חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עיצומים ושביתה חלקית

 

מאבטחי חברת מיקוד משביתים חלקית את השמירה ומתכוננים להחרפת צעדיהם. העירייה: נדאג לאבטחה חלופית

 

לאחר שהכריזו לפני כחודש על סכסוך עבודה, ועד המאבטחים של חברת מיקוד במודיעין, המאוגדים בכוח לעובדים, החלו ביום א’ בהשבתה חלקית של מערך השמירה שבטיפולם ללא הגבלת זמן. 100 העובדים המבצעים כ-75% מעבודות האבטחה בעיר, ישביתו בתחילה את פעילות המחסומים הליליים בכניסה לישובים מכבים ורעות ואת סיורי הרכב בעיר. ועד המאבטחים היה לוועד עובדי הקבלן הראשון בתחום האבטחה המנהל משא ומתן מול חברת הקבלן. באוגוסט 2011 החל המו"מ מול הנהלת החברה.

"כבר במפגש הראשון התחייבה ההנהלה להעניק לעובדים את כל הזכויות שלא מומשו עד אז", מסביר נעם ווקס יו"ר ועד המאבטחים ומדגיש: "היום אנו יכולים לומר כי לא רק שהמצב לא תוקן, אלא שבתחומים רבים המצב החמיר". המאבטחים ב"קבוצת מיקוד" כוללים סיירים - קבוצה של כ- 20 סטודנטים יוצאי צבא שעובדים בסיורי רכב ובמחסומים וכ-80 מאבטחים במוסדות חינוך - חלקם עובדים מבוגרים, וכן מוקדנים העובדים "כתף אל כתף" עם עובדי העירייה.

כפי שדווחנו לפני חודש, לעובדים טענות חריפות גם כלפי עיריית מודיעין, במיוחד על תנאי העבודה הפיזיים של המאבטחים בבתי הספר: לטענת השומרים, עמדות שמירה רבות בהן מבצעים העובדים את תפקידיהם ("בוטקה") נעדרות תנאים בסיסיים כגון מחסה מפני השמש. בחלקן, רצועת ניילון מהווה מחסה, ואין במקום חיבור לחשמל. העובדים חשופים לפגעי מזג האוויר, תוך סכנה ממשית לבריאותם. "זו פשוט בושה שאנשים שיכולים להיות הסבים שלנו, נאלצים לעבוד בכל מזג אוויר ללא עמדת שמירה, ללא חימום או קירור, ללא קורת גג בשמש קופחת או בגשם שוטף ללא חשמל או מים.

זו החובה המוסרית שלנו כאזרחי העיר ובוודאי כוועד לדאוג להם". מוסיף ווקס. בכוונת ועד המאבטחים להחריף את השביתה ולהרחיבה גם לאבטחה בבתי הספר, במידה וימשיכו להפר את זכויותיהם. במקביל מתכוון הוועד להחריף את המחאה כנגד העירייה. באוגוסט 2012 ייכנס לתוקפו חוק "אכיפת דיני העבודה" המטיל אחריות על פגיעה בזכויות עובדי קבלן על מזמין השירות. "כאשר שבתנו, העבירה העירייה את משימות האבטחה לחברת האבטחה השנייה בעיר.

עושה רושם כי העירייה מעדיפה להתעלם מתושבי העיר שמגנים על בטחון תושביה", אומר ווקס. מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "כפי שהוסבר בעבר, המחלוקות בין המאבטחים של חברת מיקוד לבין ההנהלה הם עניין פנימי של החברה. העירייה ומחלקת הביטחון מכירים את הנושא ונמצאים בקשר עם הנהלת החברה למציאת פתרון שייתן מענה לכל הצדדים. לאחרונה התקינה העירייה 12 ביתני שמירה חדשים, כאשר נכון להיום ביותר מ-80% מכלל מוסדות החינוך בעיר יש ביתנים. העירייה פועלת להשלמת החסרים במסגרת תכנית עבודה רב שנתית.

בנוסף יש לזכור כי על פי נהלי האבטחה במקרים של מזג אוויר חורפי וגשום המאבטחים נכנסים לתוך מבנה בית הספר. עיריית מודיעין מכבים רעות לא תפקיר את ביטחון תושביה ותדאג לאבטחה חלופית בכל מקום בו יהיה מחסור של מאבטחים".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות