חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ניצני פרוזה

 

תחרות "ניצני פרוזה" חשפה סיפורים מרתקים של יוצרים מקומיים. במקום הראשון בתחרות לבוגרים נבחר הסיפור ’מפגש מקרי’ מאת אמנון חזן. בקטגוריות בני הנוער נבחרו בכל המקומות הראשונים סיפורים מקוריים של נערות יוצרות. לפניכם סיקור התחרות ופרסום ראשון של הסיפור הזוכה

 

33 סיפורים התמודדו בתחרות "ניצני פרוזה" שיזמה המשוררת חלי אברהם איתן בשיתוף מועדון רוטרי מודיעין, מחלקת הספריות ומחלקת התרבות. התחרות היוותה ציון דרך בעידוד הכתיבה בעיר בהעניקה לבני נוער ולמבוגרים את האפשרות להוציא מהמגירה יצירות אישיות, ולחשוף סיפורים מקוריים ואיכותיים.

ביום שלישי השבוע הוכרזו הזוכים בטקס שהתקיים בספרייה העירונית. בדבריהם הדגישו שלושת השופטים כי הבחירה הייתה קשה וראוי שגם הכותבים שסיפוריהם לא זכו ימשיכו לכתוב.

הערב התקיים במעמד היוצרים ובני משפחותיהם, נשיא מועדון רוטרי מודיעין פיליפ אלעזר, חברי רוטרי מודיעין, ראש העיר משה ספקטור, מנהלת הספריות אווה רוכמן וצוות השיפוט שכלל את המשוררת ד"ר חלי אברהם-איתן, הסופר והשחקן איתי לב והסופרת עליזה זיו.

את הערב הנחתה חברת רוטרי, אתי ירמיהו, שבעבר יזמה את תחרות השירה ותחרות הצילום מטעם רוטרי מודיעין. זמרת האופרה, תושבת מודיעין, שירה גרין, הפליאה בביצועים קוליים בחלק האומנותי של הערב.

מועדון רוטרי הפועל בהתנדבות לעידוד המצוינות בעיר החליט השנה לערוך את תחרות "ניצני פרוזה" במטרה לעודד כותבי סיפורים. אתי ירמיהו: "יש לעודד שאר הרוח. רצינו לתת במה ליוצרים אלמונים הכותבים למגירה. אנחנו מקווים שהחשיפה הערב והפרס יעודדו אתכם להמשיך".

ראש העיר משה ספקטור בירך את הכותבים, ואת מועדון רוטרי על היוזמה: "עשיתם דבר גדול, חשוב להמשיך עם זה. יש ילדים שנותנים ביטוי בכתב וצריך לעודד אותם. תבורכו".

פיליפ אליעזר עודד את הכותבים ואמר כי גדולי המשוררים והסופרים התחילו לכתוב למגירה בצעירותם . "אנחנו התכנסנו על מנת לעודד אתכם לכתוב ולפרסם".

על הבחירה הקשה סיפרה המשוררת חברת צוות השיפוט, ד"ר חלי אברהם-איתן: "הסיפורים שהוגשו שונים זה מזה בעולמם הרוחני, הלשוני, התרבותי. אני רוצה לציין דווקא את הסיפורים של הכותבים הצעירים שהפתיעו אותנו עם שפה עשירה ורהוטה, סיפורים מגובשים, תיאורים מעמיקים של דמות המתמודדת עם קונפליקטים. הייתה בעיה להשאיר מאחור הרבה סיפורים יפים שנשארו בחוץ. תמשיכו לכתוב, ללטש ולדמיין".

בתחרות התמודדו היוצרים בשלוש קטגוריות גיל: כיתות ז’ עד ט’, כיתות י’ עד י"ב ובוגרים. יצויין כי מרבית הסיפורים שהגיעו לתחרות נכתבו על ידי נערות ונשים. ובנוסף, כל הסיפורים שזכו בתחרות בקטגוריות השונות נכתבו בידי יוצרות, מלבד המקום הראשון בתחרות לבוגרים בו זכה אמנון חזן ממכבים.

בעת קבלת הפרס הודה אמנון חזן לרוטרי על היוזמה לתחרות: "אני מודה לצוות השופטים על שבחרו בסיפור שהוא על גבול המדע הבדיוני. זו מחמאה לז’אנר המדע הבדיוני". בנמקם את מתן הפרס ציינו השופטים כי: "סיפור זה מצטיין בבשלותו ובמידת גיבושו האסתטי ועונה על כל אחד מהקריטריונים של הסיפור הקצר באופן כמעט מושלם. הסיפור מלוטש הן במבנהו הייחודי והן בלשונו העשירה והרהוטה, מפתיע בעלילתו ובנושאו ושובר את שגרת הקורא... ועדת השופטים קבעה פה אחד, כי הוא ראוי לקבל את הפרס הראשון".

אמנון חזן נאות לבקשתנו, ואישר לפרסם את הסיפור באתר. הנכם מוזמנים לגלוש וליהנות מהסיפור המרתק - "מפגש מקרי".

הזוכים בגילאי כיתות ז’ עד ט’:
במקום הראשון הסיפור "ריקנות היא כמו כל-כך הרבה גשם" מאת ינון שירה, תלמידת עירוני א’.
במקום השני, הסיפור "המסע למיתולוגיה היוונית", מאת אביגיל מאירסון תלמידת מבית הספר הדמוקרטי.
במקום השלישי הסיפור "חלומות מתגשמים", מאת עדי אלעזר תלמידת בית ספר יח"ד.
ציון לשבח קיבל הסיפור "זה היה במדבר" מאת עידית וולדמן מעירוני ב’.

הזוכים בגילאי כיתות י’ עד י"ב:
במקום הראשון הסיפור "תפוס את הבלתי נתפס" מאת אורטל טיורין ודניאלה טראוב תלמידות עירוני א’.
במקום השני הסיפור "אמא הייתה גאה" מאת מירב דוידי תלמידת עירוני א’.
במקום השלישי הסיפור "יום אחד" מאת שיר פרידמן תלמידת עירוני ב’.
ציון לשבח קיבל הסיפור של פרנקל אירנה - "לסגור מעגל".

הזוכים בקטגוריות הבוגרים:
במקום הראשון הסיפור "מפגש מקרי", מאת אמנון חזן.
במקום השני הסיפור "שינה מתוקה" מאת מור חביבה
במקום השלישי הסיפור "מתחת לאבן" מאת שלומית דותן.
ציון לשבח קיבל סיפורה של מירה פינטו - "עלבון".

לזוכים תלמידי חטיבת הביניים והתיכון הוענקו שוברים לרכישת ספרים בסכומים 200 שקל עד 500 שקל ואילו למבוגרים הוענקו פרסים כספיים לעידוד הוצאת ספר לאור בסך של 500 שקל למקום השלישי, 750 שקל למקום שני, ו-1,000 שקל למקום ראשון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות