חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ירי לכל הכיוונים

 

הדו קרב בין גלפנד לאנאנד מחוויר לעומת העימות המתפתח בין חבר מועצת העיר חנן ברנשטיין לפעיל הציבור שרון מעוז. השבוע הם הורידו את הכפפות

 

בשבוע שעבר כשנודע ליו"ר ’תנועת מודיעין של כולנו’, שרון מעוז, על הכוונה להרחיב את קניון עזריאלי, הוא מיהר לפנות לעיתונות המקומית ולמבקר העירייה ופרס בפניהם את טענותיו לגבי הצורך בהרחבה ולגבי ההליך הבעייתי לכאורה באמצעותו מתכוונת העירייה לקדם את הנושא. בין היתר, כתב מעוז: "הרחבת הקניון על קרקע ציבורית באה על חשבון מבני ציבור חיוניים יותר משטחי המסחר של הקניון. גם אם מדובר ברחבות בחזית ובעורף הקניון, הן מיועדות לטובת כלל הציבור ולא נועדו להפוך לשטחי מסחר. אני מאמין שחלוקת הקרקעות צריכה להיות שקולה, מאוזנת וכזו שמשרתת את כלל הציבור ולא רק את האינטרסים הצרים והמידיים של העירייה והעומד בראשה".

עד מתי תלך רכיל?

חלפו מספר ימים וחבר המועצה, חנן ברנשטיין, מחזיק תיק התחבורה וחבר בוועדת תכנון ובנייה, פנה למעוז מבלי להסס לפתוח בהתקפה חזיתית. במלחמה כמו במלחמה. תחת הכותרת "עד מתי תלך רכיל"? שטח ברנשטיין את טענותיו הקשות: "מהיכרותי אותך לא הופתעתי לקרוא את מכתביך לתקשורת בנושאי תנועה ותכנון ובנייה, הרצופים שגיאות, אי דיוקים ואי הבנה בסיסית של נושאים אלה. דפוס הפעולה שלך, כפי שבא לידי ביטוי בוועדת התחבורה בעבר, שאליה אינך מגיע באורך סדיר כבר שנה, חוזר על עצמו, אתה מוציא מכתבים מפוצצים וכותרות דרמטיות לעיתונות כאשר אינך מבין במה מדובר.

אין לי מושג מה בסיס הנתונים עליו אתה נשען בהרחבת קניון עזריאלי בקרקע ציבורית ומהיכן הקביעה כי פרויקט זה מגיע ’על חשבון מבני ציבור חיוניים’. מהנותנים שבידי מדובר בשטח המיועד בתב"ע של מרכז העיר למסחר ומשרדים. מהרת לתקוף את המנגנון העירוני על מדיניות חלוקת קרקעות ציבוריות עירוניות כאשר מדובר בשטח המשווק באמצעות מכרז על פי חוק ’חובת המכרזים’ באמצעות מנהל מקרקעי ישראל".

אני מאשים

בהמשך דבריו מציע חבר המועצה ברנשטיין למעוז להתנצל, ולא מהסס להוסיף מכה מתחת לחגורה ולהעלות גם דברים חמורים על התנהלותו של מעוז במישור האישי: "האם בעקבות רצף השגיאות וההטעיות שפרסמת תמצא גם את הדרך להתנצל? כשראיתי את מכתבך תהיתי ביני לבין עצמי כמה חוצפה ועזות מצח יכולה להיות לאדם המבקש הבהרות מגוף עירוני על תהליכים סטטוטוריים שמהיכרותי הקרובה מבצע את עבודתו נאמנה על פי כל דין. התנהלות זו הפכה לנורמה אצלך, כמו גם בפעילותך בוועדת התחבורה העירונית.

מחד גיסא, אינך לוקח חלק בפעילותה באופן סדיר, ומאידך מפרסם בתקשורת המלצות תחבורתיות שאין להן קשר למציאות וללא כל בחינה וידע מקצועי מינימאלי, מה שלא מפריע לך להתהדר בנוצות של חבר ועדת תחבורה - נוצות לא לך. עד מתי? המלצתי אלייך ללמוד היטב ולהפיק לקחים, לפעול על פי חוק ולאחר מכן אני מזמין אותך להצטרף לוועדת התחבורה ולהשתתף באופן סדיר בישיבותיה. לשרת את הציבור זה הרבה עמל ויזע, עבודה אפורה ולפעמים אף סיזיפית, אך בוודאי זה לא רק יחסי ציבור ותקשורת".

מעוז משיב אש

מקריאת תגובתו של מעוז מסתבר שגם הוא אינו טירון פוליטי וכי גם הוא מכיר את הכלל האומר כי "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה". מעוז: "דפוס הפעולה שלי לא השתנה בשמונה השנים האחרונות. אין גרגיר חול במודיעין שאיני מכיר. אין צומת או תמרור שלא ראיתי. אין קו אוטובוס או תחנת מוניות שלא למדתי. אני את שיעורי הבית שלי עושה במשך שנים. עם העובדות אי אפשר להתווכח. לראיה, בספטמבר האחרון פרסמה העירייה הודעה לעיתונות על ירידה בתאונות הדרכים.

אני וחברי, בדקנו, עשינו שיעורי בית, ומצאנו שכל הגופים הרשמיים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועמותת אור ירוק מצביעים על עלייה דרסטית של כ-300% בתאונות הדרכים בשלוש השנים האחרונות, כמעט בכל הפרמטרים שנבדקו. נתונים אלה הובאו לפניך ובחרת להתעלם מהם כפי שבחרת להתעלם מפניות רבות של תושבים וחברי ועדת התחבורה בשנים האחרונות. אי לכך, בחרתי שאת זמני לא אבלה בוועדה ריקה מתוכן, שכל מטרתה להשמיע את קולך, אלא בעשייה אמיתית בשטח ובמיפוי ליקויי התחבורה הרבים בעיר.

ולגבי נושא הרחבת הקניון - מודיעין אינה נכס פרטי של ביבס וחבר מרעיו. הוא לא יכול להבטיח לקבלנים ויזמים קרקעות ללא מכרז. הוא לא יכול למלא את אזור התעסוקה במחסנים ומזבלות נייר. הוא לא יכול לחלק את כל הקרקעות בשכונות לעמותות פרטיות (הכוונה לעמותות הבונות בתי כנסת. - י.ת.) ואחר כך להודיע שלא נותרו קרקעות למוסדות חינוך וגני ילדים. לך אישית אני ממליץ לשכור עו"ד טוב כמה שיותר מהר. שכן, במכתבך הוצאת דיבתי".

עדיין לא נאמרה המילה האחרונה

מהשתלשלות העניינים ניתן להבין, כי המילה האחרונה בדו קרב הזה בוודאי שלא נאמרה עדיין. הנושאים החמים שעל סדר היום אינם עוד הרחבת הקניון או בעיות התחבורה של העיר, אלא ההתקפה החזיתית בין הניצים. אפשר להמר שמעוז לא ייענה להזמנתו של ברנשטיין ולא ימהר לחזור לכהן בוועדת התחבורה וכי ברנשטיין מצדו לא ירוץ לחפש עורך דין על פי דרישתו של מעוז. אפשר עוד להעריך כי שמן רב עוד יתווסף למדורה הזו וכי שדים רבים עוד ייצאו מהבקבוקים המוחזקים בידי השניים. קרב התרנגולים הזה, כך נדמה, רחוק מלהסתיים. מעוז אף רמז לנו טלפונית שהוא עשוי להתגלגל אל פתחו של בית המשפט. בכל מקרה, אנחנו נהייה כאן כדי לעדכן בידי מי נמצאו הקלפים החזקים יותר בעימות הישן-חדש הזה ולדווח על ההתפתחויות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות