חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

השם שלי הוא אני ?

 

לאחרונה פנתה אלי בחורה לעזרה בשינוי שם. כששאלתי אותה מדוע היא מעוניינת להחליף את שמה ענתה " השם הזה הוא לא שלי , הוא לא אני ..." הרבה אנשים מוצאים עצמם במהלך חייהם מתלבטים לגבי שמם ושוקלים להחליפו .

 

לאחרונה פנתה אלי בחורה לעזרה בשינוי שם. כששאלתי אותה מדוע היא מעוניינת להחליף את שמה ענתה " השם הזה הוא לא שלי , הוא לא אני ..." הרבה אנשים מוצאים עצמם במהלך חייהם מתלבטים לגבי שמם ושוקלים להחליפו . לעיתים הרצון לשינוי השם מגיע עקב מחלה או אירוע קשה, ולעיתים זו דווקא לא סיבה חיצונית אלא צורך פנימי , מעין תחושה שהשם הזה לא שלי, זר לי, הרגשה שאני בתוך חליפה שאינה תואמת למידותיי.

בניגוד לדעה הרווחת , את שם התינוק שנולד אמורה לקבל האם כהשראה אלוהית. כמו קוד לחוזה שנחתם עוד לפני הכניסה לגלגול זה, בין נשמות ההורים לנשמת התינוק. כל אחד מאתנו בוחר את הוריו ואת שמו על מנת שבעזרתם יוכל להגשים את ייעודו בחיים אלו, לעבור את השיעורים הנחוצים לו ולהתפתח. זהו קשר נשמתי. לעיתים משהו משתבש במהלך בחירת השם. בחלק מן הפעמים האם לא הייתה קשובה מספיק לאינטואיציה שלה או שמלכתחילה האב בחר את השם. אפילו הקבלה מציינת כי ברגע של ויכוח בין ההורים לגבי בחירת שם לילוד - על האם לקבל את ההחלטה ואין על כך עוררין. אם כך התינוק גדל והופך למבוגר שמרגיש תלוש או שחייו רצופי קשיים ואינו מצליח להבין מדוע.

אנרגיית השם

השם הפרטי שלנו טומן בחובו אנרגיה. זוהי מתנה - אנרגיות שזמינות לנו, כישורים טבעיים שלא תמיד מוכרים לנו אך ברגע שנעלה אותם למודע נוכל להשתמש בהם ולגדול דרכם.

שם המשפחה משול לאילן יוחסין, השושלת שאנחנו חלק ממנה. כיום ישנם זוגות שמחליטים להתחתן ולבחור לעצמם שם משפחה חדש משלהם ובכך "שותלים" לעצמם שתיל משפחתי, קובעים מהי האנרגיה ששם המשפחה יביא עמו לדורות הבאים.

השם המלא ( הפרטי ושם המשפחה ) יוצר מפה שלמה. מפה זו משרטטת את צורת החשיבה - מהן האידיאלים והערכים, מהי השאיפה שלי בעולם. את היכולות והאיכויות - עם מה באתי לעולם ולאן פניי מועדות, מפרטת כיצד אוכל להגשים את השליחות שלי, בעזרת אלו כלים ומהו ייעודי. ודבר אחרון אך לא פחות חשוב - הצורה בה אני מעוניין להיראות בעולם. מה אני בוחר להציג "בחלון הראווה" שלי - תמצית המהות שלפעמים היא אמיתית ונכונה, ולפעמים מצג שווא המשמש כמנגנון הגנה, מסכה השומרת עלי מפני העולם. ככל שהמפה שלנו הרמונית כלומר, החלקים בתוכה מסתדרים זה עם זה, כך האדם שלם יותר, מרגיש מסוגל ובעל ביטחון לעמוד בכל משבר, לקבל החלטות בצמתים משמעותיות ולהגיע למימוש עצמי .

כדי להבין לעומק את משמעות השם המלא תארו לכם שהשם הוא סוג של GPS המסייע בדרך החיים, מכוון לנקודות תדלוק, מזהיר מפני מכמונת מהירות ובעיקר מבטיח את ההגעה ליעד ובשלום .

מה זה אומר - "להחליף שם "?

להחליף שם זה לשנות כיוון. להחליט ללכת בדרך אחרת, חדשה מהתכנון המקורי. בייעוץ נכון החלפת השם עשויה מאוד לעזור ולהקל על אנשים שמילדות חשו אבודים, שהחיים זימנו להם אירועים מורכבים ובעיקר נטועה בהם התחושה שאפשר אחרת, שהדברים לא חייבים להתנהל בקושי עצום שכזה. אם כך, אתם עלולים לשאול את עצמכם מדוע שלא כל אדם ברגעי משבר יחליף את שמו? התשובה לכך היא שישנה סיבה לשם הספציפי הזה. זהו שם שנבחר ככותרת למסלול החיים, שם המעניק הזדמנות לנשמה לתקן את שצריכה לתקן, ללמוד את השיעורים שנועדה ללמוד ולהתפתח הלאה, לעלות לדרגה הרוחנית הבאה שלה.

השם החדש מביא עמו אנרגיות חדשות, מוסיף לסל הכלים חוזקות נוספות ומסוגל לרומם את הרוח מתוך התחושה כי סוף סוף החליפה מתאימה למידות.

פגשתי לא מעט אנשים שהחליטו לשנות את שמם הפרטי וכולם , בלי יוצא מן הכלל מאוד שמחו על הצעד והיו שלמים עם ההחלטה. אחרי הכול השם מלווה אותנו בכל התנהלות יומיומית מהפשוטה ביותר ועד המכריעה ביותר. החשוב ביותר הוא לחיות את החיים בתחושה עוצמתית כי זהו השם הנכון והמיטיב ביותר עבורי ובסופו של דבר זה מה שקובע.

החלפת השם יוצרת אומנם תחושה מרעננת ושונה אך משמעות והשפעת השם המולד אינן מתבטלות, השם החדש כמו מוסיף גוון נוסף, כוחות מתוגברים למצב הקיים. "כל שם שניתן לנו בהיוולדנו מכיל דיבר אלוהי והבטחה אלוהית להזדמנות , לזכות ולחסינות,, אך בו זמנית הוא דורש הבטחה מכל אחד מאתנו להיות נאמנים לתכלית שנכתבה על מגילת הגורל של השם שלנו. לדעת מה אומר שמך משמעות להתעורר רוחנית ... שמך הוא השליחות הרוחנית שאליה יועדת" ( ג’ונו ג’ורדן) .

הכותבת הינה נומרולוגית לקשרי נשמה ייעוץ אישי וסדנאות

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות