חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

תרדו מתיכון מו”ר

 

מה זה השטויות האלה קובי עצבני השבוע מבקש לשמור על פרופורציות כשמדובר בבי"ס מו"ר, כועס על גירוש הצעירות שנשלחו להשגיח בבחינות, חושב שהרווחה בקראוונים זו הברירה הטובה שיש כרגע, מפרגן לדנה חפץ טוכלר ומבהיר משהו שהלך לאיבוד בטור בשבוע שעבר.

 

תיכון מו"ר: הצד הרחב של המטבע

תקשורת יכולה לעיתים להיות מה זה אכזרית, אבל האמת שזה תלוי מאוד במי כותב ומי מאשר במערכת את החומר ויותר חשוב, מי נותן לידיעה את הכותרת והפתיח. מזה שבועות אנו עדים לכותרות אדומות מעורבבות בגוון צהוב באשר להצתה בחדר המורים של תיכון מו"ר ברעות וזו לא הפעם הראשונה שאירועים של בודדים קיבלו פרשנות די מבהילה דוקא כשהמדובר היה בבית ספר זה.

אז חבר’ה, בואו נעשה קצת סדר בבלאגן. סרוטים תמיד יהיו ולא חשוב אם זה תיכון עיוני ברמה של תיכון מו"ר שזכה וזוכה בזה אחר זה בפרסים וכתרים ממשרד החינוך, או בבית ספר של נוער מנותק. תאמינו לי, כאלה תמצאו בכל מקום וכאחד שמחובר למה שקורה בבתי ספר בכל הרמות בערים אחרות, אני יכל להעיד שכל תופעה שלא תרצו כולל אפילו סמים, תמצאו אותה בבית הספר המשובח ביותר.

אז יאללה, תתחילו לפרגן למוסד החינוכי שמביא לנו כזה כבוד גדול והכי חשוב חברי הקולגות אי שם בפסגת ההימלאיה, שמרו על פרופורציות כי לא כל הצתה של נער עצבני צריכה להפוך לפוגרום. ודי לרמיזא כדי לחכימא. 

 

מה עוד תבקשו מבנותינו

הכתבת איילת רוטה גבאי פרסמה בשבוע שעבר סיפור מה זה מעצבן. צעירות מכאן נסעו לישוב דתי (לא חרדי!) כדי להשגיח בבחינות מיצ"ב והן פשוט גורשו בגלל "לבוש לא צנוע". מה זה כבר נשבר לי ה... מכל הטרחנות הצדקנית הזו. שמלה או חצאית שמגרדת את הרצפה כבר לא מספיקה לכם אחי אנשי החינוך הדתי לאומי? מ עוד צריכות בנותינו החסודות כדי שחלילה ליבכם הגברי לא ידפוק בחוזקה ובגופכם לא יחולו שינויים גיאולוגיים קיצוניים. הילדות שנשלחו להשגיח הרי הן לא נשואות ואינן חייבות בכיסוי ראש, ומה זה צריך לעניין אותי שילדה בת 23 אצלכם נושאת כבר בידיה 3 פעפוסים. היא לא נשואה וזהו.  מה, כל הבנות אצלכם נישאות בגיל 18? ומה עם החריגות, מסתתרות? אתם לא נסחפים הרבה מידי? איך אומרים בבראנז’ה... לכלכתם.

 

קראוונים... אז מה?

ידידי ועמיתי יואל תמנליס פרסם בשבוע שעבר ידיעה על הקראוונים שהפכו נוף קבוע בכניסה לעיר ואשר אלה שמביניהם פונו הועברו לתגבר את מח’ הרווחה. אז נכון שמודיעין כבר עיר ואם בישראל והגיע הזמן שיהיה לכולם מבנה נורמלי. אז נכון שבעירייה צריכים כבר להתחיל לחשוב איך מרימים את הקרייה העירונית באזור מרכז העיר. אז נכון שצריכים לתחזק את הקראוונים כמו שצריך ואת סביבתם גם. אז נכון שזה לא  הכל נכון. הכל נכון, אבל במצב שכרגע קיים בשטח ההחלטה להעביר לרווחה את המבנים היבילים שפינו החכ"ל ואחרים הינה החלטה טובה. טובה כי אין טובה ממנה. למי שאינו שייך לעשירון התחתון הנזקק לשרותי הרווחה, אינו יודע מה זה לחוש בושה מהי. הבושה להגיע לבית העיריה ושכווולם יראו מי הם העשירון הזה שנזקק לעזרה על כל החבילה שעליו. ממה שאני מכיר בערים אחרות מח’ הרווחה בדרך כלל מוצבת בשכונות ואזורים שקטים וטוב שכך וכל עוד במודיעין אין מקומות כאלה אזי העביר את המבנים לרווחה דווקא זו ברירת המחדל הכי הגיונית שיש מה עוד שהיא נגישה גם לאוכלוסיה החלשה.  ואני הייתי מפליג ואומר שגם כאשר בנין העיריה החדש יקרום עור וגידים, גם אז את משרדי הרווחה יש לאפסן במקומות צנועים ולא ביחד עם כל המחלקות ה"רגילות", אולי אפילו  בבנין הנוכחי לכשיתפנה.

 

דנה הנצחית

קראתי את שיחתה של הקולגה לורן סגל כהן עם דנה חפץ טוכלר (אוף... למה השמות כאלה ארוכים) היועצת המשפטית של העיריה והנה שמתי לב לפתע שדנה בעצם היא שלוחת הגזע אולי היחידה שנותרה מאז נכנס ראש העיר הראשון ללשכתו. 3 ראשי עיר התחלפו, מנכ"לים, גזברים, דוברים, יועצים, מהנדסים ואפילו חברי המועצה (למעט גרונר) איש משרשרת המייסדים כבר אינם במערכת. כולם התחלפו ודנה היועצת משפטית נשארה. ומה זה אומר?

זה אומר שני דברים. א. כל הכבוד ל- 3 ראשי העיר ומנכ"ליה שלא אצו להחליף כל קדנציה יועצת משפטית (ושלא תטעו, לא בכל עיר זה ככה. עיין ערך מרחב בירושלים) כל הכבוד להם שלא הכניסו לתחום הזה שיקולים קואליציוניים ותועלתיים. כל הכבוד שהם העדיפו את היציבות וההמשכיות על פני חיפוש מציאות אחרות. אבל כל הכבוד לדנה עצמה שקיבלה חדר וטלפון והפכה את המחלקה למיני מעצמה (נו... זה עולה כסף, אבל  זה לכתבה נפרדת) ובעיקרכל הכבוד שהיא שחתה בין כל הגלים הסוערים מאז 1998 ונשארה השריד האחרון שיזכיר לנו מהיכן הכל התחיל. 

 

בונים אבל לא בכיכר הירידים

בשבוע שעבר הבעתי את דעתי באשר להרחבת הקניון העתידית וזאת על פי הצהרתו של מנכ"ל הקניון ועל פי דברי העיריה שמדובר באישור עקרוני בלבד. בטור זה  הערכתי שמדובר כנראה בשטח של כיכר הירידים ואולם פנייה של גורמים רשמיים  בעיריה הבהירה שמדובר בשטח אחר בכלל שאינו נושק לקניון. לשאלת הכדאיות של הקצאת שטח נוסף למסחר לא אכנס מאחר ולדברי הגורמים  עימם שוחחתי, השטח מיועד גם לבילוי. אז מה כן הוברר כעת מה שחבל שלא הובהר קודם,  יש חלקה בין הרכבת לקניון הנקראת חלקה 21. שטח זה  יצא למכרז בעוד מס’ חודשים וקבוצת עזריאלי תשתתף בו מין הסתם ומין הסתם סיכוייה לזכות בו גם טובים. אז מה בעצם השורה התחתונה... לפחות המחשבה שכיכר הירידים הולכת להסתפח לקניות כבר לא תטריד אותי או מישהו אחר. האמת שאני לא חושב שלמשהו בעיר יש משהו נגד ההצלחה של הקניון וכולם כאחד שמחים שהוא הפך לזסיפור הצלחה כנגד כל ההערכות. נותרה בעיה אחת גדולה... המרכזים המסחריים שגם ככה אוכלים אותה, אבל זה כבר שווה אייטם נפרד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות