובע גורלות גם בנושאים שהבנתו בהם הינה מינוס מנוס.

איני מבין אך שר שבניו ובני בניו עד דור עשירי לא ידעו איך נראה מבפנים בסיס צהלי ומה פירושה של אחוות לוחמים מעז להגן על כל מה שכל חרד אחר היה בורח ממנו כמו אש. ואני כבר לא מדבר על החלטות "קלות משקל" כמו אחריות על השריפה בכרמל או הצהרותיו המבישות בענין המחלות של המסתננים, מחדלים שחלקם נושאות ריח גזעני חריף שבמדינה אחרת היו מעיפים אותו מכל המדרגות ובאחרות היה מתנדב לעשות זאת בעצמו. אני מדבר על החלטות כגון אלה של מלחמה ושלום.

האדון הנכבד הזה שיכל לישון רגוע כי יש מי ששומר עליו בגבולות שולף הצהרות השקם וערב בזכות זכות האבות לארץ הגדולה ולשליטה בעם אחר. ואני לא מבין את זה. אני לא מבין מדוע בכלל יש לך זכות לנקוט עמדה בנושאים מסוג זה כי אני במקומך הייתי יוצא מכל הצבעה בהם נדונים ענינים שבהם דנים בחיי חיילנו.

אה כן שכחתי... השר ישי נמנה כך לפחות על פי התקשורת, על המתנגדים לתקיפה באיראן. איזה יופי... רק מה, צריך להוסיף לשר הנכבד גם את ערביי ישראל וירושלים שגם הם היו שמחים שלא נתקוף ולא מאהבת מרדכי אלא פשוט מהעובדה שבמלחמה מסוג זה אין חיילים מעורבים אלא רק העורף והעורף כידוע הוא גם במשולש וגם במעוזי החרדים.

אבל מה אני בא בטענות לאי שהקטן עם ההצהרות ההזויות. הטענות צריכות למען האמת לבוא לראש הממשלה זה שלפניו וזה שלפני לפניו, שמכרו את עתיד החברה והכלכלה בידי קומץ אי אכפתניקים שכל מה שמעניין אותם זה דיור ציבורי מוזל לבוחריהם, קיצבאות לכולליהם ושלא יכריחו אותם חלילה להתגייס או רחמנה ליצלן לצאת לעבודה. וזו הסכנה האמיתית לקיומה של מדינה דמוקרטית, זו ולא האיראנית ולא החיזבלאלית. ותחשבו על זה.

 

כביש 6 - תחזירו לי את הכסף

כמעט מכל כביש רגיל בארץ אפשר להיחלץ כאשר חלילה תאונה תוקעת את התנועה או סתם עבודות כביש מעצבנות. אפילו התקועים בלה גרדיה יכולים לברוח בקיבוץ גלויות ואלה בכביש אשדוד במחלף יבנה או חולות. אמרתי כמעט כי לפעמים קורה שגן אני נתקע פה ושם בכביש 4 או בדרך מבן שמן לשילת. נכון אבל אז אני תמיד זוכר שהנסיעה משם היא היתה מבחירה ואיש לא הבטיח לי שאגיע בזמן נתון לנקודה נתונה.

אבל יש מקומות שאסור שזה יקרה. קחו למשל את כביש 6. לפני מס’ שבועות נתקעתי אי שם בין בן שמן לנחשונים. תאונה, אמרו בגלגלי צהל. תאונה תאונה אבל לאורך כל 15 ק"מ הללו אין מהיכן לברוח ואחרי כל זה ב 10 לחודש התשלום לכביש 6 בקטע זה ירד בחשבון הויזה שלי כמו שעון.

ואני שואל, היכן לעזאזל האחריות של החברה המפעילה את כביש 6. מדוע לא דאגו ליציאות לאורך הדרך הארוכה ומדוע לא סללו מראש נתיב נוסף שישמש כנתיב מילוט. אבל הכי הכי מעצבן אותי זה שבזמן שאני תקוע אי שם בכביש האגרה, חשבון המעבר המשיך לדפוק כרגיל.

אז מה אני רוצה? אני רוצה שבכל מקרה בו התנועה תקועה או זזה בקצב של כביש 4 בשעת בוקר, כבו לכל הרוחות את הצפצוף המעצבן המודיע לי שעוד 12 שקל ירדו לי מהחשבון.  אין לי שום צל של מושג מדוע איש עד כה לא התקומם נגד הטמטום הזה של גביית אגרת נסיעה בכביש מהיר כשהוא בעצם מתפקד ככביש צב לכל דבר. אז לסבול אנו סובלים אבל רבאק... גם לגבות על זה כסף. חוצפה או לא חוצפה תגידו לי. איני יודע מה אתם תעשו אבל אני יודע מה אני הולך לעשות.  בית המשפט השלום ממש במקרה צמוד צמוד למקום עבודתי, האגרה היא בקושי 50 שקל וזמן יש ליי בשפע... אז ביום בו אקבל את חשבון הנסיעה בכביש 6 אני הולך לעשות על חברת כביש 6 קופה קנה בבית המשפט לתביעות קטנות. מישהו מצטרף אלי?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות