חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

קובי עצבני

 

תהרגו אותי אם אני מבין. נברתי ונברתי בכל העיתונים המקומיים בלמידה שקדנית של נתוני השנתון הסטטיסטי שנגע לעיר ומשהו הפריע לי.

 

עיר עוזבת יושביה

תהרגו אותי אם אני מבין. נברתי ונברתי בכל העיתונים המקומיים בלמידה שקדנית של נתוני השנתון הסטטיסטי שנגע לעיר ומשהו הפריע לי. משהו הפריע לי דווקא לאור דבריו של ראש העיר שגם אותם קראתי וזאת על העיר שהולכת וגדלה , על חמשת אלפים- ששת אלפים התושבים שמתווספים מידי שנה. זה הפריע לי כי מה שהשנתון קובע זה שבשנת 2010 המאזן בעיר, בין ה- 4797 איש שבאו לבין ה- 2811 איש שעזבו וזה משאיר אותנו עם מאזן חיובי לא ממש מרשים שקובע שרק 1986 איש נוספו. אז אולי תאירו את עיני, אבל בעיר חדשה הייתי מצפה שמספר העוזבים יהווה אולי 10% ולא 40%. אז מה זה אומר? שמודיעין לא די אטרקטיבית? שאולי החלשים עוזבים? איך שלא נסתכל על זה, זה לא נראה טוב. ותקנו אותי אם אני טועה.

 המחאה שהייתה

בשנה שעברה עוד בטרם ידעתי מה יקרה השנה, ניבאתי שהמחאה ואני מדבר גם על זו של מודיעין שהייתה לא תחזור. הסיבות רבות מספור אך העיקרית בהם היא אופיו של הישראלי הממוצע בכלל ושל המודיעיני בפרט. אבל כל זה לא עוזר לי לחוש רע. אני חש רע שמתוך 17 חברי מועצה לא היה אפילו צדיק אחד שנענה להזמנתם של פעילי המאבק להגיע לדיון במצב המחאה לפני שבוע. האם זה מעיד על הנאיביות של ענבל בן ברית כהן וחבריה או שמא על אופיים של חברי המועצה. אם תשאלו אותי, המדובר בקוקטייל עגמומי של השניים.

כי ענבל יקירתי, הרי גם את מגיעה לישיבות מועצת העיר והרי את יודעת שבעיית המחאה מעניינת את כווולם שם כמו השלג שלא ירד אשתקד. ומה ציפית? ראש העיר היה במילואים, או קיי הוא יצא מזה, אבל מה זה משפט המחץ הזה המכונה התחייבויות קודמות של השאר? הרי משפט זה הומצא ע"י האקדמיה הפוליטית ללשון רק כדי להוציא פוליטיקאית ממבוכתם. צר לי אבל בדיוק כפי שניבאתי אשתקד, איני צופה שוב את ההתפרצות והספונטניות של המחאה שסתמה את צומת שילת וסחפה אפילו את ראש העיר שסייע לה בתחילה. אתם שואלים אם הצתה עצמית של איזה מיואש תעזור? חבל לכם על הזמן. אין סיכוי.אז מה כן אני מציע? לא יודע.

When you have to shoot...Shoot! Don’t talk

מה זה הבולמוס הזה של כמה מנהיגים שלנו ובראשם ראש הממשלה היקר. אז מליברמן ודומיו איני מתרגש, בבוא העת לקבל החלטות הם לא יהיו שם. ביבי להבדיל הוא המנהיג ולכן כל מילה שלו אמורה להימדד בזהירות שלא להישמע חלילה כמו נסראללה או מנהיגה הרוחני של איראן עלי חמינאי, השניים האלה לדעתי יכולים עד מחר בבוקר לאיים. לכלב נובח אין שיניים חותכות רציניות. על איראן ביבי כבר אמר הכל חוץ מלתת הוראה לטייסים לצאת לדרך.

אחרי כן באה בורגאס. בבורגאס אפילו המתאבד לא ידע מי שלח אותו, ביבי ידע כבר 5 דקות אחרי. ועכשיו סוריה עם הסכנה הכימית. אז ביבי מנהיג יקר. אולמרט הפציץ את הכור בסוריה בלי שאיש למעט כמה יחידי סגולה ידע אפילו שיש שם כור. וראינו את התוצאה, שקט מוחלט, אפילו לא איום בנקמה. אז ביננו בשביל מה האיומים האלה חדשות לבקרים? תן לעיתונים בלונדון וניו יורק לנחש ולזרוק השערות מה ישראל תעשה אם וכאשר ואת האזהרות תעביר לאסד, נסראללה וחמינאי בצינורות אחרים. הם יבינו בדיוק אותו דבר. אז אם אתה רוצה להרגיע אותנו, תרגיע אתה.

זהב של גאז

אייטם זה אינו מיועד לבעלי לב חזק, לכאלה ששמים טיפ בגובה החשבון וכן לכאלה שכבר מזמן עברו לבישול חשמלי. בשבוע שעבר פרסמנו כאן ידיעה על מחירי הגז שגובים כאן מהתושבים. "מה יש לך לכתוב על זה" יעצו לי אוהדים קרובים, "הרי השוד הזה קיים בכל המדינה". אז חברים קרובים יקרים, ראשית המדובר רק בשכונות חדשות ומודיעין כולה חדשה. חוץ מזה ממש לא אכפת לי מה קורה ברעננה, תל אביב או ירוחם. כן מעניין אותי מה קורה במודיעין ואם תושבי רעננה מוכנים להיות פראיירים אז זבש"ם. ואחרי כל ההקדמה הקצרה הזו, אני רוצה לפנות לחברות הגז.

איך זה יתכן הבדלי מחיר גבוהים בין שכונה לשכונה? אבל מה בעצם אני מלין על החברות? אני כן מלין על התושבים באותם רחובות בהם משלמים סכומים מוגזמים מידי חודשיים אבל אין להם את היוזמה להחתים את כל תושבי הרחוב או שניים וללכת לחברה ולהגיד לה בעדינות, יאללה הביתה. ואני כן מלין על ועד רובע מכבים רעות שלמרות שיש לו את הכוח להעיף לכל הרוחות את החברה הקיימת או לחילופין להורידה על הברכיים, הוא יושב בשקט. יושב בשקט ותמהני מדוע. אז תושב רעות/מכבים יקר, תרים טלפון ליו"ר הנמרץ שלך ושאל אותו מה הוא עשה הבוקר עבורך.

ואחרון אחרון חביב, שר האנרגיה. אדוני היקר, קח דוגמא משר התקשורת וזמן אליך לשימוע את בעלי חברות הגז ושלא יספרו לך שהם השקיעו בתשתיות עם הקמת העיר. הטיעון הזה עתיק כמו הפירמידות. תודיע להם שאם הם לא ימהרו ליישר קו עם מחירי מקסימום, אזי אתה תדאג למרר להם את החיים כמו כחלון לחברות הסלולר . ואתם תושבים יקרים, קחו דוגמא מאותו תושב מבוכמן שהתראיין לכתבה משבוע שעבר, תבחרו לכם איש ועד שיעבור בנין בנין ויסגור עם ועדי אותם בנינים על חברת גז זולה. ויסגור עבורכם עסקה כדאית. זה כדאי. מילה שלי

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות