חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

ההצגה הכי רעה בעיר

 

השבוע העצבני מתעצבן על חבר המועצה שלמה פסי, בעד מאבק ההורים בבית ספר "שבטי ישראל" ושמח על מלחמת הסלולרי  

 

  ההצגה הכי רעה בעיר

14 שנים אני מסקר את ישיבות מועצת העיר לדורותיה ואני לא זוכר ביזיון כמו שהיה בישיבת המועצה האחרונה. נכון עברו שנים מאז  שירון רן ודוד זיו החליפו מהלומות מילוליות בישיבות, אבל בכל זאת הם לא הגיעו לרמת השיאים של הנוכחית. מועצת העיר ידעה דרמות לא קטנות אבל הגדולות ביניהם היו דווקא אלו שנחסכו מאתנו כאשר ראש העיר במיל, משה שכטר הריח ישיבות נפיצות ובכמה טלפונים דאג שלא יהיה קווארום וכשאין ישיבה אין דרמה.

חיים ביבס הכישרוני לא פחות נוקט בשיטה אחרת לחלוטין, פשוט גייס לשורות הקואליציה את כל חברי המועצה למעט את וינרב ומרחב. השני הבין שהוא הפסיד את המערכה ופרש. עם וינרב חיים ביבס מסתדר בעזרתם האדיבה של 15 כבשים וכשצריך, הכבש השבעה עשר, שלמה פסי הופך זמנית לתיש עצבני העומד לפני המחנה. מזלו של אלכס עד כה שנוכחותו של חבר המועצה פסי במליאה, דלה באופן לא יחסי כך שהוא ניצל. בישיבה בשבוע שעבר מזלו של אלכס נגמר.

הסיבה או האמתלה להתפרצותו של פסי אינה חשובה או רלוונטית, כי שום סיבה שבעולם אינה מצדיקה הטחה בפני חבר לשולחן ונבחר ציבור שהיה סגן ראש העיר דברים כגון:  "אתה אדם מסכן, אתה מסכן", ואלה הם רק המשפטים המרוככים יחסית שהוטחו בפני וינרב , את הנותרים אשאיר בארכיון. ומי כן היה מסכן? כל הנוכחים מסביב שנאלצנו  לשמוע ולצפות בעדת מבוגרים, ההופכים לשעה לעדת ילדי גן לחינוך מיוחד.

כנראה שאלכס וינרב לא חף לגמרי מכל אשמה בסיפור אבל שום סוגיית קרינה בכיתות לא הייתה צריכה להפוך אותו לשק חבטות אלימות מילולית, דוקרות ופוגעות של החבר פסי וניסיונות נואשים, מאולצים וצבועים (הרי התקשורת הייתה בסביבה) של כמה חברי מועצה לנסות להרגיע רק חידדו את הבידוד של וינרב.

לא יודע מה דעתכם על אלכס, הצעותיו הארוכות לעייפה אבל על צו אחד אני מוכן לחתום... על פיטוריו של האיש פסי שפיו במקרה הזה די שווה עם רמתו.

 

מאות הורים לא טועים

השבוע עלה מדרגה המאבק של הורי בי"ס "שבטי ישראל" בכוונת משרד החינוך להשאיר על כנה את מנהלת ביה"ס. האמת שלא נכנסתי לעומקה של הסוגיה, לא למדתי על נימוקי ההורים ואין לי צל של מושג מה נכון ומה לא מדויק בטענות ההורים נגד משרד החינוך.

אבל, וזה אבל לא קטן, מניסיוני הרב עם סיפורים דומים במשרד החינוך, אני חייב להבהיר שמספר הפעמים בהם המשרד צדק וההורים טעו, שואף לאפס. כי מה יש לנו כאן? מנהלת בי"ס שאינה מוצאת שפה משותפת עם הורי התלמידים.  בכל מקרה כך אני סבור, על משרד החינוך לסגת אחור כשהוא נתקל בהתנגדות עיקשת וארוכה כמו זו בסיפור שלנו ולהבין ששום תועלת לא תצא מהשארתה בתפקיד בניגוד לדעת ההורים.

קחו דוגמא ממשהו אחר וגם הקשור לתחום החינוך. הדוגמא היא אמיתית ורבים כמוה מתרחשות מידי שנה בבתי הספר. תלמיד שהמועצה הפדגוגית החליטה על הוצאתו מבית הספר.  ההורים עומדים על רגליהם האחוריות ומגיעים לקו החם, לפוליטיקאים ועד התקשורת וזאת רק כדי להגיד, ניצחתי את המערכת וילדי נשאר באותו בית ספר. אז לאותם הורים אמרתי, עזבו אתכם, מה יש לכם להרוויח מזה שילדכם ימשיך ללמוד במוסד שלא רוצים אותו, הרי זה עינוי ממש לילד. ולמנהל המחוז של משרד החינוך, עזוב אותך ממלחמות של עקרון וייקוב הדין את ההר.  מה תרוויח מנהלת בית הספר אם תנהל מוסד עם תחושת עוינות ואי שיתוף פעולה. איך אמר ההוא מהאח הגדול- יאללה תתקדמו.

 

לא גיוס בכפייה

המחאה החדש בניגוד לשנה שעברה הינה יותר ממוקדת ומטפלת בבעיה מס’ 1-  הסקטור החרדי ההולך ותופח אך אינו לוקח חלק בעשייה. האם המחאה צודקת? ככה ככה. ואני אומר לכל המוחים, תרדו כבר מהדרישה לגייס לגייס לגייס.  מי עם יד על הלב רוצה צבא חרדי שעם הזמן יהפוך נקי מחיילות ועם דרישות כשרות לכל מחלקה על פי החצר שלה. זה הצבא שאנחנו רוצים?  ביננו, גם אתם חושבים כמוני אבל מתים מפחד להגיד את האמת. ואני אומר אותה עבורכם.

באמת לא אכפת לי שאף חרדי לא ילבש מדים, ממש לא אכפת לי שהצבא יהיה חילוני נטו ושמצידי יפרקו את  הנח"ל החרדי ואתו את צבא הרבנים  הפוסקים החודרים לכל פלוגה ומחלקה בצבא. מי צריך את כאב הראש הזה.

אז תגידו, חכם בלילה, ומה אתה הייתי מציע. אז תקשיבו טוב כי התשובה האמיתית נמצאת במקום קרוב אבל משום מה לא מעלים אותה לראש המחאה.

אני הייתי אומר להם לרבנים החולמים להפוך אותנו למדינת הלכה, לא מדבשכם, שממלא אינו קיים ולא מעוקצכם. אתם אל תעשו טובות ומרגע זה וללא קשר אם תתגייסו או לא, נגמר סיפור סבסוד כל חובש ספסל ישיבה. רוצה ללמוד? תסתדר לבד, אין קצבאות חינם ואם לא תוכיח שאתה עובד תפסיד גם את קצבאות הביטוח הלאומי.

לכו ללמוד על חשבונכם כמוני וכמו ילדי. לכו להרוויח בזיעת אפכם את שכרכם, חשבו היטב לפני שאתם מביאים לעולם עד 12 ילדים. אגב, לא מכירים את המושג "תורה ועבודה"? תשאלו את אחינו חובשי הכיפה הסרוגה, הם המציאו אותו והם יראי ה’ לא פחות מכם.

ועכשיו באמת לעיקר. הפרדת החרדים מהמדינה זה דגל המחאה הבא. אחרי שהמדינה תפסיק להעביר מיליארדים לישיבות, בתי ספר וקצבאות בטלה, יש לחשוב על הבעיה - השתלטותם של החרדים על חיים הדת במדינה. הגיע העת להוציא את הרבנות הראשית מידיהם ולקבוע דרכים אחרות למינויי רבנות וקביעת פסקי הלכה. לא עוד גיור לחומרה, לא עוד משטר צניעות בכותל, לא עוד הדרת נשים בצבא ובאזרחות. וזהו רק קצה המזלג.

 

איך זה לא קרה קודם?

89 שקלים אחי, 89 שקלים חדשים לחודש ומאז אני מדבר ללא הפסקה, גולש ללא מנוחה, מסמס עד שהאצבע כואבת ו.. עוד משהו ששמו ברח לי מהראש. 89 שקלים. אני שואל אותכם, איך זה לא קרה קודם?  איך שנים רבות הורגלתי להביט בכאב בדף חשבון הבנק רק כדי לראות שההוצאה שהקפיצה את החשבון, תמיד הייתה זו של הסלולרי והשיא היה כששבתי מאיטליה אשתקד וגיליתי שהג’יגה קפצה בלי רשותי ועלות הנופש כמעט הוכפלה. רק המחשבה שחברות הסלולרי יכלו להרוויח גם ב- 89 שקל, אבל העדיפו לפשוט לנו את הרגל, מעבירה בי זרמים חשמליים שיכלו להתניע כור לא גרעיני קטן.

אבל בלי הפי אנד אי אפשר.  לפני כחודשיים סייעתי לידיד קרוב שלי בתביעה קטנה נגד חברת סלולרי, וכבוד השופט החזיר לידידי עשרות אלפי שקלים שבזמן אחר יכולת לחתום עליהם כחוב אבוד. אז ביננו, מי עם יד על הלב יכול לספר שמצבו הכלכלי לא שופר עקב מלחמתו המבורכת המדהימה של השר כחלון?  מצבי שלי עם החשבון הסלולארי שופר ללא הכר. רק שביבי ושטיינימץ לא ישמעו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות