חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

2 רבנים יותר מידי

 

השבוע העצבני מקווה שיבחר סוף סוף רב ספרדי אחד, מפרגן למורה מירב משולם נותן עצה חינמית לשרון מעוז ושמח שבקרוב כבר לא נראה מכוניות חונות על המדרכה  

 

 המשיח לא יצלצל

נו, בשעה טובה מודיע ראש העיר שקיבל הודעה משר הדתות שקיבל הנחיה ממ"מ היועץ המשפטי לממשלה שקיבלה הנחיה מ... רואים? ככה זה עובד במדינה שלנו. אבל מה אני עוסק בזוטות כשהעיקר זו הבשורה שאו טו טו מחר בבוקר יהיה לנו רק רב ספרדי אחד.

אז ראשית, את האו טו טו הייתי מציע להפכו למספרים בגימטרייה, אותם הכפילו בחזקת כמה שתרצו ועתה תקבלו את המועד בו הרב אלחרר  כנראה יעזוב את משרתו בעיר. ומדוע אני אומר שדווקא הרב אלחרר הוא שילך, פשוט מאוד. השבוע העליתי מיני סקר מצב רוח באתר mcity ואחרי 4 ימים אפשר להגיד  די בביטחון  כי התוצאה ברורה. כך או כך, ועד שנזכה לחזות בעיננו את הנס המופלא של רב ספרדי אחד, בואו נשאל שאלה אחר.  למה בכלל צריך 2 רבנים. יש לא מעט ערים בארץ שמסתדרות יופי עם רב אחד. כן כן, אני יודע שאני הוזה, אבל ביננו, כל  תסריט אחר הוא הזוי לא פחות.

 

פרגון השבוע

נו, אז מה תגידו עליה. כן על מירב משולם מ"קשת" שנכללה ברשימת 15 המועמדים לזכייה בפרס היוקרתי - "המורה של המדינה".  אז נכון שצרות לא חסרות לנו בעיר כולל בעיית אלימות ברחוב, והתנהגות גועלית של תלמידים לחבריהם וגם למוריהם, אבל על זה שפכנו ים של דיו, אז כשיש משהו חיובי לא נפרגן? נפרגן. שאפו למירב.

 

קח עצה שרון מעוז

מה אגיד לכם. אני באמת אובייקטיבי והיכן שצריך לכסאח מכסאח, אבל לעיתים אני מקבל מיילים מכל מיני, מחטט ונובר ולבסוף המסקנה שאני מגיע אליה היא במקרה הטוב שמדובר בסקופ חסר שיניים, חוליות ועמוד שידרה. המקרה שלנו אומנם הוא לא עד כדי כך, ופה ושם אפשר להאיר נקודות נכונות הדורשות תשומת לב יתרה מראש העיר, אבל גם כאן הייתה לי הרגשת אי נוחות שמישהו לא ראה את כל הזויות.

ועל מה אני מדבר?  ביום ב’ בשבוע שעבר זימן שרון מעוז מסיבת עיתונאים ובה בין היתר הכריז על התמודדותו לכיסא ראש העיר. אני מאמין כי שרון כמוני יודע שנכון להיום סיכויו לא משהו. אז נכון שעוד מוקדם לדעת ונכון ונכון, אבל אחי,  אם אתה רוצה למצב עצמך כמועמד רציני, רצוי שתחפש היכן באמת העניינים צולעים ואל תצא בכותרות המסתמכות על מסמכים שכל אחד מתרגם אותם אחרת.

ולמה כוונתי? בטרם כונסה מסיבת העיתונאים נשלחו  לעיתונאים ע"י מעוז שרון כל מיני טבלאות  שונות ומגוונות , משהו בסגנון מצעד הפזמונים אלא שכאן דובר במצעד הערים המשגשגות בארץ והחוזק הפיננסי שלהן, מיקומה של מודיעין בדירוג זה והמשמעויות הנגזרות מכך.

נו, כתוב כתוב אז נכנסתי קצת לנבכי בטבלה ואכן מצאתי את מודיעין במקום לא משהו, מקום 15, אפילו לפני לוד. אבל...אבל, וזה אבל לא קטן, כאשר נוברים בפרטים, עושים פילוחים וחתכים ומשווים עוד פקטורים, מגלים ראשית כל שמדובר ב- 2010 ובינתיים עברנו גם את 2011,  אבל בעיקר מצאתי שאולי מודיעין לא עיר שנמצאת בחשבון פלוס בבנק אבל הטבלה די משקרת. קחו למשל את אילת. עיר התיירות הזו קטנה הרבה ממודיעין, גובה ארנונה בשיעור גבוה ביותר ואולם בשורה התחתונה, היא בגרעון של 8.5 מיליון שקלים  שהם למעלה מ 2% גרעון שוטף . מודיעין אגב, סחבה אתה ב- 2010 כחצי אחוז גרעון.

יכולתי להמשיך ולהביא עוד דוגמאות כמו הוד השרון ועוד, אבל אסתפק בכך.  ועוד משהו... האם מישהו בדק מה קרה בשנת 2011? לפחות ממה שידוע לי ואני מקווה שלא הוטעיתי, גרעון כלל לא היה בשנה זו ואף חלק הוקצה לתשלומי חובות העבר דבר שלא נעשה שנים קודם לכן.

אז מה אני בא להגיד למעוז. אתה רוצה לתקוף את העיריה והעומד בראשה, אחלה, חפש  במה לתקוף, בטח יש, אבל אחי, אל תעשה זאת עם טבלאות שבהן אפשר לטבוע ובעיקר שכאשר אין לי צל של מושג מה הפרמטרים שנקבעו ודחפו את מודיעין למקום 15, כי בפרמטר אחר, העיר הייתה קופצת כמה מקומות טובים.  בקיצור, כמו שחז"לינו אמרו, אל תביט סתם בטבלה אלא מה שיש בתוכה.

 

תום עידן החניה הפיראטית

אני יכול תמיד להגיד  מדוע חיכו עד היום ומה לעזאזל הפריע ל- 3 ראשי העיר לחתוך ולהחליט שעל מדרכות אסור לחנות. בסך הכול ענין החניה על מדרכות הוא קצת מורכב וכבר הבעתי דעתי בעבר שניתן בתנאים מסוימים ובאזורים מוגדרים לאפשר חניה כזו, ואולם ההיתר הגורף הזה חשף תופעות מכוערות של חניה ליד מעברי חציה, במדרכות צרות, בכניסה לחניונים והכי גרועה, התופעה של נהגים בריאים שמחנים בחניית נכים כי במקרה הטוב לדודה שלהם יש תו נכה והם מנצלים אותו עד תום, ובמקרה הגרוע של מכוניות ללא תו נכה כלל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות