חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ילדי ’אופק’ חושפים ממצאים ארכיאולוגיים בגבעת התיתורה

 

תלמידי בית הספר אופק החלו בחפירות ארכיאולוגיות בגבעת התיתורה. עד כה נחשפו שתי רצפות פסיפס עתיקות. בשבוע הבא מוזמנים גם התושבים להצטרף לחווית גילוי העבר

 

השבוע החלו תלמידי בית הספר אופק בחפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה. בית הספר אופק אימץ את גבעת התיתורה ויפעל ללימוד, לחקר ולשימור האתר.

קהילת בית הספר, תלמידים, הורים והצוות החינוכי, חופרים בשני אתרים על גבעת התיתורה. כבר בימים הראשונים של החפירה, נחשף שטח עם ספלולים, מתקנים חצובים ושברי חרסים. תיארוך הספלולים אפשרי לתקופה הכלכוליתית, שהיא האלף החמישי לפני הספירה. ההשערה היא שהיה זה מקום להפקת שמן זית.

כמו כן, נחשפו גת יין, מתקן ששימש את תושבי הישוב של גבעת תיתורה בתקופה הביזנטית, במאות 6-7 לספירה. הגת בנויה מרצפת פסיפס עם אבני פסיפס גדולות במיוחד. כמטר מרצפה זו נחשפה רצפת פסיפס נוספת, עם אבני פסיפס קטנות. נמצאו גם שברי חרסים מתקופות שונות.

מדי שנה נרתמה קהילת אופק למען גבעת התיתורה וביחד נעשו בשנים האחרונות מספר פעולות לטיפוחה: ימי ניקיון, פריצת שבילים למטיילים, הצבת שלטים, הצבת ספסלים והקמת סככה הצופה אל העיר.

צוות "אופק" מקווה כי חוויות החפירה הארכיאולוגית הראשונה בגבעת התיתורה, עם כל ההתרגשות והראשוניות שבה, תהפוך למסורת בית-ספרית ותסייע בחשיפת פרטים מההיסטוריה של העיר מודיעין. בשבוע הבא מוזמנים גם התושבים לבוא ולהצטרף לחפירות.

סגן ראש העיר אלכס וינרב, השותף למיזם החפירה אמר בסיום השבוע הראשון: "שנים אני חולם להשתתף בחפירות בגבעה. השבוע התלוויתי לתלמידים בחשיפת שלוש רצפות פסיפס שונות ובגת מרהיב ביופיו. התלמידים חפרו במרץ תוך התלהבות רבה ועם הרגשת שייכות לאזור אותו הם אימצו ולמדו עליו כל השנה".

וינרב מציין את השותפים להגשמת החלום של חפירות בגבעת התיתורה: העירייה, מנהלת בית הספר דורית קוטלר, הנהגת ההורים בראשותו של מיגל הרף, רועי פויכטנגר, מדריכות החברה להגנת הטבע אריאלה ריקס, חן פורטוגלי וטל קמחי. יובל גדות הודה לתלמיד בית הספר שעזר בהכנת השטחוכן לד"ר שמעון גיבסון הארכיאולוג האחראי ועוזריו רפי ורונה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות