חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

’לה קומפרסיטה’ מגיעה למודיעין

 

 

כשאומרים לכם "ארגנטינה", מה הדבר הראשון שעולה לכם בראש? התשובות יתחלקו רק לשתיים: חלק יאמרו פרות וסטייקים ענקיים. חלק יאמרו – טנגו .
סטייקים, זה לא מענייננו היום. לעומת זאת, הטנגו, בהחלט! מה אנחנו יודעים עליו?
ראשית, שהטנגו בא אלינו מארגנטינה שבדרום אמריקה. אם הסמבה היא המוזיקה הלאומית של ברזיל, הטנגו, הוא ארגנטינאי- עסלי. יחד עם זאת, מקור המוזיקה הזו הוא דווקא במוזיקת החבנרה. ריקוד קובני שנכנס באמצע המאה ה-19 חזק לספרד. ולמה "חבנרה"? השם בא משמה של הוואנה, בירתה של קובה. ומיהו המלחין שעשה בריקוד החבנרה שימוש שהכניס אותו לפנתיאון המוזיקה העולמי? כמובן! המלחין ביזה באופרה כרמן ב-1880.

למען האמת, כמו סוגי מוזיקה רבים אחרים, ההתחלה היתה קשה. בעוד שמוזיקת הג'אז השחורה התפתחה בקרב הקהילות השחורות של ארה"ב, וזכתה בתחילה ליחס של בוז מהלבנים, נכנס הטנגו דרך סמטאותיה האפלוליות של בואנוס איירס, של אזורי הזונות והפשע. המוזיקה צמחה מתוך קרבות הסכינים של הרחוב שארעו ברובעי הפיתוי והמין. וכזה הוא הטנגו של היום: חושני, איטי, עם תנועות חדות וחתוכות כמו קרב סכינים. במונחים המקצועיים של רקדני הטנגו קוראים לזה, CORTE עצירה מיידית, QUEBRADA סיבוב חד, ו- RAFALDA החלקה. בעיצובו הקלאסי שהתגבש התבצע הטנגו בליווי של גיטרה, חליל וכינור.
הטנגו התגבש כמוזיקה וריקוד של אווירה מוקפת אשלייה. שילוב של צעדים רכים ומחליקים עם תנועות גוף ועצירות דרמטיות.
הקצב הבסיסי הוא מרובע: לאט, לאט, מהר, מהר, לאט וכו'. בשנות הארבעים נכנסו לאופנה תזמורות הטנגו הגדולות. אלו עברו בין אולמות הריקודים של ארגנטינה והמשיכו בלי הפסקה למופעים בכל העולם. מאז היה ונותר הטנגו הריקוד המוביל בכל אולמות הריקודים בעולם המערבי.

מי שממונה על הצד הזה של בידור ההמונים במודיעין הוא אלון שמידט, ממחלקת התרבות בעירייה. אחרי שהביא לכאן לפני כחדשיים ערב מדהים של ג'אז אמריקאי, הוא שם על מפת התרבות המקומית של מודיעין את מקצב הטנגו. ביום רביעי, יוכלו המעוניינים בכך, להמריא למשך זמן קצר אל ערבות העשב של ארגנטינה, לאולמות הריקודים המלאים של בואנוס איירס וכל זאת בלי הברלנטין בשיער. מופע של טנגו עם "שליחי הטנגו מניו-יורק". בשעה 21:00 במועדון הנוער שבמכבים. כדאי!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות