חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הצהרות לחוד ומעשים לחוד

 

חלפו שלוש שנים מאז הודיעה העירייה על הסכם עם חברת "הכשרת היישוב" לביצוע מתיחת פנים ושיפוץ כללי של המרכז המסחרי לב רעות. אתם ראיתם שינוי? אנחנו לא. העירייה: לאחרונה נערכה ישיבה בנושא  

 

יואל תמנליס

רעות והמרכז המסחרי שלה חגגו אשתקד 20 שנה להיווסדם. מאז הספיקה רעות להתאחד תחילה עם מכבים ולהפוך למועצה מקומית ומאוחר יותר בא האיחוד הכפוי עם מודיעין שהפך אותן לחלק בלתי נפרד מהעיר הגדולה. לאורך כל אותן השנים נותר המרכז המסחרי של רעות על קנו ולא נעשה בו שינוי או שיפוץ רציני. לפני שלוש שנים, בספטמבר 2009, הגיעה עיריית מודיעין להסכם עם הבעלים של המרכז "חברת הכשרת היישוב" בדבר ביצוע מתיחת פנים, הרחבת שטחי המסחר, הקמת משרדים חדשים, שיפוץ כללי והקמת פארק אקסטרים לטובת בני הנוער במקום.

בהודעה לעיתונות מטעם דוברות עיריית מודיעין שהופצה אז נאמר: "המרכז המסחרי ’לב רעות’ יעבור בקרוב שיפוץ ומתיחת פנים. על כך סוכם השבוע בין העירייה לחברת הכשרת היישוב, עמותת נאות רעות ומנהלת הרובע של מכבים-רעות. לאחר קיפאון ממושך בשנים האחרונות במרכז המסחרי השייך לחברת הכשרת היישוב הנחה ראש העיר חיים ביבס את מינהל ההנדסה בעירייה ומחזיק תיק מכבים-רעות, חנן ברנשטיין, לקדם את תוכנית השיפוץ.

על פי הסיכום, חברת הכשרת היישוב תבנה במרכז 1000 מ"ר נוספים למשרדים ומסחר. בנוסף היא תבצע שיפוץ מקיף ושדרוג של רחבת המרכז הקדמית. ברחבה ייבנה גם מגרש אקסטרים מיוחד לבני הנוער על שטח של 500 מ"ר. על פי הסיכום העירייה ועמותת נאות רעות יממנו 50% כל אחת מעלות ההקמה המוערכת במיליון שקלים. באמצעות הקמת מגרש האקסטרים צפויה להיפתר בעיית הרעש לבתי התושבים הסמוכים למרכז, שכן כיום משחקים בני הנוער ברחבה האחורית של המרכז ועתה הם יעברו לרחבה הקדמית שאינה גובלת עם בתי תושבים. עבודות הקמת מגרש האקסטרים יימשכו כחצי שנה". 

חבר מועצת העיר מחזיק תיק מכבים רעות, חנן ברנשטיין, שכיהן באותה עת כסגן ראש העיר צוטט באותה הודעה כשאמר: "אין ספק כי שילוב הידיים והאינטגרציה בין הכשרת היישוב, עמותת נאות רעות ומנהלת הרובע ייתנו לתושבי רעות מרכז חדש לאחר שנים רבות של קיפאון. שדרוג המרכז ייתן תשובה הולמת לשעות הפנאי והצרכים של הילדים והנוער במכבים-רעות".  

היום מסתבר, שהכוונות היו אולי טובות אך הביצוע הרבה פחות. בפועל שום דבר לא בוצע ושום דבר לא השתנה. שלוש שנים אחרי חתימת ההסכם נותר המרכז המסחרי כפי שהיה מאז ומעולם, לא הורחבו שטחי המסחר, לא נבנו משרדים חדשים, החזית לא עברה שיפוץ ולא הוקם כמוצהר פארק אקסטרים לנוער - פארק אשר בינתיים גם ירד לחלוטין מהפרק כפי שהסביר לנו השבוע חבר המועצה ברנשטיין: "פארק האקסטרים ירד מהפרק כיוון שחברי עמותת נאות רעות דחו את הרעיון לבנותו שם".

המתקן הזה היה אמור לפתור את בעיית הרעש שהנערים עושים בקרבת הבתים, אז ויתרתם על פתרון? 

"הנושא של ההפרעה לתושבי הבתים הסמוכים עבר מן העולם. הוא לא מתקיים יותר. הבעיה לא קיימת".

איך זה קרה, מה גרם לשינוי?

"פשוט מאוד. הנערים שהיו משחקים שם לפני כמה שנים התבגרו ודור ההמשך לא הגיע לשם".

בוא נחזור לנושא המרכזי. שלוש שנים חלפו ולא הזיזו במקום ולו אבן אחת קטנה לרפואה. מה בדיוק מתרחש שם?  

"אני לא בטוח שחלפו כבר שלוש שנים אבל אני בדיוק כמוך חושב שההתנהלות של הכשרת היישוב מתאפיינת בגרירת רגליים. בכל מקרה לא ממש חיכיתי לטלפון שלך וזימנתי לפני כחודש פגישה בנושא אצל סגנית מהנדסת העיר בהשתתפות מנכ"ל הכשרת היישוב וסיכמנו על הפרטים שהוא חייב לסיים בנושא כדי לאפשר את תחילת העבודה. בעוד כשבוע תהייה פגישה נוספת כדי לוודא שהדברים האלה בוצעו. אני יכול להוסיף בסיפוק רב שבתהליך הזה המנגנון העירוני התנהל באופן מיטבי על פי כל קנה מידה".

סליחה, אבל מה זאת אומרת תהליך שלא יוצאת לפועל במשך שלוש שנים ואתה מכנה אותו מיטבי?

"המנגנון העירוני טיפל בדברים באופן ראוי לפי כל קנה מידה אפשרי, קידם את כל התהליך התכנוני והתב"רי, עשה את כל הבדיקות הסטטוטוריות, ולצערי הצוות המבצע הפרטי לא עמד בלוח זמנים שאני מצפה מחברה פרטית ויזם פרטי". 

האם בעקבות המגעים עם הכשרת היישוב יש לוח זמנים חדש לעבודות שיכול להוות בשורה לתושבי המקום שממתינים לכך זמן רב מאוד?

"אני מניח שבעוד כעשרה ימים נדע מהכשרת היישוב מהו לוח הזמנים שהם נכנסים לעבודה".

יש התחייבות

גם את דוברות העירייה שאלנו בנושא: מדוע העבודות לא בוצעו למרות שחלפו כבר שלוש שנים? האם יש הסכם חדש עם הכשרת היישוב עם התחייבות ללוח זמנים שהפעם יעמדו בו?

בתגובה מסר הדובר: "עבודות השדרוג של מרכז ’לב רעות’ קודמו על ידי העירייה בשיתוף עם בעלי המרכז. בשל העיכוב המתמשך בהוצאת העבודות אל הפועל, נערכה לאחרונה ישיבה בנושא בהשתתפות סגנית מהנדס העירייה ונציג הבעלים. בישיבה התחייב הנציג כי יעביר בתקופה הקרובה תכנית עבודה מסודרת לתחילת העבודות במרכז המסחרי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות