חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

יאללה כדורגל

 

השבוע העצבני ממליץ לפרנסי העיר להתמקד בכדורגל (מקצועי וחובבני) למען דור העתיד, לא מאמין שאפילו עמיקם אורן התרכך ומפרגן למיזם התחבורה (קווי הלילה) שאורגן עבור הנוער המקומי  

 

יאללה כדורגל

בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר העלה חבר המועצה אלכס וינרב הצעה לסדר ולפיה יורשו להשתתף בפעילויות הספורט (בעיקר בכדורגל)  שמנהלת העיריה רק ילדי העיר. המצב היום הוא שיש גם ילדים מישובים שכנים שמגיעים לשחק בעיר, בעוד שבישובים שלהם אוסרים על השתתפות ילדים שאינם מתגוררים בישוב.

היית זורק את הצעתו של אלכס וינרב לסל בשל העובדה שבנו נפלט מהפעילות בשל התפרקות המפעילים והדרישה למצוינות ולתחרותיות של המסגרת החדשה שבאחריות העיריה. הייתי מתייחס אליה בחשדנות לולא העובדה שנחשפה באותו דיון והיא שבשל אותו סינון כבד אפילו בנו של ראש העיר נפלט. דילמה. בעצם למה דילמה?  דווקא בשל עובדה זו אפשר בהחלט להסתכל על העניין באופן אובייקטיבי ולשאול את השאלה, מה טוב לעיר? המוני ילדים המשתתפים בפעילות ספורטיבית לא הישגית, או מספר יותר מצומצם במסגרות תחרותיות.

אז אגיד לכם מה אני חושב. אני חושב שלא צריכה להיות סתירה בין שתי האופציות. מה הבעיה להקים שתי מערכות נפרדות, האחת חובבנית לכל ילד בעיר שיחפוץ למשל לבעוט בכדור ואילו השנייה תתרכז בכדורגל ההישגי התחרותי.

אבל רגע,  אומרים לנו שהבעיה היא שמגרש הכדורגל בשמשוני לא יכול  להכיל את שתי המסגרות. באמת בעיה, אבל אולי צריך לצאת מהקופסה. בצעירותי ניהלתי בית נוער ובמסגרת זו הקמתי ליגת קט רגל רשמית לבתי הספר השונים בישוב. המשחקים התקיימו במגרשים השונים בשטחי בתי הספר ומגרשים אחרים, ומתוך אותה ליגה יצאו כמה וכמה שחקנים מצוינים שתרמו אחר כך לקבוצות הבוגרות בישוב.

אז נכון שלא יהיה דשא סינטטי וזה לא בדיוק אותו הדבר, אבל כאן הייתי מציע לאותם ספקנים להיכנס לאינטרנט ולקרוא ולצפות באילו מגרשי בטון ובוץ צמחו כמה מטובי כדורגלני דרום אמריקה. למה מה רע?  ואז גם קברניטי הכדורגל בעיר יכולים לבוא לבקר ומי יודע איזה אייל ברקוביץ יצוץ להם.

ובכלל, בעירייה הרי שוקדים בימים אלו על בניית קומפלקס שיכלול מגרש כדורגל ברמה גבוהה פלוס מן הסתם כמה מגרשי אימון בצידו. טוב אז לא תהיה בעיה גם לחסידי הדשא הירוק, אבל למה לחכות עד אז. תבנו עכשיו כדי שאז נוכל להתברך באלפי ילדים בועטי כדור. כאיש חינוך אני יכול להגיד לכם בוודאות, אין כמו השתייכות למועדון כדורגל או כל ספורט כדי לחנך ילדים ולו המופרעים ביותר בכיתה למשמעת, סדר, התחשבות בזולת ואפילו להרגלי תזונה נכונים. ותחשבו על זה.

 

תעלולי הזמן

למי ששכח או לא ידע, תושב רעות עמיקם אורן שהיה חבר מועצה בקדנציה של ספקטור ויו"ר ועד מכבים רעות היה המתנגד העיקש הבולט לאיחוד עם מודיעין, התנגדות שהביאה לריצתו לבחירות אז בראש רשימה שהניפה את דגל הבדלנות והאנטי איחוד. הבחור המוכשר הזה התמיד בעקשנותו גם בשנים האחרונות מול מנהלת הרובע שהקים ראש העיר והיה נדמה שהאיש הזה ילך עד יומו האחרון באמונה הזו.

אבל וואלה,  כנראה שהמושג "תמיד" הוא יחסי. בשבוע שעבר פרסמה הכתבת  חנה שטרן ידיעה ולפיה אורן הכין חוברת המנתחת את מצב שתי השכונות מכבים רעות, אבל ה-כותרת התגלתה דווקא באחת ההצעות שלו הנוגעת לחיבור עם מודיעין. לא תאמינו אבל אורן מציע בתוכניתו חיבור  בין כבישי מודיעין ו...רעות. הנה, אותה פרה קדושה שעד היום לא נשחטה שהיא חיבור פנימי מאזור בוכמן, אשר הפכה לאחד מסמלי ההתנגדות לאיחוד, הופכת להצעה שכתובה שחור על גבי לבן בחוברת אותה הכין המתנגד הגדול. מתעלולי הזמן.

 

מילה טובה

אומנם אין זה פותר את הדרישה למוניות שרות בדחיפות בקו ת"א - מודיעין. וגם אין  זה עונה גם על הדרישה שכנראה נוכל לשכוח ממנה ב- 100 שנים הקרובות לתחבורה ציבורית בשבת. אבל מילה טובה לעירייה על קווי הלילה לגוש דן אפשר להגיד. ומילה עוד יותר טובה על הרעיון היפה של אוטובוס פנימי שיסתובב בעיר בשעות הקטנות של לילות בסוף השבוע ויאסוף חינם אין כסף בני נוער משכונות העיר לישפרו ובחזרה. יפה.

 

הדוגמא שאבי אלבז צריך לקחת

תושב העיר אבי אלבז מניף מזה שנים את דגל המלחמה בכפייה הדתית כולל המאבק לתחבורה בשבת. אז אבי, הנה לך דוגמא מה אפשר לעשות. בתנועת מר"צ בכפר סבא לא רק דיברו אלא גם קמו ועשו. החבר’ה שם נטלו אוטובוס, עטפו אותו בשלטי התנועה, פרסמו את העניין בתקשורת ומדי שבת מסתובב האוטובוס בערים הרצליה, כפר סבא ואוסף מאות תושבים בדרכם לחופי הים ובחזרה. המבצע, כך מבשרת הכותרת במקומון האזורי באזור השרון, קוצר הצלחה מדהימה.

אז מה מפריע לך לעשות זאת כאן? באותה הזדמנות נוכל לספר שעיריית הרצליה עתרה בשבוע שבר לבג"צ בדרישה להפעיל קו תחבורה בשבת וחגים. אז בינתיים ומכיוון שאין מצב שעירייה בה יושב מיכאל חרל"פ תצטרף לעתירה כזאת, לך אבי אלבז אני קורא, קום ועשה מעשה. בהפגנות בישיבות מועצה לא די, לפחות לא בקדנציה הזו. ותחשוב על זה.

 

היה שלום

השבוע הודיע לנו אחד מוותיקי הכותבים והעורכים בעיר כי הוא מפסיק לערוך את המקומון בו עבר מזה פחות משנתיים. אני מדבר על איציק גרפל. כן, יש לי כמה וכמה דברים בלב על הבחור הזה, אבל לא זו העת  להיכנס להתחשבנויות ולמשחקי אגו. גרפל לטוב ולרע היה עורך בעל גוונים וצבע שונים מאלו המוכרים באזורינו ולמרות שלא כולם אהבו את הסגנון שלו, (דוקא אני כן) הבחור המשיך בעקשנות להאמין בדרכו עד לרגע האחרון. איני יודע לאן ילך מכאן גרפל אך מכאן שלוחה לו ברכתי לדרכו החדשה, היכן שזו לא תהיה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות