חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

איך לקבל את מה שאני רוצה

 

כולנו רוצים ומשתוקקים לכל כך הרבה דברים בחיים, משתוקקים ולא מקבלים. וזה כואב.

 

כולנו רוצים ומשתוקקים לכל כך הרבה דברים בחיים, משתוקקים ולא מקבלים. וזה כואב. הנושא של תשוקה ריתק אותי מאז ומתמיד. תשוקה היא המנוע להצלחה וקשורה קשר הדוק בכח הרצון שלנו, הכח לרצות, להשיג, ולהגשים.

יחד עם זאת, כח רצון, חזק ככל שיהיה, לא מספיק כדי להגיע להישגים משמעותיים אם הוא לא מגובה ביכולת בסיסית ופשוטה שלהמון אנשים קשה איתה, והיא היכולת שלנו לבקש מה שאנחנו רוצים. מסיבה זו בחרתי לכתוב על נושא זה.

האם אתה מבקש מה שאתה רוצה? רוב האנשים לא. הם כמהים, הם מקווים, הם רומזים, הם מתפתלים, אבל הם בד"כ לא מבקשים. בכל זאת, אמת בסיסית בחיים היא שבשביל לקבל צריך לבקש.

ומה ההיגיון שעומד מאחורי זה? פשוט. קחו מכונת קפה. יש לה פוטנציאל להכין קפה, אבל אם לא נעשה אקטיבציה, נפעיל אותה, הקפה לא יצא.

כך גם בחיים: זה לא מספיק שהרשות נתונה ויש לנו בחירה, אם אנחנו לא מבקשים, אנחנו לא מקבלים.  זאת אומרת שפעולת ההפעלה של מכונה הקפה מקבילה לפעולה של בקשה, היא הופכת את הדברים מפוטנציאל להלכה למעשה.

אז למה אנחנו לא מבקשים את מה שאנחנו רוצים?

רוב האנשים לא מצליחים להשיג את מה שהם רוצים, וזאת למרות שהם קוראים ספרים על הצלחה ועל הגעה ליעד פשוט משום שהם מדלגים על שלב חשוב והוא - לבקש.

יש 5 סיבות עיקריות לכך שאנשים לא מבקשים מה שהם רוצים:

1. בורות - אנחנו הרבה פעמים לא יודעים מה אנחנו באמת רוצים, או שאנחנו לא יודעים  מה זמין ואפשר לבקש. 

2. אמונות מגבילות או לא מדויקות - דוגמא טובה לכך היא לקוחה שלי שבשבוע שעברה אמרה לי: אבל אנחנו ביחד כבר 17 שנה, מה הוא עוד לא יודע מה אני אוהבת? יש לנו לא פעם ציפייה שאלה שאוהבים אותנו ומכירים אותנו ידעו מבלי שנבקש מה אנחנו רוצים. 

3. פחד -  אנחנו פוחדים מדחייה, להיות ללעג, ושנראה טיפשים.

4. הערכה עצמית נמוכה - אחת הסיבות שאנשים לא מבקשים את מה שהם רוצים היא משום שהם מרגישים כי הם אינם ראויים לכך.

5. גאווה - ישנם החשים כי בקשת עזרה גורמת להם להיראות חלשים. הם חושבים שהם צריכים להיות מסוגלים להבין את הדברים בכוחות עצמם ולמצוא דרך לקבל את מה שהם רוצים מעצמם.

אז איך לבקש את מה שאתה רוצה. בקש בביטחון

כשהילדים פונים אלינו ומבקשים ארוחת ערב הם לא מבקשים מתוך חוסר בטחון, ברור להם שהם יקבלו אותה. כך גם איתנו, כאשר אנחנו מבקשים משהו ובטוחים שנקבל אותו שפת הגוף שלנו תומכת בזה: הטון שלנו, קשר העין, ובחירת המילים.

כשברור לנו שנקבל משהו, זה אף פעם לא ישמע מהוסס, או מתנצל, זה ישמע ממש בטוח: אמא, אני רוצה לאכול ארוחת ערב. כשאנחנו ניגשים לבוס לבקש העלאה האם זה נשמע אותו דבר? כשמבקשים מתוך בטחון הסבירות שזה יקרה גדלה.

בקש ברור. קח את הזמן כדי להתכונן, כך שיהיה לך מאוד ברור מה בדיוק אתה רוצה ולא מה אתה לא רוצה. הרבה פעמים, ובמיוחד עם הילדים ובני הזוג אנחנו משתמשים בשלילה: תפסיק להרעיש, תפסיק לעשות בלגאן והכי פופולרי - "די" או "די כבר".

תעשו ניסוי: תשאלו ילד שאמרתם לו  תפסיק להרעיש, או די כבר מה כן מצופה ממנו, אני כבר יכולה להגיד לכם: אין לו מושג. ברור לו שהוא צריך להפסיק את מה שהוא עושה, ואגב, גם לא תמיד ברור לו מה מהפעולות שהוא עושה צריכות להיפסק.

יותר נכון יהיה להגיד: תהיה בשקט. או במקום די: תניח לאחיך.

או בזוגיות: אני צריכה שתעזור לי יותר בבית - מה הכוונה? תהיו ברורים, אחרי ארוחת הערב אני צריכה להשכיב את הילדים  לישון, תוכל לנקות את השולחן ולשים את הכלים במדיח?

בקש ממישהו שיכול לתת לך את זה

אנשים שסומכים על עצמם, נוטים לא פעם לבקש מכאלה שהסבירות שהם יוכלו לענות להם על הבקשה, קטנה, באופן זה הם מוכיחים לעצמם "שאי אפשר לבקש ולסמוך על אחרים והם צריכים לסמוך על עצמם בלבד".

אז זהו שלא...כשאתה מבקש משהו, ודא שאתה שואל את האדם הנכון.

אל תפנה לבקשת הלוואה מאחותך שרק לפני שנה נישאה ותתאכזב שהיא לא יוצאת מגדרה לעזור לך.ותמיד, עשו לכם חוק, בקשו מיותר מאדם אחד - במקרה כזה, גם אם תקבלו דחיה היא לא תאכזב, בכל מקרה מישהו יענה על הצורך הזה.

בקש באופן עקבי

ילדים מבקשים בלי בושה. אם אתה אומר להם "לא", הם רוצים לדעת למה. אם הם לא יכולים לקבל את זה עכשיו, אז הם רוצים לדעת מתי הם כן יוכלו. אם הם מבקשים עוד ואמרנו לא, הם לא יפסיקו לנסות, אז אולי שוקו? מיץ? מעדן? בסופו של דבר הם יקבלו משהו.

אין צורך לחזור על הבקשה כמו תקליט שבור, יחד עם זאת אם ביקשת ונדחת, במקום לוותר, תתחיל לחפש חלופות. "לא" פירושו "לא עכשיו", "לא כאן", "עדיין לא", או "אתה צריך לשנות את הגישה שלך". ויכול להיות גם שאתה שואל את האדם הלא נכון, אז לא לוותר ולחפש חלופה.

לבוא עם אסטרטגיה טובה

לפני שאתה מבקש חשוב שתבוא עם אסטרטגיה טובה כדי שתקבל את מה שאתה רוצה.אמור למי שביקשת ממנו מה יצא לו מזה, או איך זה מקדם אותו ובקש.

ולסיכום: כדי להאיץ את המהירות שבה אתה מקבל את מה שאתה רוצה מהחיים בקש ישירות את מה שאתה רוצה.

הכותבת היא  - מורה לתטא הילינג, מומחית לפתיחת שפע ומפתחת שיטת היהלום

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות