חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

פרשת קורח גירסת העצבני

 

בשבוע שעבר כמידי שבוע כתב הרב דברת את פרשנותו על פרשת השבוע, פרשת קורח . העצבני בדק ומצא שכב’ הרב צריך להיזהר כשהוא משווה את שכמותי לבני קורח, ואני כשחפרתי גיליתי בכלל את המחאה הציבורית הראשונה של עם ישראל.

 

תגידו... חשבתם על זה פעם שאולי עבדו עלינו בכל סיפורו של קורח?  תיכף תסכימו איתי. האמת שעד כה פרשת קורח ועדתו מה זה לא עניינו אותי. כן, לימדו אותי מינקותי שקורח בגד בתורת ישראל ולכן האדמה בלעה אותו. טוב, נעזוב את סיפורי הגמדים של אדמה שנפתחה ושאר ירקות ונדלג מכאן הישר לטור הפרשנות של הרב חיים דברת, כאן בגיליון שבוע שעבר לפרשת השבוע, שהיא קורח.

ולא תאמינו, אבל דווקא הרב הוא שהצליח להדליק אצלי פיוז ברמה מתגלגלת והריץ אותי מהר מהר לזפזף בין דפי הפרשה שעבורי הייתה עד כה עוד פרק מותח במסעות אבות אבותינו. רצתי כי דבריו של הרב בטור הנ"ל נגד עיתונאים אותם הוא מדמה לקורח וההשוואה שלו בין אנשי ציבור שיוצאים היום נגד הממסד הדתי למול האופוזיציה של קורח שרצתה להפיל את שלטון משה, דגדגה לי את הגן הממונה אצלי על שטויות.  

ביננו... האם כל פרשת קורח זו לא חארטה אחת גדולה? הרי מה ביקשו 250 המנהיגים ה"בוגדים", כולה שאלו, ’מדוע אתם האליטה המקיפה את משה ואהרון (לא תמיד בהסכמתם)  מתנשאים עלינו’. הם רצו שוויון וזה שקורח עשיר זו סתם המצאה שהכניסו כדי להצדיק את הפיכתו למצורע. וגם אם זו רק גרסת עצבני ספקני  שכמוני, מי בדיוק יכול להעיד מה באמת היה שם אז במדבר? כי מה שהיה הוא שהווה והוא שיהיה והתנהלות הפוליטיקה של העם הנבחר חוזרת כמו על עצמה כמו שרשרת  D.N.A.

ומהטור של הרב דברת לחברת הכנסת "הפטריוטית"  מירי רגב. כי מה בעצם רוצות  דפנה ליף וסתיו שפיר שנעצרו השבוע בהפגנת המאה בתל אביב. הן רוצות בסך הכל שוויוניות בדיוק מה  ש- 250 המנהיגים בתקופה של קורח רצו. אז השתמשו באלוהים כדי להפוך אותם לבוגדים והיום ח"כ מירי רגב החסודה מכנה אותם אנארכים שמאלנים.

המחאה היום כשרה בדיוק כמו של קורח וחבריו שהוצאו כנראה להורג בגלוי או בסתר כדי לא להרוס את ההגמוניה של האליטה דאז (וזה לא בהכרח קשור למשה עצמו) והפכו את הסיפור למיתוס עם האדמה שנפתחה. ואני מבין מזה שאותה מחאה כשרה בדיוק כמו המחאה של ליף וסתיו שפיר שהממסד מנסים להפכם לבוגדים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות