חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מאהל המחאה חוזר?

 

ביום שני הבא פעילים אמורים להקים מחדש את מאהל המחאה בכניסה לעיר. העירייה הכריזה שלא תאפשר זאת. צפוי עימות  

 

בכנס חרום של פעילי המחאה החברתית של מודיעין שהתכנס בעקבות האירועים האלימים בהפגנת מוצאי השבת שעברה בתל אביב, החליטו מנהיגי המחאה של העיר לחדש ימיהם כקדם ולהקים מחדש, ביום שני הקרוב לפנות ערב, את מאהל המחאה בכניסה לעיר בשדרות החשמונאים פינת רחוב שומרי החומות. 

את הפעילות למען צדק חברתי בשנה שעברה צריך לחלק לשתיים מבחינת היחס לו זכו המפגינים מצדו של ראש העיר חיים ביבס. בתחילת הדרך ראינו אמפתיה והתחשבות: מאהל המחאה בכניסה לעיר חובר בהוראת ראש העיר לחשמל ומים, במקום הוצבו שירותים ציבוריים ניידים והפעילים זכו לשיתוף פעולה מלא. אך מאידך לקראת סיום המאבק נתגלו סדקים ביחסים שבין ראש העיר לפעילי השטח, המאהל הועתק בכוח לעמק איילון וזמן קצר לאחר מכן פונה כליל למגינת ליבם של הפעילים.

בראיון מיוחד ובלעדי לחג הפסח ("חדשות מודיעין", "הולך בדרכו", גילון 137, 5.4.2012) שאלנו את ראש העיר, את השאלה המתבקשת בקשר לאפשרות חידוש המאהל, אפשרות עליה הוחלט אמש:

אם יתחדש המאבק החברתי במתכונת דומה לזו של שנה שעברה באיזו מדיניות תנקוט הפעם, בקו אוהד כמו בתחילת הדרך או בקו נוקשה כמו בסופה?

ביבס: "צריך לזכור שבסופו של דבר גם אני וגם רבים כמוני הזדהו עם המאבק לצדק חברתי. אך לצד זה אנחנו בעד לשמור על הסדר, לעשות את הדברים בצורה יפה ומכובדת, כל עוד זה שמר על הצביון של העיר נתנו את כל התמיכה, ברגע שזה הפך להיות משהו שהובל לכיוונים לא נכונים אמרנו רבותי פה אנחנו עוצרים. אם ישמרו על הגבולות ולא יהפכו את המאבק לכלי ניגוח כזה או אחר נלך יד ביד, אך אם יהפכו את זה לסביבה שלילית נתייחס לזה בהתאם. בכל מקרה אנחנו נבחן את הנושא ברגע האמת בהתאם לנסיבות".

רגע האמת

ביום שני הקרוב, דומה שאותו "רגע אמת" יעמוד בפתחו של ראש העיר. שכן, מעיון בדף הפייסבוק שפתחו במיוחד ראשי המאבק תחת השם: "מחאת קיץ 2012 מתחילה במודיעין - בואו לשים אוהל ולקחת חלק", ניתן ללמוד, כי תוך מספר שעות לאחר פתיחת הקריאה, נרשמו לאירוע הקמת המאהל עשרות תושבים אוהדים ומזדהים שהביעו נכונותם לקחת חלק בחידוש המאבק במודיעין.  

לין דרור, יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה בקריאה נרגשת לתושבים: "אם גם אתם עדיין לא מצליחים לסגור את החודש, או לא יכולים להרשות לעצמכם לקנות דירה. אם גם אתם מרגישים שארצנו שינתה את פניה, זה הזמן להגיע ולהקים יחד את מאהל המחאה של קיץ 2012. בואו בעצמכם, הביאו משפחה, חברים ושכנים ואל תשכחו להביא אוהל. אחרי שנשים את האוהל, נשב, נדבר, נתדיין ונחליט איך אנחנו ממשיכים מכאן. זו המחאה שלנו - זו מחאה צודקת. בואו נדרוש שוב את הצדק החברתי שמגיע לנו כאזרחים במדינה יהודית ודמוקרטית".

קרב על הדמוקרטיה

גיא תמר, מייסד המאהל, אמר בכנס: "כולנו מבינים שכללי המשחק השתנו וגם האמירות של המחאה השתנו, בעיית יוקר המחייה היא אחת הדברים הקטנים במחאה הזו. אנו נאבקים על הדמוקרטיה במדינת ישראל, על זכויות האזרח במדינה, על הזכות להפגין, אנחנו בקרב על הדמוקרטיה. אין ספק שהקיץ הזה יראה אחרת, המחאה תהייה הרבה פחות נחמדה. צריך להכיר בכך שהמחאה הזו היא שמאלנית, נכון שגם לאנשי ימין קשה לסגור את החודש אבל עובדתית הם לא יוצאים להילחם, הם מעדיפים לבחור בביבי ובתקציב שהולך בקרוב לקרוע לנו את הצורה. הם מוכנים לסבול כדי למנוע מהשמאל לעלות לשלטון. שמעתי את זה מאנשי ימין שנמצאים במצוקת יום קשה מאוד. אין להם כסף להאכיל את הילדים שלהם אבל הם מצהירים שהם ימשיכו לתמוך בליכוד כדי למנוע בכל מחיר ממשלת שמאל".  

אנחנו מול הממשלה

פעיל המחאה גלעד ביהרי הדגיש כי "המחאה היא פוליטית ומי שמוחה מוחה תמיד נגד השלטון. המחאה צריכה להיות מופנית מול הממשלה במטרה שהיא תרעד, ואם ראש העיר מודיעין הוא שופר של הממשלה ומתואם עם ביבי אחד לאחד ולא יאפשר לנו לפעול מחשש שזה יזיק לו, אז גם הוא יהיה חלק מהמשחק הזה. כל מי שינסה לחסום אותנו יהיה בקו האש. אנחנו לא צריכים להתבייש במחאה שלנו, עלינו להגיד בגלוי שאנחנו רוצים להחליף את ראש הממשלה. ליבה של המחאה בנושאים כלכליים והם צבועים בצבעים סוציאל דמוקרטיים המנוגדים ב-180 מעלות מהקו שבו הולכת היום הממשלה. הפעם זה אנחנו מול הממשלה ואם יהיה צורך זה יהיה גם אנחנו מול העירייה ואין סיבה לפחד מכך".

תגובת העירייה

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "העירייה ומשטרת מודיעין יאפשרו לממש את הזכות להפגין ואת חופש הביטוי במסגרת השמירה על החוק והסדר הציבורי בלבד. העירייה והמשטרה קבעו תנאים על מנת לאזן בין צרכים אלה: תותר הקמתו של אוהל התכנסות אחד סמלי בסוף פארק עמק איילון, במקום בו פעל בשנה שעברה באישור. במתחם תיאסר לינה והבאת ציוד שיהפכו למטרדי רעש ומפגע סביבתי ותברואתי, כפי שקרה בשנה שעברה. כמו כן, על פי חוק שעות פעילות ומנוחה תתאפשר התכנסות ופעילות במקום עד לשעה 23:00. כל התארגנות או הפגנה מעבר לכך דורשת אישור מראש של משטרת מודיעין. כל חריגה מתנאים אלה, ניסיון קיצוני של אלימות, ונדליזם או כל סוג של אנרכיה יטופלו בכל האמצעים הקבועים בחוק".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות