חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מי פיזר זכוכיות במתחם המחאה

 

גם נוכחותם של דפני ליף וסתיו שפיר לא הצליחו להעתיק את ההצלחה של המחאה במודיעין של 2011 ופיזור דשן ריחני ע"י העיריה דוקא בחלקת מאהל המחאה המיועד לא הוסיפה למצב הרוח, והתעלומה מי פיזר שברי זכוכית דוקא על הדשן עדיין בגדר תעלומה.

 

השעה 7 בערב בקירוב של יום ב’ השבוע, ובחלקת הדשא ששימשה אשתקד את מאהל המחאה המודיעיני בכניסה לעיר, התקבצו כ 15-20 פעילים בהמתנה להמונים שהוזמנו ואולי יבואו למאהל דור 2. על ההמונים עוד נדבר לפחות עד שנספר על מה שמצאו הפעילים בשטח ומה שהיה שם היה בלשון העטה לא נעים ומתסכל.

דוקא בחלקה הכי אסטרטגית הנושקת לכביש, שם האוהלים היו אמורים להתמקם החליטו משום מה אנשי הגינון בעיריה לפזר דשן די לא נעים להרחה בלשון המעטה גם לאף לא רגיש. אבל לא רק דשן היה שם. אלמוני שבגרעין המחאה עדיין הכל תוהים על קנקנו ביחיד או ברבים, פיזר ממש באומנות שברי זכוכית באופן שווה על הדשא  ומעניין,  רק על החלקים שדושנו.

וכך יצא שמנהיגות המחאה הארצית סתיו שפיר ודפני ליף שבאו לעודד את הפעילים מצאו עצמן מתעסקות עם השאלה מי ומדוע פיזר את שברי הזכוכיות הרבות. על הדשן אגב היתה הסכמה מקיר לקיר שמישהו בעיריה החליט להוריד להם את החשק להקים את המחנה ושתי מנהיגות המחאה מת"א התייחסו לזה כעובדה.

ובעת שכל הכתבים כולל עבדכם הנאמן התקבצו סביב סתיו ודפני שהרצו את משנתן על הצורך בהמשך המחאה הלא אלימה ועל המעצר המתוקשר בשבוע שעבר, יתר הפעילים הביאו עוד אוהל ועוד אוהל, אך החבורה לא הפכה להמון. את הסיבות להעדרות התושבים שאשתקד הגיעו להפגנות בהמוניהם, קשה לתלות בריח המסריח של הדשן או בשברי הזכוכית ויש לחפשם במקומות אחרים. אולי בפעם הבאה זה יצליח.  

האורחות עזבו את השטח וגיא תמר וחבריו ניסו עדיין להיות אופטימי, אבל בשעה 22.00 גם לאופטימיות היה גבול וכל העסק התקפל. ובעוד במחנה המחאה משוכנעים שיד ממלכתית פיזרה את הזגוגיות, לעיריה יש דוקא הוכחות שכנראה מדובר בפעיל מחאה עשה זאת כפרובוקציה: "לעירייה הגיע מידע לפיו אחד מפעילי המחאה הגיע למקום לפני תחילתה, ועל מנת ליצור פרובוקציה תקשורתית שפך שברי זכוכית ברחבי הפארק. העירייה תשתמש בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על מנת לטפל במקרה של פגיעה ונזק לרכוש ציבורי באופן אישי מול אותו פעיל. לעירייה ברור כי פעיל זה והתנהגותו אינם מייצגים את המחאה החברתית בעיר וזו אינה דרכם של שאר פעילי המחאה.

תחזוקת הפארק השוטפת נעשית במקביל בכמה פארקים ברחבי העיר ולכן העירייה הציעה מתחם חלופי לקיום פעילות המחאה. כפי שהוסבר בעבר, העירייה תפעל על מנת לאזן בין חופש הביטוי והזכות למחאה לבין שמירה על הסדר הציבורי ומניעת אלימות או ונדליזם מצד גורמים שליליים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות