חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כל עכבה לטובה?

 

אלפי נערים ממתינים לפארק האקסטרים היוקרתי שחנוכתו נדחית שוב ושוב ובשטח לא רואים את הסוף. העירייה: "המטרה לפתוח עוד הקיץ"

 

 

בתוכנית העבודה של ראש העיר חיים ביבס, כפי שהופצה לציבור לפני הבחירות בשנת 2008, מצהיר ראש העיר על כוונתו להקים פארק אקסטרים חוויתי לרווחת בני הנוער בעיר תוך 18 חודשים. כידוע, חלפו כבר שלוש וחצי שנים והפארק היוקרתי טרם נחנך. עיכובים, שינויי תוכניות, אילוצים ודחיות הם דברים מקובלים בבניית עיר בהתהוות, אך במקרה זה נראה שהעיכובים חרגו מהנורמה. באפריל 2011 מכריזה העירייה בקול תרועה רמה כי עד סוף השנה (דצמבר 2011) ייפתח הפארק המיוחל.

העירייה והחברה הכלכלית שלה פרסמו אז לראשונה את המפרט וההדמיות של פארק האקסטרים אשר לדבריהם "הולך ונבנה בימים אלה בשכונת מוריה בעיר". העירייה יודעת לספר, כי מדובר בפארק מתקדם לגולשי סקייטבורד (סקייטרים) ולרוכבי אופני BMX (בייקרים) וכי בני הנוער של מודיעין שותפים מלאים בתכנון הקמתו של פארק האקסטרים שיהיה אחד המובילים בארץ. מדובר בפארק ענק בגודל של 2600 מ"ר בעלות הקמה של כחמישה מיליון שקלים. בחברה הכלכלית העריכו אז כי הקמת הפארק תסתיים עד סוף שנת 2011 

הפארק, שתוכנן באופן ספציפי בהתאם לדרישות וצרכי קהילת הסקייטרים והבייקרים של העיר, מכיל בתוכו אלמנט ייחודי שמבדיל אותו מכל הפארקים שתוכננו ונבנו עד כה: גשר רכיבה, אשר נמתח לכל אורכו של הפארק ומתחתיו מעבר המחבר בין שני האזורים העיקריים של הפארק. את רעיון הגשר הגו תושבי העיר, הוא יחופה באבן מקומית וישולבו בו אלמנטים שונים של רכיבה. בנוסף, מתוכננים בפארק שביל היקפי להולכי רגל המאפשר צפייה בכל הפעילות בפארק ואזורים מוצללים לרווחת המשתמשים, המלווים והצופים.

מרע ייצא טוב

ב-1.9.2011 "חדשות מודיעין" מפרסם ידיעה בלעדית תחת הכותרת "הסבלנות תשתלם" ובה אנו חושפים כי חברת ורד בר פיתוח בע"מ היא הזוכה במכרז החוזר של החברה הכלכלית למודיעין (החכ"ל) להקמת פארק האקסטרים ובתוכו הסקייט-בייק-פארק המיוחל. אנו מפרטים כי לפי התוכנית המקורית הפארק היה אמור לפתוח את שעריו לציבור בשלהי שנת 2011, אולם המכרז הראשון שפורסם לבנייתו של הפארק נפסל על ידי החכ"ל לאור המחירים הגבוהים מדי של מגישי ההצעות השונות. בחכ"ל, כך ספרו לנו, שאפו ודחפו לכיוון איכותי ברף הגבוה ביותר האפשרי, וכתוצאה מכך התקבלו הצעות מחיר שחרגו במידה נכרת מהתקציב שהוקצב לכך מלכתחילה.

בדיעבד הסתבר לאנשי החכ"ל שמתכונתו הראשונה של המכרז מסובכת מדי דבר הגורם לייקור המחירים. בחברה הכלכלית ביקשו לא לחרוג מהתקציב וגם לא להתפשר על איכות הפארק או גודלו, ועל כן הוחלט לצאת למכרז נוסף, ולשנות את תנאיו בצורה כזו שיהיה גבול עלות עליון נקוב, כך שהקבלנים יאלצו להוריד את הרווחים שלהם. את המחיר של היציאה למכרז נוסף ואת העיכוב שלצדו היו אמורים לשלם ילדי מודיעין שדימינו עצמם משחקים במקום כבר בשנת 2011. אך הוסבר לנו כי בסופו של התהליך סביר להניח שכולם ייצאו נשכרים מדחיית חנוכתו של פארק האקסטרים, בגין איכותו הצפויה. בנקודת זמן זו אומר לנו דובר העירייה: "הפארק צפוי לפתוח את שעריו עבור בני הנוער בחודש אפריל 2012".

סיור בשטח

בדצמבר 2011 "חדשות מודיעין" יוזם סיור בשטח עם מנכ"ל החברה הכלכלית, דורון ברק. במקום ציפתה לנו הפתעה קטנה: קבוצת נערים מקהילת הסקייטרים והבייקרים, נכחה באתר העבודות ועקבה אף היא אחר ההתקדמות והביצוע. ביקשנו מברק הסבר מפורט לתופעה הייחודית הזו: "יש כאמור בעיר קהילה מאוד גדולה של סקייטרים ובייקרים שמעורבים בכל התהליך מהתכנון הראשוני, כולל האפיון של חלקי הפארק, והם משולבים בכל ההתקדמות ושואלים אותם מה הם בדיוק רוצים. הם עוקבים אחר התהליך ומגיעים לאתר לפחות פעם בשבוע.

הם עולים על הגבעה הסמוכה מצלמים את התקדמות העבודות ומעלים את הצילומים לדף פייסבוק מיוחד שהם פתחו בנושא. כך מעודכנים כל בני הנוער לגבי התקדמות הפארק". ברק חזר בסיור על ההערכה כי הפארק ייפתח באפריל 2012. השבוע ביקרנו באתר והערכנו על פי מראה עיניים כי סיום העבודות עוד רחוק וכי לצערם של בני הנוער הממתינים יחלפו עוד מספר חודשים עד לחנוכתו. שאלנו את דוברות העירייה מה קורה בפארק האקסטרים אשר רבים ממתינים לו מזה זמן רב מדי. הרי באפריל 2011 הודעתם כי הוא יפתח בדצמבר. בספטמבר ובדצמבר 2011 הודעתם כי חנוכתו נדחית לאפריל 2012. אנחנו ביולי 2012 ולהערכתנו הפארק רחוק מלהיות גמור.

ייפתח הקיץ?

בעירייה, בניגוד אלינו דווקא אופטימיים והם צופים כי פארק האסטרים ייפתח עוד הקיץ: "העירייה באמצעות החברה הכלכלית משלימה בימים אלה את אחד הפרויקטים הגדולים בעיר, פארק אקסטרים עבור בני הנוער של מודיעין מכבים-רעות. מדובר בפרויקט גדול ומורכב הכולל מעורבות של חברות מחו"ל בעלות הקמה של כחמישה מיליון שקלים. עבודות הפיתוח במתחם נמצאות בשלבי סיום אחרונים במטרה לפתוח את הפארק עבור בני הנוער של העיר עוד במהלך הקיץ הקרוב".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות