חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

דרושה תקרה

 

התנועה למען איכות השלטון דורשת לקבוע תקרה לאגרת שמירה, אבטחה וסדר ציבורי ברשויות המקומיות. במודיעין גובים כ-200 שקל בשנה  

 

  

 

התנועה למען איכות השלטון ביחד עם קליניקת "קו הטוהר" של בית ספר רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, הגישו ביום רביעי  16.5, מכתב לשר הפנים, לשר לביטחון פנים ולשר המשפטים בבקשה לקביעת תקנות בעיריות, אשר יסדירו את אגרות השמירה, האבטחה והסדר הציבורי ברשויות המקומיות.

הדרישה הוגשה בעקבות הערותיו של בית המשפט העליון בנוגע לגדרי סמכויותיה של רשות מקומית להסדיר בתחומה עניינים של שמירה, אבטחה וסדר ציבורי, שעל בסיסם חוקקה הכנסת את החוק לתיקון פקודת העיריות (הוראת השעה) התשע"א.

החוק קובע כי העירייה רשאית להסדיר עניינים של שמירה וסדר ציבורי בתחומה, בנושאים, בתנאים ובסייגים שיקבעו שר הפנים והשר לביטחון פנים ובהסכמת שר המשפטים. עוד קובע החוק כי, אגרות או היטלים למימון השמירה, האבטחה והסדר ציבורי לא יהיו מעל לסכום שיקבע השר. אך למרות האמור בחוק, לא נקבעה תקרה לאגרה או להיטל על ידי העיריות.

במצב זה, טוענים בתנועה למען איכות השלטון, מתעורר חשש שהעיריות יוכלו לקבוע סכומי גבייה גבוהים שהתושבים לא יוכלו לשלמם, או שלא תהיה אחידות בסכומי הגבייה בין הרשויות ויתאפשר גידול משמעותי בסכומי האגרה מדי  שנה.

בחודש דצמבר האחרון כשהנושא עלה על סדר היום הציבורי במודיעין, אמר ראש העיר חיים ביבס: "השלטון המקומי נותן מענה במקום שהמדינה והמשטרה לא מטפלות בו. הרשויות המקומיות הן הדואגות לשמירה במוסדות החינוך, אירועים וסדר ציבורי, שהמשטרה לא יכולה לאבטח.

רק במודיעין, למשל, אנחנו מאבטחים 100 גני ילדים בגילאי 3-5 שלולא הארכת הוראת השעה היו נותרים ללא אבטחה בראשון לינואר".  עיריית מודיעין גובה באמצעות תוספת לארנונה כ-200 שקל לשנה במסגרת אגרת השמירה. יחסית, מדובר בתעריף גבוה בהשוואה לערים אחרות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות