חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

אפשרות ללמוד לקויי למידה בלומדה באינטרנט

 

מהי לקות למידה ואיך ניתן לטפל בה אפילו בסיוע הורה או חונך ללא צורך בסיוע של איש מקצוע

 

לקויות למידה הוא שם כולל לקבוצת לקויות שמשפיעות על טווח רחב של מיומנויות לימודיות או תפקודיות פעמים, המושג מופיע כ-"לקויות למידה ספציפיות" המתאר רק את הלקויות דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה. בארץ למעלה מ-12% מכלל התלמידים סובלים מלקויות למידה

הערכה נעשית במבחנים שלא ניתן לחברם להערכה כוללת. לאחרונה פותחה לומדה שפורסמה באינטרנט www.lomda123.org)). התלמיד יכול לתרגל בסיוע הורה או חונך ללא צורך באיש מקצוע שהתמחה בלקויי למידה. התרגול מתייחס למירב הנושאים שנכללו בספרות המדעית כלקויי למידה.

בעזרת האימון בלומדה משיגים תוצאות בטווח קצר מהיר וזול יותר משיטות אחרות. הלומדה נוסתה על ילדים בודדים משך כ-10 שנים ועל כתה של 25 ילדים ברמת גן. הלומדה נכתבה ונוסתה ע"י ד"ר רון עם צוותו. ד"ר רון היה מנהל מחלקה בבית חולים לוינשטיין מעל 20 שנה ומנהל מכון מחקר של אוניברסיטת תל-אביב ובית חולים לוינשטיין.

הלומדה מכילה 11 נושאים עיקריים: פעולה מוטורית, אוטומטיזציה, פונולוגיה, אורתוגרפיה, זיכרון, קשב (מטלה בודדת וכן מטלה כפולה), פרספציה, דמיון, קריאה, מערכת יציבה, ופונקציות ניהוליות (executive functions). הלומדה מחולקת לכרכים כאשר כל כרך מכיל 4-5 שעורים המחולקים ל-40-50 שאלות. שעור לוקח כ-שעה. כל כרך לחונך מלווה בכרך דומה לתלמיד כאשר התרגילים מוצגים כשאלות. כרך ההורה מכיל את כל שאלות ותשובות לכל השאלות.

מהניסיון שצברנו, ניתן להעביר את הלומדה תוך ששה חודשים, שני שעורים בשבוע. בסוף תקופת האימון רוב התלמידים יצאו מההגדרה של תלמידים עם לקויי למידה. למיטב ידיעתנו, לא קיים קורס דומה לא באינטרנט ולא מודפס. בשיטות רגילות מקובל לאמן תלמיד כזה בין 12-18 חודשים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות