חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

הגאווה המביכה

 

השבוע העצבני לא מבין מדוע מתגאים בעירייה בנוגע לשיבוץ הילדים במוסדות החינוך, מתעצבן על הקבלנים וממליץ לפנויות בעיר לצאת לתל אביב כדי למצוא את האביר  

 

הערעורים התקבלו

או שאני אידיוט או שיש פה משהו נשגב מבינתי.  תגידו, ראיתם את הכותרת בשבוע שעבר שסיפק לנו סגן ראש העיר לענייני חינוך מויש לוי הסימפטי? כן, גם אני קראתי ואולי לא הבנתי, ושמא הבנתי אבל לא קלטתי ואולי בכלל אני אהבל. אולי ואולי לא. אז לעניין כפי שנכתב בשבוע שעבר: "מרבית הערעורים שקיבלנו מהורים בעניין שיבוץ ילדיהם התקבלו".

וואלה! זה נשמע כמו "מרבית ילדי העיר שניגשו לבחינות מיצ"ב עברו בהצלחה יתרה". נשמע כמו אבל בכלל לא. עכשיו תנו לי להבין, נכנס הורה ומבקש לרשום את ילדו בבית ספר זה או אחר. רואים היכן הוא גר ומה ההורים רוצים ואומרים או קיי אנחנו נשבץ או לא נשבץ או תנו לבדוק. אז אם מרבית ה"תנו לבדוק" אושרו אני מבין, אבל כאן מדובר על ערעור על שיבוץ שלא נראה להורים.

אז על מה ולמה מתגאים בעירייה? על כך שהמשבצים לא עשו עבודתם ויכלו לחסוך את הערעור? בבתי המשפט 90% מהערעורים לא מתקבלים מתוך הערכה שהערכאה הראשונה לא טמבלית ובדקה את כל התיק. ומה כאן? האם אלו שרשמו לא בדקו את הפרטים בטרם שיבצו? ואני תוהה שמא במקום לטרטר ועדת ערעורים שלמה על עשרות תיקי ערעור, שמא היה עדיף להשקיע אולי בקבלת ההחלטה הפשוטה, היכן לשבץ את הילד?  תמהני ותקנו אותי שמא אני האהבל כאן.

 

היד המנענעת את מחירי הדיור בעיר

רוצים למצוא מי מקפיץ את מחירי הדיור? אין בעיה. בשבוע שעבר פרסמה כאן אצלנו עורכת "חדשות מודיעין" דנה יופה כי מחירי הדיור במודיעין שוב עלו. ואחת מהסיבות? התעניינות יתר של קונים שכל חטאם היה שהם באו לבדוק שוב את האופציה לרכוש דירה במחיר נמוך. אז מה עשו חברות הבניה? התנהגו כאחרון מוכרי הנעליים בנווה שאנן,  כגודל המתעניינים כך גובה המחיר. בקיצור, הקבלנים תפסו פטנט. דוחפים מבצע, וכשהקונים באים בהמוניהם ליהנות ממנו, הם מתבלבלים מהחמדנות ומעלים את המחירים.

ועל כך אמרו רבותינו, "אז מה הועילו קבלנים בהנחתם". ואני אומר לאותם רוכשים, אל תהיו פראיירים ואל תרכשו כי עוד כמה ימי סבלנות והקבלנים יבינו שהטריק לא עוזר, יורידו את המחירים ואז תבואו. העלו שוב? תגידו תודה רבה  ותבקשו שיתקשרו אליכם כשהקבלן יבין שעדיף למכור הרבה בזול מאשר להיתקע עם מלאי יקר. ועל ההשלכות על מחירי היד השנייה ועל מדד הבניה אני כבר לא מדבר. אתה הבנת את זה ברוך?

 

מי פנוי במודיעין

השבוע נסגר פאב "האומה" בליגד סנטר (הוא נפתח מחדש תחת שם ובעלים אחרים). האם מישהו ספר או סופר כמה  ניסיונות סרק ניסו להפוך את העיר לעיר הברים והפאבים? אני חושב שהגיע הזמן להפנים. נכון שיש לנו אחלה של עיר עם 3,000 פנויים פנויות שהגיעו מפרק א’ (לא כולל רווקים ורווקות מהשורה), ונכון שחלקם הגדול צמא למוזיקה, אוכל טוב וסתם לגלגל שיחה עם החבר  בתקווה לצוד את בן/בת הזוג הבא/ה.

אז חבר’ה, תתעוררו. מודיעין היא לא ת"א אלא פרובינציה מוצלחת יותר או פחות. כביש 431 וכביש 1 מביא אותך לאבן גבירול תוך 19 דקות על השעון. בבארים של בן יהודה ורוטשילד הסיכויים לתפוס פרטנר לפרק ב’ או אפילו א’ הרבה יותר גדולים מלתפוס אותם באוסליבן שסחתיין שהוא מחזיק מעמד, אך שמתם לב שהוא נרגע כבר מהערבים המושקעים באומני חוץ?

ומאותו ענין לאותו ענין. בשבוע שעבר קראתי כתבה באורך מגילת רות של כתבת "מאקו" לירון שמם, ששמה "מי פנוי במודיעין?". אחלה כתבה, אלא מה? רוב הידיעה התמקדה בשלוש צעירות שהחליפו רשמים בבר המסוקר בעיר ועשו ממודיעין מה שהיא לא, והיחידה שניסתה להכניס קצת סדר בדברים הייתה דנה יופה (כן אותה אחת מהאייטם הקודם).

אז הצעתי לכותבת. לכי לבארים בת"א, ושם תמצאי באמת את הסיפור האמיתי של מודיעין. ובאשר לפאבים המקומיים, אולי אני לא איש בשורות אבל דעתי היא או שישפרו יהפוך אבן שואבת לתושבי ופנויי ת"א, רחובות, ראשל"צ וירושלים, או שפנויי העיר ימשיכו להישאב לעיר ללא הפסקה. תשאלו אותי מה אני משער שיקרה? אז ככה, אני מקווה שהאפשרות הראשונה תיקח אבל חושב שבסופו של דבר השנייה תגבר. ותקנו אותי אם אני טועה.

 

מגבירים מהירות

מדינה של אהבלים ויותר נכון מקבלי החלטות אהבלים, ואני מתכוון לג’מעה היושבת במגדלי השן של משרד התחבורה או איזה גוף אחר, ומחליטה מה הדבר הכי מסוכן על הכביש ומה הכי גורם לתאונות. עכשיו בואו נחזור לשבוע שעבר. הכתבת איילת רוטה גבאי פרסמה את דו"ח עמותת "אור ירוק" ועל פיו כל מי שמתקרב לכביש סובב מודיעין לוחץ בחדווה על דוושת הגז ומעלה את המהירות ומדובר שם על אחוזים "מבהילים" של 60-40 אחוזים.

ועכשיו אני אומר, אחת מין השתיים, או שעבירת המהירות אינה גורם מספר אחד בתאונות דרכים, ואז תעלו את המהירות המותרת (עובדה, לא צוין דבר על גורם התאונות ואני גם לא שמעתי על תאונות מיוחדות בכבישים אלו),  או שמישהו במשטרה צריך לעמוד לדין איך לא רישתו את הכבישים בניידות משטרה.

ואני אומר, במשטרה יודעים שלעלות מהירות בכביש 6 או 431 ל- 110 זה לא סיפור ובאירופה בכבישים כאלה זו מהירות התחלתית. יודעים ולכן גם נוכחותם בכבישים אלו דלה. אז מה אני מציע? בואו ותעלו שם את המהירות המותרת כדי שאני ויתר הנהגים לא נצא עבריינים. ואגב, על כך שזה קורה דווקא בדרך למודיעין יש לי כמה מחשבות ורעיונות לסיבות לכך. אבל זה לא לכאן.

 

איפה אולמרט כשצריך אותו?

שמעתי שכשסוניה פרס שמעה ששמעון בעלה עובר לבית הנשיא היא אמרה לו, תודה אבל לא תודה. שמעון הביט בה לרגע בחיוך, מה שאת רוצה יקירתי. כן, גם ביבי שלנו בוודאי אומר לאשתו את המשפט הזה כל אימת שמישהו בלשכתו לא מוצא חן בעיניה או שהעוזרת לא מבריקה את השיש למשעי. ההבדל הוא רק ששמעון אמר לאשתו, מה שתרצי תעשי, אני עובר איתך או בלעדייך, ואילו ביבי מתכוון באומרו זאת ל: מה שתרצי זה מה שיהיה". 

אולי זה נשמע מרחיק לכת ואולי טיפה צהוב, אבל חבר’ה, אין למדינה הזו מנהיג ואם תרצו להבין מהיכן זה נובע, תתחילו לחפש מהנקודה הזו כי היא אומרת הרבה על השקפתו של ביבי על המושג מנהיגות מהי. אח איפה אולמרט הנהנתן ומעגל הפינות. הכול אפשר להגיד עליו אבל מנהיג הוא מנהיג.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות