חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הפתרון למצוקת גני הילדים: הפקעת מבני מעונות יום

 

כדי להתגבר על מחסור בגני ילדים יופקעו בשנת הלימודים הקרובה שני מעונות יום. דבוש מתריע כי המחסור במעונות היום יאלץ הורים לוותר על עבודה ויעלה את התעריפים במסגרות הפרטיות

 

שני מעונות יום שנבנים בימים אלו בשכונת קייזר ובוכמן יעברו הסבה לגני ילדים בשנת הלימודים הבאה. כך נודע השבוע בישיבת הנהגת ההורים העירונית. מדובר בפתרון עירוני למצוקה הכרונית במבני גני ילדים לקראת כל פתיחת שנת לימודים.

לאור העובדה שעיריית מודיעין קיבלה על עצמה לפתוח גני ילדים מגיל 3, מבנים אשר הצורך בהם אינו מוכר על ידי משרד החינוך, קיים בעיר כל פתיחת שנת הלימודים מחסור של מבני גנים.

השנה הפתרון היה בהצבת קרוואנים שמשמשים כגני ילדים. אולם לקראת שנת הלימודים הבאה, למרות אישור תקציבי של משרד החינוך לבניית 9 מבני גנים חדשים, עדיין צפוי מחסור. הפתרון שנמצא בעירייה הוא בשני מעונות יום שבנייתם תושלם בספטמבר.

הדבר יגרור מחסור במעונות יום. מחסור שקיים בעיר מיום האכלוס. ממש כמו בגני הילדים גם כאן קצב בניית המעונות אינו עונה על הביקוש דבר שגרם לפתיחתם של מאות מסגרות פרטיות. פתיחתן של המסגרות בבתים מביאה להתנגדות מצד תושבים שחשים עצמם נפגעים מכך. מדי שנה מוגשות לוועדה לתכנון ובניה התנגדויות לבקשות לאישור שימוש חורג בדירות למשפחתונים או גנים פרטיים.

על המצב מתריע יו"ר הנהגת ההורים של גני הילדים, שמעון דבוש. לדבריו הפקעת מעונות יום לטובת גני ילדים תפגע קשות בהורים לפעוטות. "הדבר עלול לאלץ הורים לוותר על עבודה וכמובן יגרום להעלאת תעריפי המסגרות הפרטיות כשכבר היום מדובר על עלות של כ-2,500 שקל לחודש".

דבוש: "התרענו כבר מזמן על מחסור במבני חינוך לגיל הרך, בעיקר לגנים. קיבלנו במהלך השנה תשובות מרגיעות שהחוסר של 12-15 גנים יושלם. אכן בונים השנה 9 מבנים חדשים, אבל השלמת הפער על חשבון מעונות היום אינה מקובלת עלינו. לא כך צריכה להתמודד עיר העתיד עם פערי בניה".

דבוש גם מתריע על כוונה לסגור גן ברעות. "הרבה הורים יהיו מוכנים להגיע לרעות לטובת גן כפי שקורה גם השנה. לטעמי העירייה צריכה לרכז מאמץ ולנסות להשלים את הפער במבנים חדשים נוספים".

בתגובה נמסר מדוברות העירייה: "לקראת פתיחת שנת הלימודים תשס"ז, עמדה עיריית מודיעין בפני מצוקה קשה של מבנים לגני ילדים. משרד החינוך הסכים לממן בנייה של 9 גני ילדים בלבד במודיעין, מאחר והוא לא מכיר בצרכי העיר לגני טרום חובה, אלא לגני חובה בלבד, למרות שצרכי העיר בכ-15 גנים הוצגו בפני המשרד.

"מאחר והעירייה מחויבת לחינוך הילדים בעיר מגיל שלוש, חיפשה עיריית מודיעין אחר כל פתרון אפשרי למילוי צרכי העיר, תוך התלבטויות רבות. לאחר דיונים נרחבים, הוחלט כי שני מעונות, שבנייתם תסתיים לקראת שנת הלימודים תשס"ז, שמעולם לא היו פעילים ושעד היום לא הוקצו לאף ארגון לפעילות, ישמשו לפחות בשנה הקרובה כגני ילדים.

לגבי סגירת הגן ברעות השיבו מהדוברות: "ברעות הייתה כוונה לסגור גן טרום חובה אחד אם לא יהיו די ילדים למלאו ולהכשירו לייעוד אחר (כנראה גן לחינוך מיוחד) לטובת התושבים. עם זאת, המציאות מוכיחה כי כיום נרשמו לגן 18 תלמידים והוא כנראה יישאר פעיל כגן טרום חובה, תוך צירוף ילדים ממודיעין".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות