חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

עם הספר נותר אדיש

 

שוק קח תן לספרים שהיה אשתקד הצלחה גדולה הפך השנה לכישלון מוחלט. מה השתנה? מדוע הציבור לא בא?

 

ליס בשנה שעברה התקיים לראשונה יריד קח-תן לספרים משומשים אותו יזמה חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה במועצה, לבנה שיפמן. הצלחת היריד, המשלב בין תרבות, הנאה וחינוך לאיכות הסביבה, בשילוב עם בקשות התושבים לקיום יריד נוסף גם השנה הביאה לכך שביום שלישי השבוע, התקיים היריד השני, אולם בניגוד מוחלט למראות בהן חזינו אשתקד, השנה הקהל הצביע ברגליים ולא הגיע בהמוניו.

ברחבה שמול הספרייה המרכזית הוכנו מבעוד מועד שולחנות ארוכים ומסודרים, על ידם ניצבו מתנדבים רבים לקלוט את הבאים אולם הביקוש הדל הותיר את המתנדבים בעיקר מובטלים ומאוכזבים. כמות התושבים שהגיעה לרחבה היתה הפעם מזערית והיצע הספרים בהתאם. גם השנה, בדיוק כמו בשנה שעברה, תושבי העיר הוזמנו להביא מהבית את הספרים הישנים והמיותרים שברשותם ולחפש מציאות ספרותיות אצל תושבים אחרים. המארגנים ציינו כי היריד מיועד לספרי קריאה מכל הסוגים ולכל הגילאים.

הפרויקט נעשה בשיתוף עם רשת הספריות, מח’ תרבות, היחידה הסביבתית של אגף שפ"ע, החווה האקולוגית "חווה ואדם" וארגון עזרא (ESRA). חברת המועצה שיפמן אמרה מספר ימים לפני האירוע אותו יזמה: "יריד קח-תן לספרים משומשים הוא יריד קהילתי המשלב תרבות ופנאי עם ראייה ירוקה. היריד בשנה שעברה הוכתר בהצלחה רבה ואני בטוחה שכך יהיה גם השנה. אני מזמינה את כלל הציבור לבוא, ליהנות משלל הפעילויות והספרים המוצעים ביריד, לרענן את ארון הספרים ללא עלות ועם תרומה לסביבה ירוקה יותר". אך באירוע עצמו נראתה שיפמן, כמו רבים, הרבה פחות אופטימית. "יתכן שלא היה מספיק פרסום", אמרה שיפמן באכזבה תוך מבט עצוב לעבר הרחבה הכמעט ריקה מאדם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות