חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

התפתחות רוחנית בתנועה

 

חוג התנועה בו השתתפתי כשהייתי ילדה בת 10 מהווה את הזיכרון הראשון שלי כאדם שלם. זיכרון זה חרוט בי היטב והוא כיוון אותי במשך כל חיי. כשאני מתנועעת אני חשה שאני קיימת ברובד עמוק יותר מהרגיל, אני מתחברת לפנימיות שלי, לכוח החיים.  

 

במשך שלושים השנים של התנסות וחקירה אינטנסיביים בתנועה ותודעה, גיליתי שהגוף הוא מקור הכוח, המקום בו אנו יכולים להתחבר לכוחות סמויים הנובעים מהחיבור שלנו ליקום. גיליתי שבהחלט ניתן להשפיע על הנפש באמצעות תנועה וכמו כן שעולם החיות הוא הקבלה לעולם הפנימי שלנו.

השיטה אותה פיתחתי בעשרים השנים האחרונות נקראת PsychoMotion - מוקדי חיות,  והיא מבוססת על דימויים של חיות, עולמם והתנהגותם. השיטה ממזגת ומחברת בין אומנויות ריפוי עתיקות לבין גישות ריפוי גוף-נפש פורצות דרך בנות זמננו.

התחברות לעצמי

התהליכים והתרגילים של מוקדי חיות מאפשרים לחוש כוחות נפשיים ספציפיים מתוך המשאבים הלא מוגבלים של העוצמה האוניברסאלית בגוף האנושי, כשכל אחת מהחיות מביאה איכויות שונות וחוויות שונות לתהליך. עבודה זו יוצרת אקלים פנימי, המאפשר את התחוללותם של שינויים עמוקים בחיי האדם.

כרקדנית וחוקרת תנועה הגעתי אל החיבור לפרא הפנימי - ולאמת הפנימית שלי, תוך כדי שימוש במימד הפיזי, הגוף האנושי.

חברתי יפעת, עברה תהליך התמרה מכוון שונה, מעולם הרוח. היא כותבת:

"מרתק לראות ששתי נשים שהתחילו בקצוות הכי מנוגדים, את בגוף ובתנועה ואני במישורים הגבוהים ובדממה של הפיזי הגיעו לאותם תהליכים. בויפאסאנה למדתי לעבוד עם המחשבות והרגשות כתחושות, להיות בדממה ופשוט להתבונן. גם כאשר התחבר לשם ההילינג, הכלי שלי לחוות את המחשבות והרגשות כתחושות פיזיות ולהתעלם מהצורה החיצונית. גישה זו הפכה בעצם לדרך הפעולה שלי כשכל הכלים הרוחניים שלי נכנסו למבנה הזה.

התהליך של חיבור לכל החלקים המוכחשים והמודחקים אצלי הגיע דרך עבודה עם קבוצה של תקשור שמעבירה מסרים ממסטר קותומי שבמשך שנתיים העביר תרגילים וחניכות והסברים לתהליך שהוא קרא התחברות לעצמי האותנטי שעסק בדיוק במה שאת מתארת מהכיוון שלך.

כנראה שלא משנה מאיזה כיוון מתחילים ללכת... האחדות שבקיום מתבטאת גם בתכנים וכולם מתחברים לאותם תהליכים כל אחד מהכיוון, מהדרך ומעולם המושגים שמהדהד לו.

כמובן שלי יותר קל לעשות קורס ויפאסאנה של שלושים יום בשתיקה מאשר לעבוד בצורה אינטנסיבית דרך תנועה פיזית אבל אני מניחה שאצלך זה הפוך, כל אחת והביטוי העצמי שלה."

 

 

לילד קל להתחבר לחיות

 

גם ילדים יכולים לעבור תהליכים משמעותיים של צמיחה וגילוי עצמי דרך המימד הפיזי-רוחני, בשיטת מוקדי חיות.

ילדים מדברים בתנועה. זוהי שפתם הראשונה באמצעותה הם מבטאים את עולמם הפנימי. עולם החי הוא עולם שהינו קרוב במיוחד לעולמו של הילד. לילד קל בהרבה להתחבר לחיות ולעולמן ולמה שהן משקפות  עבורו. לילד קל להתחבר לפן הרוחני שבו, ממנו לא נפרד עדיין. אנו כמבוגרים חווים מימדים אלו כשני קצוות מנוגדים, ילדים חווים את האחדות שבקיום.

אם מספרת:

בני הגיע לאור עם קשיים רגשיים וחברתיים, כמו גם נטייה לחוסר יציבות תנועתית- נטייה ליפול הרבה וקשיי קואורדינציה. כבר לאחר כחודשיים התחוללו שינויים משמעותיים בהתנהלותו ובמצב רוחו, שינויים שהתרחבו והעמיקו בהמשך התהליך. העבודה עם אור עזרה לבן  לחזק את המרכז שלו פיזית ונפשית כאחד. בעניין ובהנאה התחבר לתמנון, לצב, לדוב, לחילזון  ולתרגילים משיטתה של אור המבוססים על עולם החי. במפגשים נהנה מעולמות של תנועה, מוסיקה ,משחק, דמיון  ומבת שיח קשובה, חכמה, חזקה ומעניינת.

בן קיבל כלים פיזיים ורגשיים לחזק את עצמו ולשים גבול בריא להשפעות חיצוניות מחלישות. כמו כן קיבל הכרה ובהירות על החזקות שלו, למד לקבל את עצמו,  ופחות לפחד מהעוצמה ומהאגרסיה שלו.

תהליך זה ייצר באופן טבעי זרימה חופשית יותר בהבעה, ביכולת השיתוף והדיאלוג סביב קונפליקטים רגשיים, משפחתיים וחברתיים.

ראיתי ילד שמח יותר, בטוח יותר בעצמו ויציב יותר בתנועתו בעולם (תרתי משמע).

הכותבת היא, בעלת מכון מוקדי חיות  יוצרת שיטת PsychoMotion 

מלווה תהליכי התפתחות אישיים, משפחתיים וקבוצתיים

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות