חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בקרוב בפארק ענאבה: חניה בתשלום לתושבי חוץ

 

אחרי הודעתו של ראש העיר על גביית תשלום לפארק ענאבה בחגים וחופשות, הוא הולך עוד צעד, חניה בפארק בתשלום לתושבי חוץ. ועל מה מצד אחד מסתמך ראש העיר כשהוא "מבטיח" גביית דמי כניסה בחגים וחופשות ומאידך מדוע אין סיכוי ששר הפנים היה נותן לכך אישור גורף.

 

בלשכתו של ראש עירית מודיעין חיים ביבס ממתינים בלי הרבה אשליות למכתב הכחשה גלוי של ראש העיר של מודיעין עלית על דבריו בשבוע שעבר על סינון הנכנסים לאתר הארכיאולוגי בישובו. ריכוך דבריו ע"י "השליח" חבר המועצה ברוך בוכניק לא הותירו על ביבס רושם מי יודע מה, ובאין תגובה מתקדם ראש העיר עוד צעד למנגינת ליבם של כל אלה שסברו שראש העיר "הולך עם החרדים".

אז על החלטתו לגבות דמי כניסה בדמות "דמי שימוש" כבר כתב עמיתי יואל תמנליס, וביבס בשיחה עם כותב שורות אלה אף מסביר: "יש בידינו חוות דעת המאפשרת זאת. בחגים וחופשות עלות התחזוקה מאמירה".

האם חוות הדת הזו קשורה איך שהוא לקריטוריונים שהוועדה הבינמשרדית  של משרד הפנים קבעה? "בין היתר" אומר ביבס ולא מוסיף.  ראש העיר לא רוצה לפרט אבל ברורה כשמש הסיבה: הוועדה ובעיקר שר הפנים לא יעשו חיים קלים לכל, גם כשאני מנסה ללמוד מי עומד מאחרי אותה חוות דעת. "יש כמה".  ראש עיר ש"יעז" לפגוע בחופש התנועה של החרדים. ודי לחכימא ברמיזה.

מה שכן ראש העיר מתכוון לעשות מלבד הצהרתו באשר לחגים וחופשות, הוא ענין החניה בפארק. עד כה נמנע חיים ביבס להשתמש בקלף שהחוק כולי דעלמא מתיר לו, אבל עתה עם ההתמהמהות של ראש עיריית מודיעין עלית, הוא מתקדם עוד צעד. בכוונת העיריה להיערך לקראת גביית דמי חניה מכלי הרכב הבאים לפארק. לתושבים כך נמסר החניה תהא חינם בהצגת כרטיס תושב או תעודת זהות.

ומה באשר ל"אגדה" שהחרדים מגיעים באוטובוסים... : ביבס "זה ממש לא נכון. הם באים בכלי רכב פרטיים".

ובחזרה לחוות הדעת ולאותם קריטוריונים עליהם נשאל ביבס. מה פשר אותם קריטוריונים. במהלך הדיונים בעתירה שהוגשה בשנת 2007 נגד עירית רעננה, החליט אז בית המשפט העליון לא לפסוק, דחה את העתירה וקבע  שמשרד הפנים הקים ועדה בינמשרדית שתפקדה יהיה לקבוע באילו תנאים רשאית רשות לפנות ולבקש היתר לגבות דמי כניסה. בכל התנאים מודיעין יכלה לעמוד, כך מתברר בעיון בפרוטוקול הוועדה:

ומהם התנאים: 1. שבעיר יש פארקים נוספים בהם יש מדשאות ומתקני משחקים. ובעמקי במודיעין לא חסרים כאלה ברוך השם.

2. שגודלו של הפארק יהא למעלה מ 100 דונם.  זה של ענאבה גדול כידוע פי כמה וכמה מונים.

3. הסעיף הכי חושב. שבפארק יש מתקנים ואטרקציות נוספות מעבר למדשאות ומתקני משחקים. די אם נזכיר את האגם ויש עוד ולא נפרט ובעיריה כבר פרסמו רשימה ארוכה של אטרקציות המתוכננות במקום.

4. שתחזוקת הפארק גדולה בשל המרכיבים הנוספים שמעבר למדשאות ומתקני משחקים. רק עלות החלפת המים בקיץ באגם מקפיצה את עלויות התחזוקה לשמים.

5. זכותה של העיריה להעניק חניה בחינם לתושבי העיר בה הפארק שוכן.

אז אם יש  קיטוריונים כאלה מדוע העיריה לא פנתה עד כה... שאלה טובה והתשובה ידועה לכל הדיוט מתחיל בפוליטיקה ישראלית. הרי הכל יודעים כי גם אם פארק ענבה עומד בכל הקריטריונים הללו, ואין צורך אמיתי
באמירותיו של גוטרמן נושא סגירת הפארק יגיע בסוף לוועדה ממשלתית לקבלת אישור. אז אחד משני הגופים הבאים ידון בכך: האחד, משרד הפנים שבראשו עומד כידוע אלי ישי יו"ר ש"ס לו אין אינטרס לפגוע בציבור חרדי כזה או אחר. השני, ועדת הפנים של הכנסת אך גם בראשה עומד איש ש"ס: ח"כ אמנון כהן לו אינטרס דומה לאלי ישי. לכן בפועל הקריטריונים לא שווים הרבה והישועה שלנו לא תבוא משם.

אבל תושבי מודיעין מכבים רעות יכולים להיות אופטימיים. או יותר נכון לומר תושבי מודיעין עילית צריכים להתחיל לדאוג. דיברתי השבוע עם מספר גורמים בעירייה שהיו סביב ביבס בשבוע האחרון מאז התפוצצות המקרה והם אמרו באופן ברור: הוא רציני. עבודת המטה החלה, השלכות כלכליות, משפטיות ויישומיות כבר נבחנות ובעירייה מעריכים כי מה שהיה הוא לא מה שיהיה. עדיין לא ברור איזה צעדים יהיו, כמה השפעם תהיה להם, מה יעבור מבחן משפטי ומה לא. אבל בכל מקרה העירייה צריכה להיות יצירתית, עקבית ונחושה כדי לעשות מהלך אמתי להחזרת הפארק לידי תושבי מודיעין מכבים רעות. האם זה יצליח? בחינה ראשונה בסוכות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות