חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

להזיז את החופש בגדול לאביב

 

השבוע העצבני (במיוחד מהחום) מציע להזיז את החופש הגדול למאי, וגם מצדיע לעושר החינוכי והתרבותי של העיר שרק בקושי סיימה חטיבת ביניים  

 

החופש הגדול יסתיים בשבוע הבא ומה אני אגיד לכם, שאני מאושר? כן, מאושר שהסיוט עבר, ועצוב שבשנה הבאה הוא ישוב, אבל זה בגלל שבעבודתי בחינוך גם אני נאלץ לסבול. מה שבטוח שכמוני כך חשים אלפי הורים במודיעין המותשים מחום יולי אוגוסט ומהצורך להעסיק את הילדים הקטנים ולדאוג שהגדלים לא יעשו שטויות בגלל השעמום.

מה לא עשו עבורם? ביולי שלחו את הקטנים לקייטנות, בחלק אחר של החופש הגדול הרגיעו אותם בנופש בים סוף. אחרים ברחו לכפרי נופש בצרפת והולנד, שכשכו בבריכות ורנה והמהדרין הרחיקו עד ליער השחור, יער שהשאיר בחשבון הבנק שלהם וואחד חור. אבל מה לא עושים כדי לעבור את החופש הגדול שמוזר אבל כל שנה הוא צמוד לחום הקיץ. מוזר.

בזמנו נערך סקר בין ההורים- לא פחות מ- 70 אחוז היו רוצים לקצר את החופש הגדול באופן משמעותי, לא בבדיחה הקרויה על שם שר החינוך שהקדים את השנה ב- 4 ימים. ההוצאות האדירות של ההורים על קייטנות, טיולים ושאר בילויים מזיעים מוציאות את ההורים מדעתם ואת הילדים מאיזונם והרי לנו שאלה שמתבקשת.- מי בכלל צריך חופש כזה גדול ולמה דווקא ביולי אוגוסט.

 

חופש במאי

תארו לכם את החופש הגדול נופל על חודש מאי. איזה כיף זה? זה כיף!  לצאת לטיולי טבע  לא רק בשבת, אלא ממש לחרוש את הצפון המלבלב ובאילת לנצל את השמש החמימה ואת מה שאילת יכולה להציע באביב אילתי טיפוסי. ובמאי כשהשר ישי עדיין לא חולם על הזזת השעון, הימים קצרים, כולם מקדימים לישון. לא סבבה? כן, גם חופשות מקומות העבודה היו מותאמות וכולנו היינו מה זה מבסוטים. ואל תגידו שגם באירופה הקרה זה אותו דבר. לא יודע, אולי, אבל ממה שחוויתי רק לא מזמן אפילו באוגוסט קר וגשום לעיתים באירופה. אז אל תשוו.

נו, מה תגידו, לא כיף חופש גדול באביב? ומה נעשה בקיץ אם תשאלו? בקיץ, פשוט ביותר,  את חום יולי אוגוסט היינו מעבירים ליד המזגן במשרד והילדים במזגנים בכיתות. שאחרים ישלמו את חשבון החשמל המאמיר בימים הללו.

אז למה אני בכלל מקשקש לכם בקומקום ומה בעצם רציתי להגיד? ראשית כל, שאם המשיח יבוא על סוס לבן אז גם משאלתי ומשאלתם זו של ההורים תתגשם, אבל מה אכפת לי להציע ומי יודע אולי המשיח כן יבוא על סוס. אז אולי לא לבן, אבל בואו לא נהיה קטנוניים.

ורציתי להגיד שאולי הגיע הזמן שמישהו במשרד החינוך מאלה המקבלים החלטות  שישב ויבדוק היטב היטב מה תועלתו של חופש ארוך ומייגע זה דווקא בימים החמים והארוכים בשנה. שיבדוק אולי ניתן להתחיל את החופש כבר בתחילת מאי ולסיימו אי שם ביוני. את 3 השבועות של פסח הייתי מקזז ל- 8 ימי החג בלבד ומחזיר אותם בחנוכה וסוף השנה האזרחית, ואת חופשת החגים הייתי פותח בראש השנה ונועל אחרי סוכות. אז הנה בבקשה, כל החופשות בכל השנה אבל רק לא בקיץ. רק לא.

אחלה של סידור נכון? כן אבל אז אני נזכר שכמו שלמשיח לא יהיה סוס לבן, כך גם הסיכוי שמישהו ממקבלי ההחלטות יחשוב בצורה דומה כמחשבתי. אלה כידוע הכנסתם מצויה בשפע על חשבון משלם המיסים ולכן את חום יולי אוגוסט יעבירו ביערות קנדה והפיורדים בצפון. אז מה אכפת להם?

 

 

שאפו לחינוך במודיעין

מכירים את המשפט  המפורסם של כל גוי מצוי שבא לבקר בארץ הקודש, איך בניתם מדינה ב- 60 שנה? ועל משקל זה הייתי אומר איזו מערכת חינוך עשירה ומגוונת קמה ב- 16 שנה במודיעין. איני יודע מי היה המנוע, האם העיריה וראש מערכת החינוך או אולי יוזמתם ופעילותם של תושבים חדורי רצון למשהו אחר, לחינוך אחר. והאמת כרגיל נמצאת אי שם באמצע אבל זה באמת חשוב?

 16 שנה בלבד ותאמרו לי בבקשה מה אין בעיר? צהרונים וגני ילדים בשיטות שקשה לי להגות. בתי ספר במגוון לא נורמלי שמתחיל מ"יזמה" החצי דתי חצי חילוני וכלה בבית הספר הדמוקרטי. ובין כל אלה ניתן למצוא, אולפנה, ישיבה תיכונית וישיבת הסדר, בי"ס מקצועי שהפך לטכנולוגי, בתי ספר תיכוניים, פרויקט הילה ועוד ועוד ועל זה תוסיפו מגוון יוזמות של ההורים ומערכת החינוך.

וזו רק המערכת הפורמלית. תראו כמה להקות מחול, זמר ותיאטרון העיר מצמיחה. קבוצת עירוני מתחילה או טו טו את דרכה בליגה השנייה (כן, גם זה חינוך) עם הפנים לליגה השלישית והמתנ"ס מציע מגוון עצום ורב של פעילות חוגית.

ומעגל הרחב יותר הנושק לחינוך הייתי מוסיף את הפלא ששמו פארק ענבה שבתוך זמן קצר הפך לפנינה, את מגוון הפעילות התרבותית של הרב תחומי בניצוחה של המיתולוגית דר’ אורנה מגר, את היכל התרבות שכבר לא יכול לספק לבדו את הרעב לתרבות ואמנות, ואת הקניון שלמרות כל הקיטורים (גם שלי) שינה את שעות הפנאי של רבים.

וחבר’ה, צחוק צחוק אבל 16 שנים במושגים של התפתחות עיר זה כלום בדיוק כמו ש- 60 שנה הם כלום בחיי מדינה.

אז נכון שיש מה לשפר ויש מה לשנות. צריך לדאוג שחיי הפנאי של התושבים לא יתכנסו רק בקניון הממוזג, ויקבלו עוד כה חיזוקים מחוץ אליו. צריך לדאוג להשאיר קצת זמן באמצע השבוע בפארק ענבה  גם לתושבי העיר, ובעיקר תושבות מודיעין הרוצות סתם להשתזף בגופיה ומכנסיים קצרות מבלי שיחושו מאוימות.  צריך לפתוח בית ספר מקצועי אבל שיהיה באמת מקצועי. צריך להקים קריה (במתחם העסקים מול העיריה) שתרכז בה עשרות משפחתונים, צהרוניות וגני טרום טרום חובה.

צריך לחייב את כל מנהלי בתי הספר לאכוף תלבושת אחידה אבל לא כאילו. צריך גם  להוציא חוברת של 10 הדיברות להורים ובה 10 דברים שמותר או אסור לעשות בתוך בתי הספר, והראשונה בהם, לתת למורים ללמד, למנהלים לנהל ושההורים יתעסקו בחינוך בבית. משם זה מתחיל.

ושתהיה לכולם אחלה של שנה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות