חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

שדות הדשן הריחניים

 

השבוע העצבני מנסה להבין איך הגיע דשן מעורב בזכוכיות בדיוק למקום של מאהל המחאה בכניסה לעיר. תאוריית קונספירציה דווקא יש לו  

 

שדות הדשא הריחניים

ביום שני בערב יצא לי לטייל באזור הכניסה למודיעין ביום שני בערב.  זוכרים את המקום? זה המקום בו התנחלו אוהלי המחאה המודיעינית לפני שנה, עוד בטרם הציע להם ביבס הצעה שאי אפשר לסרב לה, ולעבור להסתתר מאחורי פרגודות מודיעין סנטר. אבל מה אני מספר לכם על המחאה ואת מי זה מעניין?  כן רציתי לשתף אתכם בחוויה שאין מרגשת ממנה- לצפות ולחוש בכל החושים איך אגף שפ"ע ובלשון עממית האחראי על הגינון בעיר דואג לדשא שלנו, בעיקר לזה בכניסה לעיר.

מה אגיד לכם, חוויה. נו, אז לא ממש הבנתי מה פתאום מדשנים דשא דווקא בעיבורו של חום יולי. נו, גם לא הבנתי מדוע אנשי אגף הגינון החרוצים התמקדו דווקא בחלקה שבימי עדנתה שימשה את מחאת האוהלים בכניסה לעיר ודילגו על היתר. נו, מסכנים, כמה אפשר לדשן בחום הלוהט הזה, מה עוד שהדשן הלז מתברר אינו פולט דווקא ריח מי פרחים או אפטר שייב מרענן. אבל ביננו אנחנו מה זה קטנוניים, כנראה הדשן בקיץ יותר זול וכנראה הריחות באו כחומה בצורה לחסום נחילי יתושים הבאים לעקצץ אץ שנתינו.

אבל מה שהכי הפעים אותי זו המחשבה על הפרטים הקטנים. וואלה לא בטוח אם זו מלאכתם של אנשי הגינון לערבב זכוכיות בדשן? או שמא אולי אלה שיירי מזון חייזרים הניזונים מזכוכית אגרטלים שנחתו ביד המקרה  דווקא על השטח המדושן דווקא. הפלא התשיעי ממש. עכשיו תגידו לי ספקנים שכמותכם שמשה לא חתך את ים סוף ולא לגם מים מהסלע. ניסים היו ונשארו.

ובעודי שואף אל ראותי מלוא ריח מעדני דשן מרעננים, נתקלתי בקבוצת תושבים, במקרה אלה שגרו כאן אשתקד באוהלים ושאף הם שמעו כנראה על תופעת הטבע של דשן ריחני משולב בזכוכיות שנפלו מעב"מ חולף ובאו לחזות בפלא הפלאי, ואף תקעו 5-6 אוהלים. "מה", שאלתי, "אתם לא מהמחאה"?  אנשי הקבוצה ביניהם שתיים שהגיעו במיוחד מתל אביב- סתיו שפיר ודפני ליף מראשי המחאה הביטו בי בזלזול:

"איזו מחאה איזה נעליים, כולה באנו ליהנות ביחד עם תושבי העיר מתופעת הטבע". אמרו בתיאום נדיר, ליף ושפיר.

כל הכבוד להם כי משום מה הגן הממונה אצלי על חוש הריח לבשמים השתבש וכל מה שהרחתי זה דשן המעורר חשק לברוח משם סטייל אנייסטה האיטלקי, אך אולי גם הוא לא היה מצליח לברוח משברי הזכוכית שנפלו... אתם זוכרים מהחללית.

וכשאני בורח אל רכבי הממוזג, עברה בי מחשבה מוזרה מהולה בקורטוב של קונספירציה הזויה, בחיי, מזל שהחבר’ה האלה מסוגלים ליהנות מריח דשן מסריח, כי תארו לעצמכם לו הם היו סתם דפוקים כמוני הסובלים מדשן ונחתכים מהליכה על זכוכיות,  ולו במקרה נגיד שהם היו באים למקום כדי להקים מחנה אוהל מחאה דור 2 , רעיון שבעירייה בוודאי לא ממש אוהבים. לך תדע, אבל האנרכיסטים, שמאלנים, אוכלי סושי האלה היו עוד עלולים לטעון שמישהו במחלקת הגינון שם דשן מעורב בזכוכית בשיאו של קיץ מהביל, רק כדי למנוע מהם להקים מתחם מחאה במקום. בחיי, התעוררתי מהחלום ברכבי במנוסתי מערבה לאן שהוא, רק כשברדיו שמעתי את ביבי מפרק עוד איזו ועדה שהוא הקים. נו, חשבתי לעצמי במדינה כזו מטורפת עמוסת קונספירציות, לך תדע.

 

הוזלה לצורך הקפצה

ואם כבר הזכרתי את ביבי, אז מדוע לא לגעת בעוד סוגיה מתוך שלל סוגיות בהם הוא עושה מכולם צחוק. יודעים מה מחיר הדלק עכשיו? כן, משהו סביב 7.23 אגורות. יודעים מהו מחירה של חבית דלק היום? משהו בסביבות 78 דולר. עכשיו תלכו אחורה חודשים או שנים ותבדקו מה היה מחירו של ליטר בנזין אז כאשר מחיר החבית היה גם 78 דולר, בטרם החל לנסוק. לא בדקתי כי עכשיו חצות ואני מה זה תשוש, אבל אני מוכן לחתום לכם שמחיר הבנזין היה הרבה יותר זול מהיום. אבל למה ללכת רחוק. הרעיון המבריק של ביבי לפני 3 חודשים "לאנוס" את שר האוצר לקצץ במס שהוא גובה על הדלק לתקופה מוגבלת של 3 חודשים הוכיח שוב כמה עם ישראל פראייר עד מוח העצם. רק בחודשים האחרונים מחיר החבית בשוק העולמי ירד ב 25% ואצלנו מחיר הליטר בנזין ירד רק ב 2.5%. איך עושים תרגיל כלכלי מבריק שכזה.? לא ממש חוכמה גדולה. מורידים קצת את המס לתקופה מוגבלת ומקפיצים אותו פי 3 כשמחיר הדלק יורד. עם  ישראל הפראייר מה זה שמח כשמודיעים לו שממוצאי שבת הוא ישלם כמה גרושים פחות, ומה אכפת לו שבעצם ההוזלה הייתה צריכה להיות פי כמה. אז איני  יודע אם שטייניץ תיאם עם ביבי את התרגיל, אבל בכל מקרה שניהם משפשפים היום את ידיהם בהנאה כשרק הם יודעים שאת ביטול העלאת המס עליה הודיע ראש הממשלה בשבוע שעבר, אנו בעצם מממנים בכל ליטר של בנזין. אז מה אני בעצם רוצה להגיד?  אה, כן. נזכרתי. תתעוררו כבר חבר נרדמים ומנמנמים. מתי תבינו כבר שכולנו הפכנו כלי משחק בידי אליטה כלכלית  מהולה בשיקולים פוליטיים וקואליציוניים כשאנשיה שם למעלה בטוחים שיהיה מה שיהיה, בסקר הבא ביבי שוב יזנק.  ואני הייתי משנה את ההגדרה מהעם הנבחר לעם הנדפק.

 

החוליה החלשה

ואם בעבודה בעיניים עסקינן, יצר ההתעללות והאטימות של הממשלה הזו מגיע לשיאים לא נתפסים ככל שיורדים לשכבות הנחשלות. קחו למשל את הנכים והקשישים. שנה באה ושנה חולפת, השכר הממוצע במשק מזנק ואיתו שכר הבכירים והשרים. מקבלי הקצבאות השונים- אלה קצבתם תעלה רק  בטוב ליבו של שטייניץ וחבריו המדושנים באוצר או כאשר איזה נכה או קשיש יצית עצמו על שער הכנסת. פשוט אין עוד אופציות. קצבאות הנכים למשל אם חוזרים אחורה שנים, כמעט ולא זזו, כמו לא היה מדד, כמו מחירי התפוחים שלא קפצו ל- 15 שקל קילו, כמו מחיר הדלק שלא קפץ ב- 50% לפחות ועימם הלחם, הגבינה והחלב.  ואני אומר לכם, מדינה נמדדת ביחסה לשכבה הכי חלשה, בדיוק כמו ששרשרת נמדדת בחוליה החלשה שלה. ולמדינה הזו יותר מידי חוליות רופפות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות