חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביקור קונסול צרפת במודיעין, מכבים-רעות

 

 ערב חג השבועות הגיע קונסול צרפת בישראל, פטריק מאתון, לביקור במודיעין, מכבים-רעות.

 

ערב חג השבועות הגיע קונסול צרפת בישראל, פטריק מאתון, לביקור במודיעין, מכבים-רעות. הביקור תואם ע"י מ"מ ראש העיר, מר מיכאל חרל"פ, בשיתוף העמותה הצרפתית ותושב העיר אלי בן ששון. בביקור השתתפו ראש העיר חיים ביבס, חברת המועצה, ויויאן אלבוים דוברת השפה הצרפתית, מהנדס העיר, רמי זיו, מנהל תחום תרבות בעירייה, אלון שמידט, מנהלת מחלקת הקליטה רוזיטה ברלין, ומנכ"לית היכל התרבות העירוני, דינה פלד. לביקור הצטרפו נספח התרבות של שגרירות צרפת ליאונל שוקרון ומתאם קשרי החוץ וערים תאומות של השגרירות, סורנינטו.

הביקור נפתח על ידי ראש העיר חיים ביבס שהודה לקונסול על הביקור והעניק לקונסול חנוכייה המדגישה את הקשר ההיסטורי של העיר לתקופת החשמונאים. לאחר מכן, הציג מהנדס העיר מצגת על העיר. לאחר מכן הציגו מנהל תחום תרבות בעירייה, אלון שמידט, ומנהלת היכל התרבות, דינה פלד את פעילויות התרבות בעיר, הן ברמה המקומית והן בהיכל התרבות ואפשרויות לשיתוף פעולה תרבותי בין העיר לבין צרפת. לאחר מכן, הציגה מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין את תהליך הקליטה של יהודי צרפת בעיר המהווים חלק נכבד מכמות העולים העירונית שהגיעה מאז הקמת העיר. לבסוף הציגו נציגי העמותה הצרפתית הציגו את הפעילות הקהילתית שהעמותה מארגנת לדוברי השפה.

מ"מ ראש העיר, מיכאל חרל"פ הציג את הבקשה העירונית לבדוק אפשרות לקשרי ערים תאומות בין העיר לבין עיר דומה בצרפת כאשר מדובר בקשרים בין הערים בנושא חינוך, משלחות נוער, משלחות אומנים, משלחות ספורט ועוד.

לאחר הפגישה בבניין העירייה, יצאה המשלחת לסיור במודיעין, מכבים-רעות שכלל את מרכז עינב ואזור המלאכה, תצפית על העיר וכן ביקור בשכונת אבני חן על מנת להבין את המרקם העירוני של תושבי העיר. בהמשך, המשלחת התארחה אצל נציגי העמותה הצרפתית ולאחר מכן, ביקש הקונסול לפגוש את תושבי העיר בעלי אזרחות צרפתית, על מנת להציג בפניהם את השירותים שהקונסוליה יכולה לסייע לציבור זה בנושא תרבות, אישורים ועוד נושאים הקשורים למימשקים בין הקונסוליה הצרפתית לתושבי העיר מודיעין בעלי אזרחות צרפתית. למפגש עם התושבים הגיעו עשרות תושבים שנהנו לפגוש את הקונסול כך שהמפגש עם התושבים התארך מעבר למצופה.

בסוף המפגש סוכם כי השגרירות תבדוק שיתופי פעולה בין העיריה לבין השגרירות. סוכם שהקונסול יחפש עיר תאומה עם מאפיינים דומים לעיר מודיעין על מנת ליצור קשרים של עיר תאומה וכן סוכם שעיריית מודיעין תבדוק אפשרות למפגש בין נציג הקונסול והתושבים בעלי אזרחות צרפתית על מנת לסייע לתושבים למילוי ומסירת מסמכים הקשורים לתושבי העיר עם הקונסוליה.

מ"מ ראש העיר, מיכאל חרל"פ: "ביקור קונסול צרפת היה ביקור חשוב מאוד ואני בטוח שבעקבות הביקור יהיו פעילויות המשך בין שגרירות צרפת בישראל למודיעין, מכבים-רעות. הביקור היה איכותי ומקצועי. נציגי הקונסוליה התעניינו בנעשה בעיר ובתושבי העיר בשיטת הבניה, בקהילה הצרפתית בעיר ואני בטוח שיהיה לכך המשך".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות