חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ראש עירית מודיעין ספר: ”הפארק לחרדים על פי החלטת ממשלה”

 

פינג פונג ההודעות נמשך. אחרי הודעת ראש עירית מודיעין -עילית יעקב גוטרמן כי חילוניים לא יורשו להיכנס לאתר הארכיאולוגי שהתגלה בישוב ואחרי שבתגובה איים ביבס למנוע כניסת חרדים לפארק ענאבה, אומר גוטרמן: "האתר חרדי על פי החלטת ממשלה, אך נכבד כל יהודי שיבוא". בעיריה לא מתרגשים: "אין שינוי מהותי בהודעתו" 

 

האם תמיד מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים? היום מתברר שהפסוק הזה קצת מבלבל והצדיקים לפחות בעיני עצמם עשו במקרה שלפנינו  את המלאכה עבור מי שנחשב עבורם חילוני, ראש העיר חיים ביבס. היום שלח ראש העיר של מודיעין עלית מכתב תגובה למכתב של חיים ביבס אליו רק אתמול, מכתב שאף הוא נשלח בתגובה לדברים שאמר גוטרמן לכתב "יתד נאמן".

ולסיפור גופו. רק לפני שבוע פרסם כותב שורות אלה כאן וב"חדשות מודיעין" ידיעה ולפיה החרדים ממלאים עד אפס מקום מידי יום את פארק ענאבה במודיעין ולתושבים עצמם לא נותר הרבה חשק להיכנס לשם, חוסר רצון שהתווספו לו תלונות של תושבות על הערות שהחרדים זורקים להם בגין לבושם או התנהגות ילדיהם.

העיריה בתגובה מסרה אז כי אין מה לעשות והחוק מחייב להתיר כניסה ללא תשלום. האמת היא שהאיסור אינו גורף וכל עיר רשאית להגיש בקשה לוועדה שמינה שר הפנים לצורך זה. ראש העיר חיים ביבס שהיה שמח לבוא לקראת תושבי העיר  החליט בכל זאת לא לעשות זאת בגין אמונתו שיש לתת לכולם להינות מהפארק, אבל אז הגיע ראש העיר של מודיעין ספר ופתר לו את הדילמה.

הסיפור החל בידיעה שפורסמה היום (יום ג’)  בעיתון "הארץ" ולפיה "הבטיח" ראש העיר של מודיעין עלית יעקב גוטרמן לתושביו כי כף רגלו של שום חילוני לא תדרוך באתר ארכאולוגי מתקופת בית שני שהתגלה בלב הישוב. חשוב לציין שהממשלה משקיעה בימים אלה מיליוני שקלים בשימור האתר, וכבר הכריזה עליו אתר מורשת לאומי.

ואיך מסביר מר גוטרמן את החלטתו: הנה דבריו כפי שנאמרו לכתב בטאון "יתד נאמן":  "האתר יפעל על פי משנת רבותינו, לפי מקורות ההיסטוריה היהודית השורשית המובאת מהתנ"ך, מהגמרא ומחז"ל בלבד. המתחם יהיה פתוח לציבור החרדי בלבד, אשר יהיה לו מקום ראוי שיוכל לבקר ולהתחבר לשורשי ההיסטוריה, בלא סילופים ושיבושים המצויים במקומות אחרים, שיש בהם חשש לשמיעת דעות כוזבות עד מצב של אפיקורסות, חס וחלילה".

דבריו של ראש העיר השכנה הקפיצו וקוממו את ראש העיר חיים ביבס וזה מיהר לשגר לקופרמן מכתב שהכתוב בו הולך להפוך לקרב הבא על היחסים בין חרדים ובין שאר האוכלוסיה כאן והארץ בכלל:

"קראתי בתדהמה את הידיעה לפיה בכוונתך שלא לאפשר ביקורים של חילוניים באתר הארכיאולוגי מתקופת בית שני הנמצא בתחום הרשות שבראשה אתה עומד.

כידוע לך, לפני כשנתיים פתחנו במודיעין את פארק ענאבה. הפארק , הפארק המרכזי של העיר. מאז פתיחתו מגיעים אליו אלפי תושבים המתגוררים במודיעין עלית וקרית ספר, מאחר ובעירך לא ניתן פתרון לבילוי עבור משפחות אלו.

עד היום נמנעתי מלעשות אבחנה בין חרדים וחילוניים המבקרים בפארק למרות דרישות רבות של תושבי מודיעין המרגישים שהפארק  נגזל מהם, כאשר באחד המקרים אף מבקרים חרדים ביקשו להוריד אישה מהבמה כשהשתתפה באירוע עירוני בפארק.   איני מאמין באפליה בין אוכלוסיות אך במידה והעיריה בראשותך לא תשנה החלטה זו ותמנע כניסה של ציבור חילוני לאתר המורשת שבישובך, עירית מודיעין לא תאפשר החל מספטמבר הקרוב את כניסתם לפארק ענאבה של תושבי עירך".

בתגובה שלח גוטרמן מכתב לביבס בזו הלשון: "האתר הינו לחרדים על פי החלטת הממשלה ממאי 2011 ואולם "נכבד כל יהודי שיבוא". ההודעה שמה דגש על החלטת הממשלה ובעצם סבורים כאן בעיריה, מה שאומר גוטרמן זה שיש החלטת ממשלה שהאתר הוא עבורינו, אבל אנו נכבד כל יהודי שיבוא".  ואם הוא יבוא בגופיה ורעייתו במכנס קצר... וכאן בעצם טמון המוקש. הודעת של גוטרמן בעצם קובעת שהוא יקבע את שעות הפתיחה, סידורי הביקורים וכן את ההתניות והסייגים למבקרים. ובעצם זה שומט את הקרקע מאחרי "כיבודו של כל יהודי".

בשיחה עם חבר המועצה של מודיעין מטעם דגל התורה, ברוך בוכניק, ניסה זה להנמיך את גובה הלהבות: "שוחחתי ישירות עם גוטרמן. לא ציטטו אותו נכון והוא ממש לא התכוון לזה".

הסיפור לא תם ולא נגמר. החגים השנה רחוקים ועד שנגיע ל"בין הזמנים" בהם החרדים מנועים מלצאת לבלות, יהיה די זמן עבורם ועבור ראש העיר קופרמן  לעשות חשבון נפש בשאלה האם ניתן לאכול את העוגה ולהותיר אותה שלמה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות