חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מודיעין גדלה אבל תחנת המשטרה עדיין קטנה

 

יו"ר ועדת הביטחון, יוסי בר-דוד פועל לשינוי התקן של תחנת משטרת מודיעין. השר לביטחון פנים יבדוק את הנושא

 

בישיבת ועדת הביטחון שהתקיימה בשבוע שעבר ניתנה סקירה על פעילות משטרת מודיעין. מהדברים עולה כי במודיעין קיים שוטר אחד לכל 1,000 תושבים. זאת בשל העובדה כי תחנת המשטרה בעיר מוגדרת עוד מיום הקמתה כתחנה קטנה למרות הגידול באוכלוסייה.

כיום יש במשטרת מודיעין 63 תקני כח אדם ולמרות הגידול האורבני המואץ בעיר המשטרה לא מדביקה את הקצב בכח אדם.

יו"ר הוועדה בר-דוד: "תחנת מודיעין עדיין נמצאת בתקן של תחנה קטנה דבר המקשה על הפעילות ומתן השירות לכשמונים אלף תושבים בעיר ובאזור. אני מאמין בנאה דורש נאה מקיים. קודם אנחנו התושבים נתגייס לעזור ואחר כך נתבע ממשרד הביטחון שינוי תקן התחנה במודיעין לתחנה בינונית."

את הצורך בשינוי תקן התחנה בעיר לתחנה בינונית העלה בר-דוד בפני השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שהתארח ביום חמישי האחרון במכבים. בר-דוד: "קיימתי איתו שיחה לגבי שינוי תקן התחנה והוא הבטיח לבדוק את העניין תוך 100 ימים".

יוזכר כי הטיפול בתקני תחנת מודיעין והצורך בשינוי התקן עלה יותר מפעם אחת בעבר. לאחרונה העלה את הנושא ראש העיר, משה ספקטור, ביום החלפת מפקד התחנה לפני כשנתיים. אז הפניה היתה אל מפקד מחוז המרכז ומפקד מרחב השפלה שהגיעו לטכס ההחלפה. שניהם ממונים ישירות על משטרת מודיעין. פנייתו של ספקטור נענתה בחיוך. בינתיים מפקד המחוז כבר התחלף.

המשמעות שנובעת משינוי התקן היא קודם כל כספית: מעבר למשכורות הנוספות אותן יש לשלם לתוספת השוטרים, מדובר גם בתיקנון דרגות קצונה אחרות. כך, מפקד התחנה כיום הוא רב-פקד, והגדלת התקן תחייב גם תקן לסגן-ניצב, על כל הנגררות התקניות מכך. הן בכח אדם, הן באמצעים ואפילו בתקני רכב.

משטרת מודיעין שינתה את גזרות האחריות שלה כבר פעמיים לפחות במהלך ארבע השנים האחרונות. בין השאר היא היתה אחראית גם על נקודת המשטרה בשוהם. למרות זאת, לא הוגדלו התקנים, אלא ניתנה תוספת שוטרים בלבד. לשם המחשה, האחריות על שוהם הוסיפה לתחנת מודיעין ג’יפ אחד ושני שוטרים בלבד.

לפחות עד כה, בתמונת התקציב, ובתמונת הפעילות המשטרתית הקיימת במודיעין, בהשוואה למקבילותיה במחוז, קשה להאמין שיעשה שינוי של ממש בתקני תחנת המשטרה במודיעין.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות